Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4206 [Testy a predstavenia - Prilby]
Po článku o čižmách, je rad na prilbu a ostatné chrániče. Prilbu aj chrániče som vyberal z ponuky Acerbis. Slovo vyberal by som skôr nahradil slovom "bral", pretože som nejako nerozmýšľal nad tým čo je lepšie a čo horšie. A popravde, ani takýmto výberom som nič nepokazil.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Musím uznať, že na to koľko stojí, (159,-) nie je vôbec zlá. Dokonca by som povedal, že je super. Ale vždy je nejaké to ale, aj keď malé... Nechcem sa opakovať a písať prečo som si ju vybral, zrhniem to len do plusov a mínusov.
Hmotnosť prilby rozumných 1150 gramov, polohovateľný šilt, náhradný štít v cene (pár krát som už pri endure trafil strom, tak je dobre že mi dali aj náhradný...), okuliare tam zapadnú ako treba, D-krúžky, síce biele ale vyberateľné vnútro a už spomínaná cena. Toto všetko patrí medzi plusy. Pre toto by som si ju zobral znova.
To malé mínus, je slabšie vetranie. No a s tým spojené postupné „rozčvachtanie“ vnútra. Toto som začal pozorovať niekedy koncom tejto sezóny, čo je u mňa zhruba 80-90 mth. Síce sa dá vnútro objednať nové, a nie je nejako extra drahé, stojí okolo 40 euro, lenže keď chcete prilbu používať už aj len na hobby závodoch, treba rátať s tým, že je v nej teplo a za ten deň, bude premočená fest na fest. Netvrdím, že druhé prilby nebudú, ale to vetranie tu mohlo byť o niečo lepšie. Preto píšem, že to je malé mínus. Za tie prašule to fakt nie je niečo, čo by som jej vyčítal natoľko, že by som ju nechcel.
Dobre sa nosí, je ľahká, má vyberateľné a prateľné vnútro, ktoré sa dá samozrejme dokúpiť nové a časom vymeniť. Myslím, že ani to slabšie vetranie nie až také mínus, zvlášť, keď je cena tak nízko nastavená.
cena, hmotnosť, 2x štít, údržba | slabšie vetranie |
Fox Encore som bral podľa dizajnu a podľa toho, ako padnú do prilby. Všetko ostatné je už len plus. Dlhšiu dobu som jazdil bez strhávačiek a to sa ukázalo na skle, ale hneď ako som objednal nové, objednal som k nemu aj trhačky a skoro stále tam jednu mám. Sklo je tak aspoň trochu chránené a dlhšie mi vydrží. K životnosti okuliarov nemám ešte ani moc čo napísať, pretože im stále nič nie je. Pena je úplne bez poškodenia, aj keď bola prepotená a zasvinená nespočet krát. Ani na gume nie je badať známky opotrebenia. Pri okuliaroch vidím zatiaľ len tie dobré vlastnosti. Sú malé, ale pritom s dobrým výhľadom, majú vymeniteľné sklo s možnosťou nahodenia trhačiek a zatiaľ na nich nebadám žiadne závady. Toto je dobre investovaných 49,90 €.
Chránič hrude Acerbis Bomber, s ramenami a s bočnými chráničmi bicepsu a tricepsu musím pochváliť, ale už tu mám aj určité výhrady. Vyvýšená časť nad plecom možno vyzerá smiešne a škaredo, ale zas keď som na kantráči trafil „boricu“, tak som musel uznať, že minimálne na toto je to dobré. Takže iba dizajnová výhrada.
Tricepsové chrániče som časom dal dole, prišli mi tam trochu naviac, takže tie neriešim, ale penové olemovanie hrán okolo krku je už komplet poodlepované. Až teda na jednu časť, tá sa drží, ako posledný mohykán. Neviem čím to nalepili, ale mne na to žiadne lepidlo, ani také „na všetko“ nefungovalo. Síce som nepoznal rozdiel či tam pena je alebo nie, no už keď ju tam dali, mohla tam aspoň vydržať. No ale tak zas pri cene 76 €, dobre môže byť.
Kolenné a holenné chrániče Acerbis Impact Evo 8, sú taktiež dobrá voľba. Dvojkĺbové, dobre sedia a aj sa ľahko upínajú. Možno by som vyriešil lepšie nastavovanie a následné povoľovanie popruhov v prackách. Po pár použitiach si ich musím vždy podoťahovať. Nie je to nič tragické, ale už je to robota navyše. A niekde sa mi podarilo zlomiť „ukotvenie“ jednej pracky. Nechápem ako a kde. Musel som to prerobiť, jazda len s dvomi popruhmi je poznať. Respektíve pri chodení po depe sa postupne zošuchovali dole. Cena 65 €, dajme tomu.
Neskôr som si dokúpil aj „ľadviňák“. Acerbis Profile 08. Dupľované upínanie gumených širokých pásov na suché zipsy je pohodlné, rýchle a dostačujúce. Čo sa tak dá vytknúť alebo pochváliť na ľadvináku, že? Pokiaľ si nesplnil na čo je, tak nemám čo kritizovať, pretože ma neobťažuje. Teda pokiaľ si ho moc nestiahnem a nestlačí ma natoľko, že nedokážem dobre dýchať... Za 35 € si ho zoberiem, to nie je taká položka, ktorá by dokázala zruinovať.
Už keď som začal trochu viac pridávať a padať teda vo väčších rýchlostiach a z väčších výšok, zakúpil som si Leatt-Brace GPX. Samozrejme ho je treba zostaviť podľa šírky hrudníka. Treba to skúšať na hrudný chránič, nie na holé telo a treba si potom zvyknúť na menšiu možnosť pohybu hlavy. Ale určite to je dobrá vec. Síce drahšia ako čižmy...350 €. Dá sa kúpiť aj nižšia rada, poprípade iné značky, takže to zas netreba vidieť tak finančne náročne.
Kým som tento článok uverejnil, prihodil sa mi zatiaľ najzávažnejší pád, mojej "kariéry". Takže môžem len potvrdiť moje slová čo som napísal vyššie a vlastne aj slová dokola a stále omieľané. "Bez sminthu ani polibek" alebo v našej reči "bez chráničov ani meter!" Síce som dopadol dosť tvrdo a dosť zle, ale v podstate to nebolo až také strašné. Po rozhovore s primárom neurológie som si ešte viac uvedomil, ako potrebný je aj chránič krku Leatt-Brace. Vďaka nemu nemala krčná chrbtica možnosť veľkého pohybu na jednu, ani druhú stranu a odniesol som si to len silným otrasom a zúžením kanáliku. Nemať ten chránič, určite to bude horšie. Takže ešte raz len zdôrazňujem nutnosť chráničov.
Po tomto páde mi aj niekto utrhol jeden plastový háčik, tak som to dočasne vyriešil ako je na foto :-)
V podstate som to napísal pri každom produkte zvlášť. Tu len napíšem, že ani mojím výberom-nevýberom som nič nepokazil a všetky veci, ktoré mám si plnia svoju funkciu a nie sú mi na obtiaž. Možno postupne niektoré veci začnem meniť, ale skôr to bude preto, že už začínam byť rozmaznaný a chcem niečo nové.
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - Masochista
Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a nohy obúva Forma Dominator Comp.
Pridané: 17.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 185274 | Včera: 163289