Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

MINITEST HONDA VTX 1300 S (SC52)

 Zdieľať

Pridané: 11.06.2003 Autor: TTom
Čitatelia: 35934 [Testy a predstavenia - Test]

Zimný absťák som sa snažil liečiť skútrovými dávkami z vlastnej lekárničky. Pomáhalo to len chvíľu. Nezostávalo mi teda nič iné, len osloviť lekára. Použil som nižšiu formu komunikácie a zavolal. Lekár ma spoznal, nepotreboval študovať môj chorobopis, po pár vyslovených príznakoch stanovil moju diagnózu. A predpísal mi správny liek v správnych dávkach: VTX 1300.

Úvodné gýčové reči o vetre vo vlasoch, životnom štýle a amerických filmoch prenechám iným. Prejdem k veci. Bublavá rodina okrídlených tieňov zaznamenala v roku 2001 nový prírastok v podobe mamutích znakov VTX 1800. Vtedy to Honda objemovo natrela všetkým. Časom asi niekto pochopil, že menej je niekedy viac, a tak v tomto roku bola do placu hodená „zmenšenina“ VTX 1300S. Nejdem tu zdĺhavo opisovať jej dizajn, pozrite si fotky. V skratke len spomeniem niektoré rozdiely, ktoré priniesol tohtoročný „zmenšený“ model. Blatníky sa prehĺbili, zmizlo vstrekovanie, budík sa presťahoval z rejdov na nádrž, stupačky sa roztiekli na plošiny, kolesá sa vyplietli, pribudlo chrómu, výfuk sa rozdvojil, jeden kotúč odišiel...

Takže štartujeme. Odomykám nemotorný zámok v hlave riadenia. Riadna mašina by si zaslúžila riadny zámok... Spínačka vľavo, svetlá v rámci modernizácie „naskakujú“ po zopnutí kľúča, zvuk prijateľný, basový, predpisový. Nahluchlí masochisti si s výfukom určite nejako poradia. Posed nízky, výška sedadla trhá dragstarovský rekord v „nízkosti“. Bowdenová spojka - kvaltujem 1, 2, 3, vyrážam hltať muchy. Absťák zmizol. Úvodné metre sem tam trochu skackám, kardan a dlhší čas zahrievania motora robia svoje. Radenie presné. Nie som podplatený, ale Honda si s vždy s radením poradila. A pomerne hlučné radenie patrí k takej kubatúre. Mestom ma sprevádza zvuk ventilátora a už som na diaľnici. Ukrajujem to na päťke motorkovou rýchlosťou. Autobusy ma obiehajú... Vibrácie sú aj napriek počiatočným očakávaniam optimálne, podľa môjho gusta. Mám rád dvojvalce. Prenos vibrácií minimálny - obraz v zrkadlách takmer čistý. Dva vyvažováky robia svoje. Akcelerácia na päťke z 90 je potešujúca a takúto radosť z obiehania nemám ani pri superšportoch. V zime som zabudol chodiť do posilovne, takže 130 som prekračoval málokedy. Doprial som si občasné výpady do 170, ale to už som motorku omotal všetkými piatimi končatinami a vyzeral som ako vystrelený barón Prášil. Bez stopy smútku opúšťam diaľnicu. Dedinskú šestesiatku zvláda pätka s kľudom Angličana. Občas som tam v dedine zakládol štvorku, ale to len preto aby som vykázal nejakú činnosť. A som na Kľaku. Takže zákruty. Pri cruiserovskej hmotnosti a geometrii nemožno očakávať zázraky. Ale vyblbnúť sa dá aj na tomto. Na Kľaku teda zostalo zopár molekúl z nožných plošín, ktoré strašidelným zvukom upozorňujú na limit náklonu. Sú „ohybné“. Ohybne uložený je aj brzdový pedál, takže ak to zložíte k zemi, netreba hneď navštíviť Fera Križana. Zo začiatku sa mi pedál zdal trochu tvrdý, chce to zvyk. Dojem tvrdosti možno vznikol z nezvyklého uhla chodidla pri brzdení. Pri slušnej hmotnosti stroja by sa prednému kotúču hodila dvojička, ale vždy som zastal kde som chcel. Nakoniec s takýmito strojmi sa nechodí šantiť na Babu. V prudkých stúpaniach je to fakt pocit ktorý ťažko opísať pretože krútiaci moment konkuruje aj intruderovským hodnotám. Pri rozbehoch som občas aj nejakú rýchlosť „preskakoval“. Cruiser je na plávanie po kvalitných cestách, ale trochu ma prekvapili občasné dorazy predných tlmičov už pri malých nerovnostiach.

Spotreba závisí od pravačky, minimum som dosiahol 4,6 l. Menej sa už nedá. Poflakovať 70 sa bude málokto. Samozrejme ak dôverujem údajom digitálneho počítadla. Kontrolka diaľkových svetiel je viditeľná i za slnka, ale v noci pôsobila rušivým dojmom. Pred jazdou som sa snažil na zadné sedadlo upevniť tašku, pretože nedám na „katalógovoprospektové“ reči, pre mňa je každá motorka turistická. Spasil ma len remeňový držiak spolujazdca. S batožinou fakt problém. Ale baličom rozvážajúcim čerstvé mäso to vadiť nebude. Na a na záver oznamujem všetkým strakám, ktoré sa po mne obzerali, že motorka nebola moja. VTX 1300 S zapožičal: Honda Slovakia s.r.o. Bratislava.

TTom (ttome@orangemail.sk)

Vzhľadom na to, že sa jedná o kategóriu chopper-cruiser, poprosil som ešte o vyjadrenie popredného internetového čopristu, majstra tuningu a veľkého filozofa Agentosa1:

Agentos1: No mosím vám hromadne pooznamuvať že tá mašina je velice moc cool. No lebo sa vyrába v Amerike. Lúbelo sa mi že tam bolo šecko chromuázne. Sused po tom poklepal a povedau že niektoré diely sú plastuázne. Ináč najviac sa mi ľúbila ta lampa. Aj som ju chcel ukradnúť, ale nevládau som to odtrhnúť. A keď som na tom išol, šeci čoperáci ma konečne začali zdraviť. To sa mi velice moc lúbelo!

Agentos1 v.r. (www.panthera.host.sk)

Technické parametre Honda VTX 1300 S (SC52):
Motor: SC52E – 1 312 ccm, štvortaktný dvojvalec do V (52 stupňov), kvapalinou chladený, 6 ventilov, SOHC, karburátor
Vŕtanie x zdvih: 89,5 x 104,3 mm
Kompresný pomer: 9,2:1
Výkon: 55 kW pri 5 000 ot./min.
Krútiaci moment: 123 Nm pri 3000 ot./min.
Prevod: 5 rýchlostí, kardan
Rozmery d/š/v: 2 575/960/1125 mm
Výška sedadla: 686 mm
Rázvor: 1 670 mm
Hmotnosť: 320 kg (pohotovostná), 517 kg (celková)
Kolesá: J 17 M/C x MT 3.00, J 15 M/C x MT 3.50
Pneumatiky: 140/80-17 M/C 69H, 170/80-15 M/C 77H
Pruženie: vpredu – teleskop 41mm, vzadu – tva tlmiče (5 st. nastavenie)
Brzdy: kotúč 336 mm, kotúč 296 mm
Max. rýchlosť: 178 km/h
Cena: 479 900 SK (9.6.2003)

Pridané: 11.06.2003 Autor: TTom Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 99587 | Včera: 160015