Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Porovnávací test naháčov - Z 750R vs. StreetTriple 675R vs. GSR 750 vs. Hornet

 Zdieľať

Pridané: 16.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 19668 [Testy a predstavenia - Test]

Prednedávnom som mal možnosť otestovať štyri podobné stroje. Jednu šestovku, jednu šesťsedempäťku a dve sedempadiny. Dve boli v eRkovej úprave a jedna s C-ABSkom. Ďalšia trochu pretŕčala aspoň podľa uvádzaných údajov s výkonom. Podobné sú, ale asi iba tým, že sú to naháče.

Samostatné testy naháčov:

11.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 25742 [Testy a predstavenia - Test]

-

Niečo medzi malým a velkým Zedom - Kawasaki Z 750 R

Kawasaki na rok 2011 predstavila v Milane nového malého Zeda. Dostal označenie Z750R a čo sa skrýva pod týmto názvom ste si mohli v teoretickej rovine prečítať tu. Ale ako je to aj v praktickom svete? Dúfam, že sa mi to podarí priblížiť v tomto článku.

 

25.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9666 [Testy a predstavenia - Test]

-

Malý hooligan z ostrovov - Triumph StreetTriple 675R

Povím to hnet asi takto. Ťešiu sem sa prevelice, uš len proto, že „mejd in grejt britn“ a zatát co sem mjeu možnost zvést sa na dvoch Trijumfoch, tak ve mňe zanecháli nezmazatelnú stopu. Jak to bude po temto stroji, uvidzíme. Já to uš vím, ale dzime na to postupňe.

 

03.10.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 25558 [Testy a predstavenia - Test]

-

Tisíci a ďalší krát - Honda CB600F Hornet

Tisíc a ďalší krát, no pre mňa predsa po prvý raz. Hornet je pre všetkých určite dobre známa strojovňa, taká stálica naháčovskej triedy. Motorka, na ktorú počuješ len chválu. Či už podvozkovo, motoricky, posedom, skrátka motorka skoro pre každého. A čo ja? Mysleli aj na mňa? Kto si myslí, že vie odpoveď, dajte ju do diskusie a až potom si dočítajte :-)

 

01.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 23758 [Testy a predstavenia - Test]

-

Japonský mix chutí - Suzuki GSR 750

Poslednú do štvortestu sme zobrali GSRu od Suzuki. Na obrázkoch mi pripadá všelijako. Je taká divná, taká ani pekná, ale ani škaredá. Naživo vyzerá o dosť lepšie, ale zase o to viac rozpačitosti vo mne vzbudzuje.

 

Ako budeme porovnávať

Rád by som túto porovnávačku spravil v štýle bodového hodnotenia na stupnici od 0-10. Jasne že nula je najmenej a desať najviac. To bude aj hlavná, určovacia tabuľka poradia. Potom sa body zrátajú a snáď z toho vyjde víťaz.

Najprv sa ale pokúsim podľa tabuľkových údajov tipnúť víťaza, potom podľa svojho subjektívneho vnútorného výberu zoradiť od toho čo by stálo v mojej garáži a v akom poradí by som si ich kupoval. Alebo asi radšej opačne? Jasné, je to logickejšie.

Výber do mojej garáže:

Mal som možnosť odjazdiť Kawasaki Z750R, Triumph StreetTriple 675R, Honda CB600F Hornet s C-ABS a Suzuki GSR 750. Zoradíme ich od poslednej, iba podľa oka:

4. miesto: Keď sa na ne pozerám na fotkách jednoznačne posledná bude Suzuki. Predný blatník je taký že fu..., potom smerovky, ktoré mi absolútne nepasujú k podľa mňa vydarenému prednému svetlu. Brzdy radšej ani spomínať nebudem, nielen že sú také na pohľad chudobné, ale aj staro vyzerajú. Síce zase pekný lauf, taký poriadny, motorkový, nie miniatúrnu somarinu, niekde pod motorom, ale hneď sa z neho oči zvezú na zadnú kyvku. Velebnosti...citát radšej nedokončím. To fakt už nemohla byť iná kyvka? Pozriem sa na zadné stupačky, dizajnovo pekné, ale predné vykopali odkiaľ? Funkčnosť teraz nehodnotím, lebo určite by to bolo opačne. Medzera medzi motorom a nádržou, to je čo? Odkladací priestor na „vercajch“? Dosť bolo asi kritiky, lebo keď som ju videl naživo, trochu som to prehodnotil a ten predný blatník beriem späť. Pasuje do celkovej línie stroja, ktorá je na živo nakoniec aj môjmu kritickému oku sympatická.

