Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.05.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 15895 [Testy a predstavenia - Test]
Tak tu máme ďalšiu inovovanú sériu modelu V7 od Guzzi. Nám sa do rúk dostal takzvaný entry-level, v matnej čiernej farbe, s liatymi kolesami a chrómovými doplnkami. Predstavujeme vám Moto Guzzi V7 Stone.
Keď v roku ´65 Giulio Cesare Carcano zostrojoval motocykel s pozdĺžne uloženým V-twinom, zrejme počítal s tým, že v roku 1967 aj pôjde do predaja. Ale že bude od tohto roku v ponuke ešte aj v roku 2012 a bude stále populárny, o tom asi ani nesníval. Preskočme všetky tie roky a zostaňme v prítomnosti.
V mestečku Mandelo Del Lario pre rok 2012 predstavili nové modely Vé Sedmičiek. Najväčšou zmenou prešiel motor, pri ktorom továreň udáva, že viac ako 2/3 dielov je nových. To zodpovedá skoro 200 novým, alebo prerobeným súčiastkam. Je to kvantum vecí, ktoré si laik nemôže všimnúť, ale minimálne iné hlavy valcov si všimne každý. Takisto aj nasávacie potrubie. Teraz je to jeden diel v tvare písmena ypsilon a ten prechádza do vstrekovača, ktorý spolupracuje s dvomi lambda sondami, vďaka čomu dosiahneme rovnomernejšiu zmes pre oba valce. Okrem zvýšenia výkonu, pre ktorý bola táto jednotka vyvinutá, prispieva aj k zníženiu spotreby a tým aj škodlivých emisií. Prepracovaný bol aj spaľovací priestor a piesty, vďaka čomu sa zvýšil kompresný pomer z 9,2 na 10,2. Výkon síce narástol asi len o dva koníky, no krútiaci moment je nie len o šesť Nm vyšší, ale dosahujete ho už pri 2800 otáčkach. Model 2011 ste museli potočiť až na 3200. Toto vysvetľuje to, prečo som sa len tak vozkal a nič nenasvedčovalo tomu, že motorka je v zábehu a nemôžem ju vytáčať.
Keďže V sedmičky sú tri, chýba nám už len pár a mali by sme spomínaný fulhaus. Túto trojicu tvorí najlepšie vybavený Racer, s chrómovanou nádržou, semišovým sedlom, červeným rámom a nábojmi kolies. Mimochodom na odpružení Bitubo. Samozrejme aj s neodmysliteľnou tabuľkou s číslom sedem. O niečo nižšie stojí Special, ktorý má tak isto ako Racer vypletané kolesá. Ponúka sa v dvojfarebnom lakovaní. Na konci tejto trojky stojí Stone. Ten sa predáva v dvoch matných farbách. Čierna a biela s liatymi kolesami. Pri kolesách by som sa trochu pristavil. Guzziovci tvrdia, že liate kolesá sú nielenže ľahšie ako vypletané na 2011tke, ale majú dokonca až o 30 percent menší gyro efekt. A podľa môjho názoru sú aj pekné. Neviem či sú šesťlúčové delené, alebo dvanásťlúčové lomené, každopádne sa mi páčia.
Písal som, že motor prešiel obrovskou zmenou súčiastok. Zato rám zostal ako u predchádzajúceho modelu. Dvojitý, trubkový, zoskrutkovaný. Uhol hlavy riadenia má 27 stupňov, čo spolu s relatívne pevným rámom zabezpečuje stabilitu a pevnosť. Dokonca som mal pocit, že niektoré „nové“ naháče boli hluchšie na pokyny ktoré som dával do riadidiel.
Tak isto zostali nezmenené aj brzdy. Vpredu jeden plávajúci kotúč s priemerom 320 mm „šteklí“ štvorpiestik brembo. Vzadu je to len 260tka s dvojpiestikom, ktorý je totálne kúsavý. Stačilo sa jemne dotknúť a koleso išlo do šmyku. Ale tak to nie je nič nezvyčajné pri tomto stroji. O takéto prekvapenie sa vie postarať aj kardan, keď sa zabudnete a spojku pustíte len o trochu rýchlejšie ako je treba.
Síce som písal, že predný kotúč šteklí štvorpiestik, ale je to trochu prehnané tvrdenie. Motorka mala len 4 km, keď som ju preberal, takže sa to dá vysvetliť aj nezabehnutím bŕzd. Aj keď je pravda, že pri takom kávičkovaní, ako som predvádzal v sedle tohto retro machra, som nemal ani raz problém dobrzdiť, a to ani v kolónach tuším samých zmätkujúcich žien.
