Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.07.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8199 [Testy a predstavenia - Test]
Nie že by sa zišiel rok s rokom a na Lomikara prišiel boží súd, ale v Kawasaki.sk už majú nové modely KX pre rok 2013 a tak prišiel čas rozlúčiť sa s Kafkou. Čo a ako bude s projektom ďalej? Nechajme sa prekvapiť.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
prvé rande |
Keď som sa minulý rok začal zaoberať myšlienkou ako ďalej, nemal som ani potuchu o tom, že čas strávený spolu v teréne prefrčí tak rýchlo ako keď okolo mňa preletel na trati Pepa Kulhavý. Lenže ukončenie nášho spolužitia je už tu a tak mi neostáva nič iné, len trochu zrekapitulovať a s vďakou sa rozlúčiť s „mojou“ Kafkou.
Kulhavý |
Najprv by som sa mal ale čitateľom ospravedlniť, že tento rok som toho nepriniesol toľko, koľko som chcel. Na svedomí to majú testy, ktoré boli uprednostňované pred projektom. No a potom už na Slovensko prišli pred MS MX3 v Šenkviciach nové modely KX pre rok 2013 a jazdenie na „staršom“ bolo na oddiskutovanie.
Nakoniec po dohode oboch strán Kafka opustila moju garáž a navštívila liečebné kúpele na Studenej 5. Tam ju komplet dajú do švungu a bude na predaj. Najazdil som na nej niečo málo nad 50 mth a za ten čas som na nej menil len olej, olejový filter (každých 7 mth, oproti predpísaným 15 mth), čistil a vymenil vzduchový filter, vymenil jednu sadu pneu a gripy. No a jedno gufero na prednej vidlici. S motorkou nebol nikdy ani najmenší problém, okrem troch defektov a samozrejme obtréning prázdnej nádrže :-)
A čo som sa naučil za tých 50 mth ja? To musíte posúdiť sami z toho, čo ste sa dočítali, poprípade z toho, čo ste niektorí videli na vlastné oči. Vo svojom okolí počúvam rôzne súdy na to, čo som sa naučil a kam som sa posunul. Sú to všetko subjektívne názory zúčastnených, preto dávam najvyššiu váhu stopkám a svojmu vlastnému pocitu.
Stopky tvrdia, že oproti času cca 2:50 (min.) na začiatku projektu som zrýchlil zhruba o 43 sekúnd. Na poslednom meranom tréningu som robil kolo za cca 2:07. A keďže to nie je podľa mňa až taký zázrak, tak sa musím pýtať sám seba: Dalo mi to niečo? Trápiť sa počas jesene na prašnej trati, v zime na rozmočenej, hnusnej a kĺzavej čvachtanici pri teplotách tesne nad nulou. Alebo v lete, keď som sa kúpal vo vlastnom pote, pádov som absolvoval viac ako tréningov a v neposlednom rade som strávil aj nejaký ten čas fyzickou prípravou. Dalo mi toto niečo do môjho motorkárskeho života? Dalo!
Dalo mi to veľa a nie len do motorkárskeho, ale aj do súkromného života. Treba uznať, že makačka na krosovej trati posúva motorkára aj na cestnej mašine. To som mal koniec koncov možnosť si preveriť minimálne na NUDE 900 R. Nie len pri driftoch a gumovačkách, ale aj pri pár zvládnutých prebrzdených predných kolesách. Nadarmo väčšina asfaltových pretekárov nakoniec aj MX a SM predsa len trénovať nebude...
To že do bežného života som dostal znova lekciu o pokore a trochu iný pohľad na svet hádam ani netreba rozoberať, to sem zrejme nepatrí. Tak sa vrátim späť ku Kafke a mne počas tých 50 mth.
Mohli ste to postupne čítať v jednotlivých článkoch, tak sem to dám len tak instantne.
Skoro všetko som robil po svojom a až neskôr som sa nechal trocha kaučovať. Začal som síce postupne, najprv so zoznamovaním sa s motorkou na ľahkej autokrosovej trati, postupne som prechádzal na trať motokrosovú, lenže ako náhle som mal pocit, že už viem dosť, začal som skúšať skoky. A to by som už teraz nerobil. Všetko má svoju postupnosť a oklamať sa to nedá.
mikulec vysvetľuje :-) |
Teraz by som ako prvé dohodol stretnutie s niekým od „fachu“ a ťahal by som z neho čo najviac múdrostí. Nechal by som si radiť, nechal by som sa tak trochu kaučovať. Ale to som ja a hovorím to až teraz. Teraz, keď som už niečo vyskúšal a zistil som, že to nie je len také vozkanie ak tu chceš niečo dokázať.
Pred projektom som mal predstavu, že na začiatok je najlepšia dvojtaktná 125. Na tej sa naučíš pridávať, brzdiť, skákať... proste všetko a hlavne dobre. Keď potom presedláš na 4-takt, tak budeš mať výborný základ, s ktorým vďaka silnejšiemu motoru ešte zrýchliš. Myslím si to aj teraz, ale dopĺňam tam jeden odstavec.
Štvortaktná dvapade je pre začínajúceho, doteraz čisto cestného jazdca lepšia voľba ako stopjetadváca s dvomi dobami. Už som to písal, že 4takt má vďaka väčšie brzdnej sile motora lepší grip na predné koleso a to je práve to, čo „cesťák“ uvíta. Motorku netreba toľko žmýkať, je tu viac krúťáku a má lepší priebeh. Vďaka striekačkám môžeš ladiť palivové mapy, čiže si môžeš ľahšie upraviť moto na seba a svoj jazdný štýl. Ďalšia výhoda je nie tak „dôležité“ radenie. Aj keď je pravda, že treba radiť aj tu a keď chceš byť rýchly, tak radiť musíš ako treba, ale keď sa sem tam zabudneš, tak „silnejší“ štvortakt to lepšie popapá.
Toto som si uvedomil až neskôr, keď som mal možnosť v jeden deň jazdiť najprv 250 4T a hneď na to 125 2T. Na 4T sa mi každopádne išli lepšie drážky, strmé výjazdy a aj „driftovanie“ bolo o dosť ľahšie.
Preto som nakoniec rád, že som sa nechal presvedčiť nie len niektorými radami, ale som si to prebral v hlave aj sám a vybral som na začiatok 4T 250 Kawasaki KX250F. Priviedla ma do sveta blata, prachu, hrbov, vytrásačiek a pádov. Správala sa ku mne priateľsky a neskántrila ma. Previedla ma počas toho necelého roka základmi motokrosu a ja dúfam, že budem mať neskôr možnosť ukázať a dokázať, že to čo sme sa spolu učili, k niečomu bolo. Že to nebolo len také zbytočné do vzduchu kričiace chcem byť motokrosár...
Na záver jedno video z merania, ktoré ste už videli
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | KX 250 F |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Cross |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm |
Kompresný pomer: | 13.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 315 mm |
Zdvih vzadu: | 310 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2 piestiky |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 51M |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 57M |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 106 kg |
Výška sedla: | 945 mm |
Rázvor: | 1475 mm |
Dĺžka: | 2170 mm |
Šírka: | 820 mm |
Výška: | 1270 mm |
Svetlá výška: | 330 mm |
Objem nádrže: | 7.2 l |
Poznámka: | |
Poznámka: | Vpredu dvojkomorová vidlica - Separate Function front Fork (SFF) |
Pridané: 27.07.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 5153 | Včera: 158037