3. miesto: by určite obsadil Hornet. Dizajn ma nijako neobťažuje, zostává verný svojim predchodcom a to sa mi páči. Určite viac ako farba. Tá na moto tuším ani nepatrí. Výfuk nou koment. Ale ostatné je v poho. V skratke, nie je tam nič čo by ma tak strašne rozčertilo. Ale ani nič, čo by si ma získalo.

2. miesto: Druhé a prvé miesto mám také nerozhodné. Asi preto, že srdce by hovorilo: Triumph patrí na prvé místo! Ale keď sa naňho pozerám z tej terasy, popíjam kávičku, skôr mi príde taký ženskejší. A to mi vadí. „Nejsem žádná ženská aňi bábofka. Potrebujem brutus!“ Takže druhé miesto obsadzuje v tesnom závese StreetTriple. Aj keď na ňom sú len pekné a dobré veci.

1. miesto: Takže víťaz „podľa oka“ do mojej garáže je už jasný. Áno, aj keď s pár nedostatkami, ako čierne budíky, ktoré mi ale na pohľad nevadia, len teda pri jazde. Celkovo, keď sa na ňu pozriem, je to presne tá strítovka, ktorá sa mi hodí do tejto triedy. Ostro-oblé tvary, poriadny lauf, pekné kolesá, kotúče, zazerajúce svetlá, do toho pasujúce blikače, spetné, štítok. Proste celý predok ladiaci ako má. Zadná macatá podsedlovka, pekná kyvka, prepracované okolie motora, doladené stupačky a ich okolie. Aj keď stojan...ale radšej si nespomínam. Takže vitaj v moje garáži!

Výsledky "Výber do mojej garáže":

Poz:Moto:
1.Kawasaki Z 750 R
2.Triumph StreetTriple 675R
3.Honda CB600F Hornet
4.Suzuki GSR 750

Podľa výkonu:

Znova teda tie isté stroje, ale porovnajme ich podľa tabuľkových hodnôt. Na prvé miesto by som dal GSRu. Ani nie tak pre 106 koní, ako skôr pre 80 Nm pri 9000 otáčkach. Aj keď tu by sa dalo namietať, že Zed má 78 Nm a pri nižších otáčkach, čo je pravda, dosahuje tú hodnotu už pri 8300, lenže zase dva koníky stráca na GSRu a ešče k tomu musí mať aj vyššie otáčky. Sú to síce drobnosti lenže ako mi hovorí náš ekonomický riaditeľ, tabuľka a čísla nepustia. Street má o jednen koník menej ako GSRa, ale musí mať o 1500 otáčiek viac. Lenže stráca na krúťáku, kde 68 Nm pri 9200 otáčkach nejako neohúri. Takže tretie miesto je jasné tiež. No a posledné, ako sa dalo čakať, je nachystané pre Horneta. Bohužial je len šestovka, takže to aj chápem a určite ho za to nezatracujem. V podstate 101 kobyl, nie je až tak málo a na bežnú cestu to musí aj stačiť. Škoda možno toho krúťáku, kvôli ktorému treba viac radiť, aby mala motorka trochu lepšie zrýchlenie.

Keby som sa nad tým pozastavil a v pokročilom porovnávaní zapojil aj hmotnosť...asi by to bolo iné.Tam by som to videl na Streeta. Ale to sem nepletme a zostaňme pri klasických hodnotách, ktoré zvažuje väčšina kupcov pri výbere. Teda kone a krúťák. Podľa týchto údajov je poradie od posledného po prvého nasledovné.

4.) Hornet a jeho 101 na 68. (k na Nm)
3.) Street kvôli slabšiemu krúťaku oproti dvom 750tkam. Jeho údaje sú 105 na 68.
2.) Zed, ktorý len tesne stráca po dva stupne oproti GSRe. Teda 104 na 78.
1.) GSR vďaka číslam 106 na 80.

Možno keby sme tam rátali ešte aj cenu, tak poradie bude znova iné. Pretože najlacnejší je Hornet, a potom to ide GSR, Zed a Street najdrahší. Ale dať do vzorca vhľad, tabuľku, hmotnosť a možno nakoniec nejakú pridanú hodnotu v podobe "nevšednosti", tak bude poradie znovu iné. To ale nechám na vás, pretože to je podľa vkusu každého "soudruha".

