Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.09.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7400 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Ducati 848 sa už teda oficiálne poberá medzi modely, ktoré sa ďalej vyrábať nebudú a prichádza nový superšport strednej triedy Ducati 899 Panigale.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Ducati už uvoľnila aj technické parametre novej 899 Panigale. Nový motor 899 Superquadro poskytuje maximálny výkon 109 kW pri 10.750 ot./min. a max krútiaci moment 99 Nm pri 9.000 ot./min. Suchá hmotnosť motocykla má pritom hodnotu 169 kg. Vŕtanie a zdvih motora majú hodnoty 100 x 57,2 mm. Dodávka výkonu je ovládaná systémom RbW (ride by wire) čo umožňuje vytvorenie niekoľkým jazdných režimov.
Mód Race ponúka plný výkon 148 koní, s ostrou odozvou na otočenie plynovou rukoväťou. Zvolenie tohto režimu ďalej ovplyvňuje aj funkciu ABS-ka, trakčnej kontroly DTC (Ducati Traction Control) a redukuje aj brzdenie motorom pomocou systému EBC (Engine Brake Control). Mód Sport je taktiež s plným výkonom avšak necháva spomínané systémy viac zasahovať do jazdy. Mód Wet je už s redukovanou dávkou výkonu, konkrétne 110 koní a elektronické systémy maximálne zasahujú do jazdy. Rýchlejšej jazde určite dopomôže aj quickshifter DQS (Ducati Quick Shift).
Pre milovníkov jazdy na okruhu bude dobrou pomôckou systém DDA+ (Ducati Data Analyzer +), ktorý pomocou GPS zaznamenáva presnú pozíciu na okruhu, čím je možné vytvoriť si virtuálnu cieľovú čiaru a merať si tak časy na kolo. Systém naviac zberá údaje z celej motorky ako stav otočenia plynovej rukoväte, zásah kontroly trakcie a systému EBC... Nuž a ako tieto údaje využije samotný jazdec, je už len na ňom.
Rovnako ako pri "veľkej" Panigale je aj tu rám typu monocoque. Motor teda slúži ako nosná časť, ku ktorej sú primontované časti rámu. Na zadný valec je prišrubovaný podsedlový rám a k prednej časti motora je upevnená hlavná časť rámu. Najväčším rozdielom medzi veľkou a malou Panigale, ktorý je zrejmým už na prvý pohľad je použitie obojstrannej kyvnej vidlice nesúcej zadné koleso. Dizajn, uloženie zadného tlmiča a použite množstva elektroniky je jasným odkazom toho, že Ducati 899 Panigale je skrátka odvodená od svojej veľkej sestry 1199 Panigale.
Kvalita odpruženie je na vysokej úrovni aj keď je jasné, že Ducati 899 Panigale má byť dostupnejšou verziou a preto sa niekde muselo šetriť. O odpruženie predného kolesa sa preto stará plne nastaviteľná 43 mm USD vidlica Showa typu BPF (Big Piston Fork). Vzadu je horizontálne umiestnený tlmič značky Sachs, ktorý je tiež plne nastaviteľný. Nastavovanie tlmičov však nie je v réžii elektroniky.
O brzdenie sa stará ako inak značka Brembo. Vpredu nájdeme radiálne montované, štvorpiestikové, monobloky M4-32, ktoré budú hrýzť do kotúčov o priemere 320 mm. Vzadu je 245 mm kotúč a dvojpiestik. ABS je pri Ducati 899 Panigale dodávané už v sérii. ABS jednotka 9MP je od firmy BOSCH a má možnosť nastaviť si funkciu ABS v troch režimoch. Dostupné sú režimy Race, Sport a Wet, pričom je ponúkaná aj možnosť ABS deaktivovať.
Ducati 899 Panigale sa bude dodávať v dvoch farebných prevedeniach Red (červená) s čiernymi kolesami a Arctic White Silk (biela) s červenými kolesami.
Pridané: 10.09.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | 899 Panigale |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec do L (4T) |
Objem: | 898 ccm |
Max. výkon: | 148.2 k (109.0 kW) / 10750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 9000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 100 x 57.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/60 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 169 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg |
Objem nádrže: | 17 l |
Poznámka: | |
Cena 09/2014 15.390,-EUR |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16131 | Včera: 121379