Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprílový žart: BMW predstavuje R 1200 GS xDrive Hybrid - prvú sériovú motorku s pohonom oboch kolies

 Zdieľať

Pridané: 03.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 21901 [Bleskovky - Novinky]

Mníchovský výrobca z času na čas prekvapí celkom nečakane, ale teraz prekvapil takmer šokujúco: na trh uvádza motorku nielen hybridne poháňanú, ale aj s pohonom oboch kolies!

Poznámka redakcie: Táto oficiálna tlačová správa nemeckého výrobcu vyšla presne 1. apríla a dnes už je potvrdené že išlo o prvoaprílový žart. BMW dobrá práca! :-)

BMW R 1200 GS xDrive Hybrid - v prednom kolese je elektromotor/generátor, ktorý zabezpečuje pohon a tiež brzdenie (preto stačí jeden kotúč)

Základ R 1200 GS xDrive Hybrid vychádza z legendárnej verzie Adventure, pričom parametre spaľovacieho motora zostávajú nezmenené - 125 koní pri 7 750 otáčkach a 125 Nm pri 6 500 otáčkach.

Pohon oboch kolies zaisťuje lepšiu trakciu pri zhoršených jazdných podmienkach, alebo napríklad v piesku či blate. Použitá technológia vychádza z automobilovej divízie BMW, a môže pracovať automaticky sama, prípadne byť ovládaná jazdcom, a to pomocou tlačidla na ľavej rukoväti.

Dodatočný elektromotor dodáva ďalších 33 kW (45 koní), takže pri zapnutom systéme môže mať toto GS až 170 koní. Keď k tomu prirátame pohon na obe kolesá, dostávame sa do úplne novej dimenzie ovládania, distribúcie výkonu a krútiaceho momentu, ako aj použiteľnosti motocykla v ťažkých terénnych podmienkach.

BMW R 1200 GS xDrive Hybrid - v prednom kolese je elektromotor/generátor, ktorý zabezpečuje pohon a tiež brzdenie (preto stačí jeden kotúč)
BMW R 1200 GS xDrive Hybrid - v prednom kolese je elektromotor/generátor, ktorý zabezpečuje pohon a tiež brzdenie (preto stačí jeden kotúč)

Vďaka sofistikovanému algoritmu na predné koleso prechádza vždy iba toľko sily, koľko dovoľujú trakčné podmienky. Jazdec si môže vybrať z niekoľkých módov, a všetko pohodlne ovládať cez prístrojovku.

Systém využíva aj rekuperáciu energie pri brzdení, vtedy dobíja akumulátory. Všimnite si, že vpredu je len jeden brzdový kotúč (okrem iného sa ušetrilo približne 2,9 kg na hmotnosti). BMW však sľubuje, že brzdí lepšie než standardný Adventure. Najlepšie však je, že celková hmotnosť stroja oproti bežnému Adventure nijako nenarástla.

BMW R 1200 GS xDrive Hybrid sa dostane do predaja v druhej polovici roka 2017, a BMW k nemu predstaví aj špeciálne pneumatiky či ďalšie doplnky.

BMW R 1200 GS xDrive Hybrid - 2WD tlačidlo na ľavej rukoväti
BMW R 1200 GS xDrive Hybrid - 2WD tlačidlo na ľavej rukoväti

BMW R 1200 GS xDrive Hybrid - 2WD tlačidlo na ľavej rukoväti
BMW R 1200 GS xDrive Hybrid - 2WD tlačidlo na ľavej rukoväti

Pridané: 03.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 226682 | Včera: 178030