Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

MINITEST MOTO GUZZI BREVA V 1100

 Zdieľať

Pridané: 26.07.2006 Autor: TTom
Čitatelia: 13810 [Testy a predstavenia - Test]

Taliani produkujú slabé raňajky a silné stroje.

O predchodcovi Moto Guzzi Breva 750 tu už bola reč. Nadlitrový nástupca má však so svojim predkom spoločný len názov a zhrbenú bizónovskú siluetu. Podrástol nielen motor, ale motocykel dostal množstvo konštrukčných a elektronických noviniek. Zadné LED svetlo, vidlica s vysokými turistickými riadidlami, zadné tlmiče nahradil centrálny, kyvnú vidlicu supluje pravostranné uchytenie, predná lampa s diaľkovou šošovkou ide v čírom trende, prístrojovka obsahuje rekordné menu, výfuk vľavo.

 ...
...

Bočný stojan je mierne vpredu, pri jeho sklápaní po sediačky je potrebný baleťácky pohyb s vysunutou špičkou. Zopnutie kľúča - krúživý pohyb ručičiek signalizuje úvodné čeknutie elektroniky, kontrolky v polkruhu sa postupne rozsvecujú - v noci je to zaujímavé svetelné divadielko. Štart pravým palcom je klasický, novinkou je spôsob štartu, o všetko sa stará elektronika - stačí ťuknúť do tlačidla štartéra a hneď pustiť - pastorok štartéra zostane v zábere potrebne dlhý čas. Apríliovsky usporiadaná palubovka si zaslúži pozastavenie, obsahuje desiatky funkcií: dvakrát "trip", každý s vlastnou časomierou, kilometrami, spotrebou okamžitou i celkovou, čas, teplomer, stopky, nastavenie komunikačného jazyka, nastavenie podsvietenia, stopky, nastavenie blikania výstražnej diódy a zapnutia červenej diódy na otáčkomere... Systém pohybu v menu sa podobá starším ericssonom. Z hľadiska bezpečnosti je veľmi dôležité, že v celom menu palubovky sa dá pohybovať pomocou ľavého palca a ukazováka - bez pustenia rukoväte.

 ...
...

Tak teda štart. Úvodné prebudenie - zatrasenie vzbudzujúce rešpekt. Zohriaty voľnobeh ukazuje 1000 otáčok. Spojka kovovým šelestom dáva na známosť svoju konštrukciu - je suchá. Zaradenie jednotky občas sprevádza hlučný čoprácky cvakes, niekedy je zaradenie nepočuteľné - zrejme záleží od polohy kolečiek v prevodovke a od polohy kardanu. Zelená kontrolka neutrálu občas zaštrajkovala. Vzhľadom na umiestnenie stupačiek je uhol kolien dosť ostrý a vzdialenejšie presuny vyžadujú pri dlhšej jazde občasné uvoľnenie vystretím nôh. To platí aj pre spolujazdca. Šesťstupňová prevodovka je v porovnaní s guzzinami ktoré som jazdil zatiaľ najpresnejšia. Vibrácie povestné pre motocykle guzzi sú znesiteľné a v porovnaní s modelom California priam žiadne. Trasenie zrkadiel je pri tejto dvojvalcovej konštrukcii samozrejmosťou. Späťáky sú síce vypuklé, ale jednoznačne malé a málo prehľadné. Treba ich vymeniť.

Ovládacie prvky sa nevymykajú bežnej konformite, len kto je zvyknutý na japonský prstoklad, namiesto zopnutia smeroviek úvodom občas zatrúbi - prepínač smeroviek je trochu nižšie. Tvarovanie nádrže je predurčené všetkým dĺžkam nôh, sedadlo chválim nielen z hľadiska pohodlia a dizajnu. Jeho zaklapnutie pri nahadzovaní je stopercentné, bez potreby niekoľkých párov rúk. Pod sedadlom je slušný priestor, poteší aj 12V zástrčka. Dlhodobá spotreba paliva (počas 800 km) pri čopráckom vyvážaní bola 5,1 l na sto. Skutočným zážitkom je ale jazda v stúpaniach! Pri radení okolo 6000 otáčok sa adrenalínové zimomriavky zlievajú s vibráciami stroja a túto krásu podfarbuje dominantná zvuková kulisa... Fakt dobré. Ten pocit treba zažiť.

Na šestke pri 6000 motor valí 170, podvozok nerovnosti akceptuje. Šestka to zvláda od 60 do maxima, pri šesťdesiatke motor pufká otáčkami 2200, spotreba je 4,4. Pri prudkej akcelerácii z tejto rýchlosti treba samozrejme podradiť, aby neprotestovala prevodovka spolu s kardanom. Vyvážanie rýchlosťou 100 km/h sprevádzajú otáčky 3 400 a spotreba 5,3 litra. Diaľničných 130 robí šestka pri 4 500 otáčkach a spotreba ide na 7 litrov. Pozor pri akcelerácii a podraďovaní za mokra alebo v zákrutách - celý prenos výkonu je tvrdý - primárny prevod je riešený ozubenými kolesami a sekundárny spomínaným kardanom. Nerovnosti v tiahlych zákrutách podvozok hlce bez váhania.

Po ovešaní motorky praktickými doplnkami, ktoré sú na fotkách, sa z naháča stáva pohodlný turista. Motocykel Moto Guzzi Breva 1100 je určený pre jazdcov ktorí počas jazdy musia v rukách cítiť tlkot motora a ktorí radi zaspávajú s príjemnou triaškou v nohách. Ale hlavne pre jazdcov ktorí o individualite nielen kecajú.

 ...
...

Motocykel som ukradol firme GVP MOTO Komárno (www.motoguzzi.sk)

Technické parametre MOTO GUZZI BREVA V1100

Pridané: 26.07.2006 Autor: TTom Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2022 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 226931 | Včera: 152639