Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.07.2001 Autor: feci
Čitatelia: 10333 [Testy a predstavenia - Test]
Rovnaký tím odborníkov z vývojového oddelenla Cagivy, stál aj pri zrode unikátneho stroja, ktorým
chce výrobca osloviť rovnako náročných zákaznikov, ale s trocha iným zameraním.
Brutale |
Napriek novej
koncepcii a možnostiam využitia, základ obidvoch modelov zostáva rovnaký. Naviac v prevedení
"naked" môže naplno vyniknúť exkluzivita jednotlivých komponentov.
Srdcom motocykla je veľmi kompaktný radový štvorvalec. Štvorica ventilov v každej hlave, ovládaná
dvomi vačkovými hriadeľmi je mierne sklonená tak aby sa maximálne prispôsobila guľovitému tvaru
spaľovacieho priestoru. Elektronické zapaľovanie je integrované do jednej čiernej skrinky spolu s
najmodernejším systémom vstrekovania paliva Marelli. V porovnanií s F4, dostala ľahko
demontovateľná prevodovka kratší prvý a šiesty rýchlostný stupeň. Pri 127 koňoch a "krútiaku"
74,5 Nm v 10 500 ot/min, musí isť určite brutálne za plynom hneď na zadné. K motoru patrí aj sacie
a výfukové potrubie. Pre potreby roadstera boli tieto časti upravené tak, aby sa zlepšili výkonové
a momentové chrakteristiky v nízkych a stredných otáčkach. Podobné konštrukčné usporiadanie majú
niektoré superšporty, ako napríklad Honda CBR 600 F. Princíp spočiva v tom, že keď sa motor
rozbieha vzduch prúdi do komory sania cez potrubia menšieho prierezu, čím sa zväčší jeho rýchlost.
Brutale |
Brutale |
Myslím, že všetkým je jasné, že tak technicky, výborne a materiálovo náročný projekt sa musí
odzrkadliť aj na konečnej cene. Tá by sa mala u limitovanej série Oro pohybovať okolo hranice
1,5 mil Sk. Pravdepodobne to majú v MV Aguste dobre prepočítané, lebo ani tak vysoká cena
nedokáže odradiť mnohých záujemcov a po úspechu F4, bude aj 300 kusová séria posledného z
prírastkov do rodiny slávnej značky určite rozpredaná. Komu Brutále učarila natoľko, že netúži po
inej motorke, ale pritom jeho konto nieje tak tučné, bude si musieť nejaký čas počkat na sériovú
verziu. Tá síce nebude mať takú zberatefskú hodnotu, ale minimálne o polovicu nižšiu cenu.
Pridané: 21.07.2001 Autor: feci Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 108293 | Včera: 186524