Motorku som preberal skoro panensky čistú. Mala slabučké štyri kilometre, to som už spomínal. Aj to že som motor točil maximálne do 4000 rpm, nemal som totiž potrebu, aj vďaka nízko položenému krútiaku, zatočiť šúlcom viac a hnať to k maximu niekde k šiestim tisícom. Ani prevodovka, ktorá prešla tak isto ako motor určitými zmenami, mi nedávala pociťovať, že som neprekročil ani prvú stovku najazdených kilometrov. Okrem jednotky, tá je taká ešte nemasná-neslaná, ťuknete, máte pocit že tam je, ale ona tam nie je. Potom si stačí len pomyslieť a už tam zrazu je. Zato od dvojky po päťku (áno zostalo tam len päť kvaltov ako u predchodcu), idú fakt zamatovo.
Hneď po nasadnutí som bol prekvapený, úzkou stavbou celej motorky. Štartujem s očakávaním klasického bublania. Guzzinka nesklamala. S chrómových cigár sa ozýva bublot pripomínajúci staré časy. Vrnknem si do plynu, zostávam prekvapený. Kde je ten typický masívny odstrel motorky doprava? Fakt som trochu zosmutnel, ale je to len sedempade, takže čo viac chcem. Tu je to také ako pre Guzzi začiatočníkov. Aby ich to hneď na prvom rande neprekvapilo.
Ešte si dolaďujem späťáky, ktoré sú aj tak ako pri väčšine sérioviek skoro k ničomu. Klasickú polovičku zaberajú lakte. Na dva či tri krát tam dávam jednotku, na minimálny plyn sa rozbieham, cvakne dvojku, trojku...preštrikujem sa hustou dopravou so šikovnosťou psieho majstra v agility. Mimo mesta zašaltujem až do päťky a s prekvapením zisťujem, že sa začínam kochať, cvakám o jedno dole a napáda ma názov tohto článku. V siedmom nebi.
Prestávam sa zamýšľať nad trasou, ktorú chcem absolvovať. Dokonca prestávam v duchu hodnotiť tento stroj. Absolútne som vypol. Jediné čo mi zišlo na um, bolo len to, že takto nejako sa museli cítiť raní motorkári. Sadnúť na svoj pekelný stroj, zakvaltovať a vyraziť s vetrom vo vlasoch a muškami v zuboch. Až doma potom pozerám na matne čiernu V sedmu a snažím sa nejako rozpamätať, čo som pociťoval za dobre tvarovanými rajdami. Mimochodom posed je veľmi vzpriamený, taký prirodzený a pohodlný. Možno by som trochu posunul stúpačky viac dopredu a asi aj nižšie, ale to už by som nesmel písať ten názov s otáznikom.
Stretnutie s fotografom som si dohodol v kaviarničke. Dokonca ani tu sa neviem vynadívať na je retro tvary. Spredu skoro ako panelka, úzka a vysoká. Osemnásť palcové predné koleso ešte umocňuje tento pocit. Motor samé rebro, podľa toho by aj laik vedel, že je vzduchom chladený. „Starodávny“ nápis na nádrž dopĺňa letiaci dravec. Dva chrómové zadné tlmiče Sachs a chrómové laufy podčiarkujú klasický dizajn. Stále sa neviem rozhodnúť, či by som ju chcel mať doma v garáži. Skoro všetko mi tu pasuje, až na ten slabší Guzzi prejav. Ale keby že tu máme dvanástovkový motor...to by bolo iné kafe. Nie len taký kávičkár, ale vedel by som s tým aj nejaký ten caférace absolvovať.
Aby som nezabudol: Pristavila sa tam pri mne kočíkujúca suseda, začala obzerať, chválila krásu vé sedmičky. Rozplývala sa tam, ale zrazu sa jej na tvári objavil kyslejší výraz. "Prečo dávajú do takých pekných klasických analógových budíkov digitálne displeje?"
Zo siedmeho výkladu ponúkaných doplnkov si vyberám bočné brašne, tašku na sedlo a aj tašku na nádrž. Pretože pri mojej presuvnej rýchlosti, niekde okolo 80 km/h, budem na cestách veľmi dlho a určite sám. Takže mi nebude vadiť, že som dal tašku aj na zadné sedlo. Na predný štít by som sa asi vykašľal. To už by stratilo to svoje čaro „vetru vo vlasoch“. Dokonca by som aj rád zmokol. K takejto moto to proste patrí.
