Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.11.2008 Autor: Imortal67
Čitatelia: 12773 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keď sa sen stal skutočnosťou...
Od nepamäti som sníval o veľkých bublavých strojoch. Stačilo len začuť v diaľke hrmot motora a mne sa srdiečko rozbúchalo o čosi rýchlejšie (tento pocit pozná zrejme veľa motorkárov). Písal sa rok 2004, keď motorka, do ktorej som bol zaľúbený, vyzerala celkom reálne, no vtedy sa to ešte rodičom podarilo a ukecali ma na plechovku. Teda uprednostnil som auto pred krásavicou zvanou Honda Shadow VT 750, no nevychladlo to vo mne a tohto roku som si povedal, že si svoj sen splním.
Často som chodil na zrazy motorkárov, aj keď, žiaľ, iba ako divák. So širokým úsmevom som vždy obzeral motorky do posledných detailov a tak som mal celkom jasnú predstavu ako by mal môj stroj vyzerať (nízky posed, široké riadidlá, masívne blatníky). Ako sa hovorí – s jedlom rastie chuť a nebolo tomu ináč ani u mňa. Postupom času a po prečítaní množstva článkov a diskusií, v ktorých bolo zdôrazňované, že objem nenahradíš ničím, som začal túžiť po VTX 13–tke. Je to krásny stroj, no cenovo nedostupný, preto som si povedal, že moju túžbu preorientujem. Začal som sa obzerať po Dragstar 11-tke a veruže som bol presvedčený, že to bude tá moja pravá. Obrátil som sa na viacerých dovozcov, no za tri mesiace neboli schopní nájsť „obyčajného” draga. Myslím, že moje požiadavky v porovnaní s cenou neboli prehnané, no zdá sa, že osud človek neoklame a tak sa jedného dňa na mňa usmievala nádherná VTX-ka v prijateľnej cene na jednej nemenovanej stránke. Oslovil som majiteľa, slovo dalo slovo a teraz ma už hreje nádherný pocit, pretože motorka je u mňa doma v garáži.
tak to je ona |
Pocity z jazdy sú neopakovateľné, nakoľko ja veľké skúsenosti s motorkami a teda ani so samotnou jazdou nemám. Bolo mi povedané: kúp si menšiu motorku a uč sa na nej, ale nie som taký bohatý, aby som kupoval každý rok inú motorku až kým sa prepracujem k mojej vysnívanej. A ako je tu písané aj v jednom veľmi poučnom článku, nikdy nekupuj motorku o ktorej nie si na 100% presvedčený. Viem, skúsenosti sú na nezaplatenie, no myslím si, že človek s menšími skúsenosťami pristupuje k motorke s o to väčším rešpektom. O samotnej motorke nemôžem písať nejaké poučné veci, nakoľko nie som žiadny odborník. Trocha som sa bál tej váhy a samozrejme aj objemu, ale môj strach rýchlo vystriedal pocit, ktorý sa len ťažko dá opísať. Ako s ovládateľnosťou (za jazdy), tak aj s inými vlastnosťami som nadmieru spokojný.
a ešte raz |
V tomto článku som sa iba chcel podeliť o moju obrovskú radosť, preto ak ste to vydržali čítať až do konca, chcem sa poďakovať mnohým ľuďom, s ktorými som síce v žiadnom kontakte nebol, ale nakoľko som pozorne čítal aj staršie diskusie a články, veľa som sa dozvedel ako o motorkách, tak aj o samotnom dovoze a prihlásení.
P.S.: Neskutočne sa teším na nejaký spoločný výjazd a všetkým prajem veľa šťastných kilometrov.
Pridané: 21.11.2008 Autor: Imortal67 Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VTX 1300 R |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1312 ccm |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89.5 x 104.3 mm |
Palivový system: | karburátor |
Rozvod: | OHC (3V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 94 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 336 mm |
Pneu vpredu: | 140/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 296 mm |
Pneu vzadu: | 170/80-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 303.5 kg |
Výška sedla: | 695 mm |
Objem nádrže: | 18.16 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81914 | Včera: 140284