Výsledky "Podľa výkonu":

Poz:Moto: Výkon:
1.Suzuki GSR 750 106 k na 80 Nm
2.Kawasaki Z 750 R 104 k na 78Nm
3.Triumph StreetTriple 675R 105 k na 68 Nm
4.Honda CB600F Hornet 101 k na 68 Nm

Podľa bodového hodnotenia

Takže zostáva už len porovnanie podľa stupnice. Lenže aj to je subjektívne porovnávanie. No ale je to taký súhrn a možno podľa toho sa mi podarí určiť tú „najlepšiu“ z tejto štvorice.

Podmienky sú nasledovné. Hodnotiť od 0 do 10, kde je 0 najmenej a 10 najviac. Body sa dávajú podľa jazdcových osobných potrieb a očakávaní od motorky. Môže prihliadnuť na celkové mierenie tej danej motorky. Keďže sú to naháče, rátajme s tým, že motorky sú viac menej určené na priemerné jazdenie všade možno. Mesto, medzi mesto, turistické presuny a trochu športové jazdenie. Ideálne otáčky budú niekde v strednom pásme. Hodnotiť by sa mali hlavne: motor, brzdy, pohodlie, ovládanie, spotreba a podvozok. Ale ešte by som sem zaradiť aj dizajn, spracovanie dielov, možno by tu mohla byť aj , nazvime to „pridaná hodnota“ (niečo najviac od konkurencie) a samozrejme aj nejakú tú „charizmu“. Niečo, čo nás na tej moto priťahuje a nevieme to racionálne vysvetliť.

Ako prvého sme jazdili Zeda:

Motor: 8 potreboval by som trochu väčší záťah odspodu. Zato vrch je preparádny

Brzdy: 8 na to že sú radiálky s pancierkami, mohli byť agresívnejšie

Pohodlie: 7 a to len kvôli sedlu. „ po chvílke sem mjeu mrafcú na púlkách“...

Ovládanie: 8 musel som ho trochu násilnejšie tlačiť do zákrut

Spotreba: 8 pretože 5,86 na sto. No na 750 kubíkov sa mi to zdá dosť, aj keď je jasné, že moja jazda s spradpisovou mala len pramálo spoločného.

Podvozok: 8 pri turistických presunoch je tvrdý, ale pri športe je to ako sa patrí

Spracovanie: 9 pretože mám malé výhrady k stojanu a katalyzátoru

Dizajn: 10 ten je parádný, na daný typ stroja.

Pridaná hodnota: 10 ponúkaná 4 ročná záruka

Charizma: 8 zo štorlístka od japončikov je káwa taká naj. A aj zo zeda ide niečo, čo sa mi páči.

Sumár: 84 zo 100

Popri Zedovi sme mali aj StreetTripla:

Motor: 9 v stredných otáčkaj je najlepší z tejto štvorice. Ale trochu mi tam vadila stagnáci medzi 7-8 tisíc otáčok

Brzdy: 10 tie sú neskutočné. Ešte možno Speed má o niečo lepšie, ale to sem nepatrí.

Pohodlie: 10 ako som si sadol, tak som sedel. Žiadne mravce, žiadne kŕče, pohodlie ako v perinke.

Ovládanie: 10 tu sa nedá iné napísať.

Spotreba: 9 motorka bola v zábehu a 5,5 pri nakladačkách, no povedzte si sami. Po zábehu a predpisovo by som to videl hlboko pod 5 litorov.

Podvozok: 10 každopádne na daný typ stroja dovi dopo

Spracovanie: 9 možno lacnejšie vyzerajúce plasty na budíkoch

Dizajn: 9 a to len preto, že mi prišiel nakoniec taký bybský. Ale dať tam štítok a kryt sedla...

Pridaná hodnota: 10 je to kus poriadnej motorky, z históriou a všetkým tým okolo.

Charizma: 10 Je to Triumph, čo viac dodať?

Sumár: 96 zo 100

Potom prišiel na rad Hornet:

Motor: 7 bohužial to bola len šestka, takže tu trochu zaostáva

Brzdy: 7 aj keď v teste som ich pochváli, aj keď tu je Dualko s ABSkom, porovnávaťsa z radiálkami proste nemôžu.

