Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 14685 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Veľké motorky primárne určené na cestovanie po asfaltkách a šotolinách pochybnej kvality sa tešia čoraz väčšej obľube. Preto niet divu, že chce v tejto kategórii zamiešať karty aj anglický výrobca motocyklov Triumph, konkrétne s modelom Triumph Tiger Explorer 1200.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
A tak sa v konkurencii „mastodontov“ ocitá aj Triumph. Mohutnými rozmermi a megalomanským vzhľadom dáva jasne najavo kvôli čomu bol vyrobený a proti komu sa chce postaviť. Veľký motor, nádrž, plexi... vpredu devätnástka vzadu kardan. Ako aj jeho meno napovedá, určený je primárne na dobrodružné objavné cesty trebárs aj okolo zemegule. Servisný interval 16 000 kilometrov iste poteší nie len cestovateľov.
Explorer 1200 bude poháňať úplne nový radový, kvapalinou chladený, trojvalec o objeme 1215 ccm. Skonštruovaný je tak aby poskytoval maximum krútiaceho momentu pre ľahký chod aj plne naloženej motorky. Maximálny výkon 101 kW dosahuje motor pri 9000 ot./min a krúťak 121 Nm pri 6400 ot./min. Plyn je ovládaný systémom ride-by-wire, nechýba kontrola trakcie a ani tempomat, ktorý bude v Triumphoch Explorer inštalovaný štandardne.
O odpruženie sa starajú tlmiče značky Kayaba. Vpredu je masívna obrátená vidlica s priemerom trubiek 46 mm a zdvihom 190 mm, ktorá nesie koleso s priemerom 19 palcov. Vzadu sa o odpruženie jednoramennej kyvky stará, nastaviteľný tlmič so zdvihom 194 mm.
Brzdové strmene na sebe nesú nápis Nissin. Vpredu sú štvorpiestiky, ktoré sa zahryzávajú do kotúčov o priemere 305 mm a vzadu je dvojpiestik skombinovaný s 282 mm kotúčom. Na veľkej cestovnej motorke s váhou 259 kg (hmotnosť s náplňami) nemôže chýbať ani sériovo montované ABS-ko, ktoré sa však dá vypnúť.
O tom čo sa práve deje s motorkou informuje jazdca multifunkčný LCD display. Tachometer je digitálny a otáčkomer analógový. S ostatných funkcií stojí za zmienku ukazateľ zaradeného stupňa, teplomer vonkajšej teploty s varovaním pred možnosťou vzniku námrazy a kontrola tlaku v pneumatikách. Pohodu za riadilami Explorera zabezpečí veľké sedadlo, ktorého výšku je možné si nastaviť v rozmedzí od 810 až po 880 mm. Nastaviť sa dá aj pozícia riadidiel a veterného štítu.
Cestovateľov isto poteší 950 Wattový generátor elektrickej energie, ktorý umožňuje prevádzku viacerých elektrických prístrojov naraz. Triumph Tiger Explorer 1200 má už v sérii namontované 12V zásuvky. Jedna je v blízkosti spínacej skrinky aby sa umožnilo ľahké pripojenie GPS-ka. Druhá sa nachádza pri sedadle spolujazdca a je okrem iného určená aj na zapojenie originálneho vyhrievaného oblečenia od Triumphu.
Triumph Tiger Explorer sa bude predávať v troch farebných prevedeniach: Sapphire Blue (modrá), Phantom Black (čierna) a Graphite (sivá).
info & foto: www.triumphadventure.com
Pridané: 16.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Tiger 1200 Explorer |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1215 ccm |
Max. výkon: | 137.4 k (101.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 121 Nm / 6400 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 1.4 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 194 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 259 kg |
Výška sedla: | 837 mm |
Rázvor: | 1530 mm |
Dĺžka: | 2248 mm |
Šírka: | 962 mm |
Výška: | 1410 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 6.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 245 km |
Poznámka: | |
Trakčná kontrola (3 režimy), ABS (vypínateľné), Tempomat v sérii servisný interval až 16 000 km (alebo jeden rok) Cena 05/2012: 13 360,00 € |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 145754 | Včera: 161938