Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.06.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 10424 [Novinky - Predstavujeme]
Vylepšení sa dočkali obe mašiny a je ich veru riadne. V podstate možno hovoriť o úplnej inovácii oboch modelov. Yamaha sa nevybrala smerom kedy sa každý rok zásadnejších zmien dočká buď 250-tka alebo 450-tka, ale poriadne vylepšila obe stroje.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Obe motorky dostali nový rám a nový motor. Motor na motokrosových Yamahách je doslova omotaný výfukom, keďže sanie je vpredu a výfuk dosadá na motor v jeho zadnej časti. Oba motory majú štvorventilové hlavy valcov a majú elektronické vstrekovanie paliva. Na oboch sú prepracované sacie a výfukové kanály, inovované sú piesty aj hlavy valcov. Samozrejmý je rozdiel v zdvihovom objeme oboch motorov. U oboch je ďalej možné ľahko si prispôsobiť charakteristiku motora pomocou MX Power Tuner-a, ktorý upraví palivové mapy presne podľa požiadaviek jazdca. Inovovaná je aj 5 stupňová prevodovka.
![]() |
Motokrosové Yamahy pre rok 2014 dostali aj nový prepracovaný rám. Má mať výrazne zvýšenú tuhosť a uloženie motora má zabezpečiť čo najlepšie rozloženie hmotnosti. Hmotnosť Yamahy YZ250F je pritom 105 kíl a YZ450F váži 111 kíl, udané hmotnosti ukazujú váhu mašín s náplňami. K úspore hmotnosti určite prispel aj systém chladenia s užšími chladičmi.
![]() |
Nádrž pojme 7.5 litra paliva a je umiestnená s ohľadom na centralizáciu hmotnosti celá pod sedadlom. Vďaka jej umiestneniu bolo možné umiestniť vzduchový filter za krk riadenia.
![]() |
Dizajn bol upravený tak aby zvýraznil štíhlu stavbu motocyklov. Grafika je taktiež nová a plasty sú "zafarbené" tak aby boli odolné aj voči poškriabaniu. K dispozícii bude dvojica farebných prevedení: Racing Blue (modrá) a Sports White (biela).
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | YZ 250 F | YZ 450 F |
Rok: | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Cross | Cross |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 250 ccm | 449.7 ccm |
Kompresný pomer: | 13.5 : 1 | 12,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm | 97.0 x 60.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Zdvih vzadu: | 315 mm | 310 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm | 250 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 MS32 | 80/100-21 MS32 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 MS32 | 110/90-19 MS32 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 105 kg | 111 kg |
Výška sedla: | 965 mm | 965 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1480 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2180 mm |
Šírka: | 825 mm | 825 mm |
Výška: | 1280 mm | 1311 mm |
Svetlá výška: | 330 mm | 335 mm |
Objem nádrže: | 7.5 l | 7.5 l |
Pridané: 19.06.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 235756 | Včera: 116806