Pohodlie: 10 až sa čudujem, že na tej motorke je niečo tak dobré

Ovládanie: 10 a ešte teda ovládateľnosť, tá bola eňo ňuňo

Spotreba: 7 je to šestovka a 5,5 robil aj Street a ani zed nebol o moc horší

Podvozok: 7 na rezbu by som potreboval niečo tvrdšie.

Spracovanie: 5 tie zvary, brzdové hadice, káble, chrómové veci, plasty...

Dizajn: 5 a to možno budem z odstupom času aj ľutovať

Pridaná hodnota: 7 je to motorka pre široké masy, a aj začiatočníkovi má čo ponúknuť.

Charizma: 2 aj to len preto, že je tak nejak stále rovnaký. Tu proste charizmu, nehlkadajte...

Sumár: 67 zo 100

No a nakoniec GSR 750:

Motor: 7 niečo podobné ako pri Zedovi. Motor ide, ale až v točkách

Brzdy: 5 a neviem, či som nedal viac ako by som mal.

Pohodlie: 8 pri „turistike“ OK, ale pri „rejse“ už horšie

Ovládanie: 7 Nebolo to nič hrozné, len som mal pocit, že som lepší ako tá motorka...

Spotreba: 10 Priemerná spotreba pri kalbe aj turistike. Perfekto!

Podvozok: 7 pri kludnej jazde v pohodičke, ale pri palbe, už zaostáva

Spracovanie: 5 presne ako hornet, chróm, hadice, káble...

Dizajn: 7 je tam zopár vecí pekných ale hneď vás znechutia tie druhé...

Pridaná hodnota: 10 Musím sa opakovať, je to bez debaty spotreba, v tejto dobe veľmi vítaná.

Charizma: 5 niečo tam je, prečo by som ju možno skúsil poštelovať a spraviť z nej niečo lepšie

Sumár: 71 zo 100

Kawasaki
Z 750 R:
Triumph
Street Triple R:
Honda
CB600F Hornet:
Suzuki
GSR 750:
Motor:8977
Brzdy:81075
Pohodlie:710108
Ovládanie:810107
Spotreba:89710
Podvozok:81077
Spracovanie:9955
Dizajn:10957
Pridaná hodnota:1010710
Charizma:81025
Sumár:84 bodov96 bodov67 bodov71 bodov

Tak tu máme výsledok. Asi by som to takto čakal, pretože osobne by som uprednostnil GSRu pred Hornetom, ale na druhej strane, Street je tam kde som si myslel. Aj keď Zed...no, jasne z toho vyplynulo, že Horneta ani GSRu by som si nevybral. Rozhodoval by som sa medzi Zedom a Streetom. Ostatné už nechám na vás.

Výsledky "Podľa bodového hodnotenia":

Poz:Moto:Body:
1.Triumph StreetTriple 675R 96 bodov
2.Kawasaki Z 750 R 84 bodov
3.Suzuki GSR 750 71 bodov
4.Honda CB600F Hornet 67 bodov

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Cacao, Filip Kalka

Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Triumph Street Triple R 2012 Kawasaki Z 750 R 2011 Honda CB 600 F Hornet 2011 Suzuki GSR 750 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphKawasakiHondaSuzuki
Model:Street Triple RZ 750 RCB 600 F HornetGSR 750
Rok:2012201120112011
Novinka:NOVINKA 2011NOVINKA 2011
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:675 ccm748 ccm599 ccm749 ccm
Max. výkon:106.1 k (78.0 kW) / 11700 ot.105.7 k (77.7 kW) / 10500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot.107.4 k (79.0 kW) / 10200 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 9200 ot.78 Nm / 8300 ot.63.5 Nm / 10500 ot.80 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:12,65:111.3:112 : 1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 52.3mm68.4 x 50.9 mm67.0 x 42.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm134 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálnadvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová, dvojpiestik
Priemer bŕzd vpredu:308 mm300 mm296 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70ZR17M/C120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm250 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55ZR17M/C180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:211 kg
Hmotnosť s náplňami:189 kg224 kg198 kg
Výška sedla:805 mm825 mm800 mm785 mm
Rázvor:1400 mm1440 mm1435 mm
Dĺžka:2030 mm2085 mm2085 mm
Šírka:755 mm795 mm760 mm
Výška:1110 mm1070 mm1090 mm
Svetlá výška:165 mm135 mm
Objem nádrže:17.4 l18.5 l19 l17.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 261 kmcca 274 km

Pridané: 16.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 35835 | Včera: 127978