Spotreba mi vychádzala na päť litrov, čo pri 22 litrovej zásobe, naznačuje dostatočne turistický dojazd. A keďže motorka bola úplne čerstvá, nezabehnutá, tak predpokladám, že spotreba neskôr klesne na nejakých 4 - 4,5 litra. Inak starý model mal len 17 litrov. Takže zmena na 22 je to čo poteší.
Asi najbližší je Triumph Bonneville. Ponúka vyšší výkona cena je len o slabé dve kilá vyššia. No a W800 od Kawasaki, s veľmi podobným výkonom a cene len o štyri stovky vyššou.
Takéto stroje mám veľmi rád. Majú svoj šarm, majú svoj charakter a hlavne históriu. Majú svoje muchy, bez ktorých by to nebolo to, čo to byť má. Na druhej strane majú ale „moderné“ a kvalitné komponenty, ktoré zvyšujú ich jazdné kvality. Je to taká pridaná hodnota. Napriek všetkým týmto kladom musím napísať, že ak nehľadáte takéto retro, ktoré nielen výzorom, ale aj jazdným prejavom pripomína doby minulé, tak sa zvezte, ale kúpu si ešte raz zvážte. Ale ak si človek, vlastne motorkár, s dušou našich predkov, nie je nad čím uvažovať. Pri cene 7795, to nie je nič nekúpiteľné.
A čo sa týka mňa, tak mne tam chýba motor z jeho väčších súrodencov.
predsa tie pocity | spätné ako vždy, slabší Guzzi prejav |
Servisný interval | 10000 km |
Spotreba v teste | 5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 22 l (4 l rez.) |
Cena motorky | 7795,- EUR |
Nosič kufra topcase | 191 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 170 EUR |
Turistické plexi | 160 EUR |
Padacie rámy | 101 EUR |
Páčka brzdy | 37,70 EUR |
Stupačka | 9,69 EUR |
Spätné zrkadlo | 58 EUR |
Smerovka | 33 EUR |
Svetlomet | 342 EUR |
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka
Motocykel na test poskytla spoločnosť www.motoguzzi.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Moto Guzzi | Triumph | Kawasaki |
Model: | V7 | Bonneville A2 | W 800 |
Rok: | 2012 | 2012 | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2011 | ||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 744 ccm | 865 ccm | 773 ccm |
Max. výkon: | 51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot. | 68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 58 Nm / 5000 ot. | 69 Nm / 5800 ot. | 62 Nm / 2500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 | 8.4:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 80x74 mm | 90.0 x 68.0 mm | 77 x 83 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | SOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 118 mm | 105 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/90 18 | 110/70 R19 | 100/90-19M/C 57H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 255 mm | 160 mm |
Pneu vzadu: | 130/80 17 | 130/80-R 17 | 130/80-18M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 225 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 179 kg | 217 kg | |
Výška sedla: | 805 mm | 790 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1490 mm | 1465 mm | |
Dĺžka: | 2115 mm | 2180 mm | |
Šírka: | 740 mm | 790 mm | |
Výška: | 1202 mm | 1075 mm | |
Svetlá výška: | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 22 l | 16 l | 14 l |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Moto Guzzi | Moto Guzzi | Moto Guzzi | Moto Guzzi |
Model: | V7 | V7 Racer | V7 Special | V7 Scrambler |
Rok: | 2012 | 2012 | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | |||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | |
Objem: | 744 ccm | 744 ccm | 744 ccm | |
Max. výkon: | 51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot. | 51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot. | 51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 58 Nm / 5000 ot. | 58 Nm / 5000 ot. | 58 Nm / 5000 ot. | |
Vŕtanie x Zdvih: | 80x74 mm | 80x74 mm | 80x74 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom | |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan | |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 118 mm | 118 mm | 118 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 110/90 18 | 110/90 18 | 110/90 18 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | |
Pneu vzadu: | 130/80 17 | 130/80 17 | 130/80 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 179 kg | 179 kg | 179 kg | |
Výška sedla: | 805 mm | 805 mm | 805 mm | |
Objem nádrže: | 22 l | 22 l | 22 l |
Pridané: 31.05.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53912 | Včera: 237917