Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motocyklový alarm MT7 - dojmy a skúsenosti

 Zdieľať

Pridané: 07.11.2006 Autor: TTom
Čitatelia: 13333 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Alarm na motorke sa mi zdal somarina ktorá je tam len na to, aby sa pokazila a robila problémy. Názor som zmenil.

Ukradnúť sa dá všetko. Ale montáž alarmu stojí za ten pocit že človek proti krádeži spravil ďalší krok. Model MT 7 bol namontovaný na motocykli Honda Transalp 2005 a montáž je možné si pozrieť v predošlom článku. Montáž prebehla bez problémov, len návod na montáž nebol v slovenčine, ale v nepresnej angličtine. Model počtom funkcií nepatrí k špičke medzi obdobnými zariadeniami, ale môže byť vhodným cenovým kompromisom.

Alarm MT 7 v skratke:

Ovládač má len dve tlačidlá, ktorými sa celé zariadenie ovláda. Slúži aj na programovanie alarmu - programovanie jednotlivých funkcií zariadenie prebieha za pomoci diaľkového ovládača, zapínaním a vypínaním zapaľovania za súčasného pozorovania počtu bliknutí kontrolnej diódy. Postupy sú podrobne rozpísané v priloženom návode. V porovnaní s "pejdžrami" výhodou sú malé rozmery diaľkového ovládača. A na jeho ovládanie netreba vysokú školu. V prípade straty ovládača je možné si objednať ďalší a jeho "zosúladenie" s alarmom sa robí za pomoci PIN kódu, ktorý je súčasťou balenia. Zaujímavá je aj možnosť odblokovania alarmu bez ovládača - v prípade jeho straty, alebo slabej baterky. Treba 4 krát zopnúť a vypnúť zapaľovanie, zariadenie sa pripraví na zadanie PIN kódu, a ten sa zadáva opäť zopínaním a vypínaním zapaľovania za sledovania počtu bliknutí diódy. Dobrá vec, len si to treba pozrieť (alebo radšej) zapamätať z návodu.

Dosah ovládača bol však asi len 20 metrov, takže vypnutie sirény alebo spustenie funkcie "Panic" bolo možné len do tejto vzdialenosti. Funkcia "Panic" slúži na postrašenie "ošahávačov" a smerovky päť krát bliknú a siréna sa po túto dobu spustí. Dôležité je, že po deaktivácii sirény v prípade "alarmovania" zostáva zariadenie opäť pripravené na ďalší poplach. Ovládač prežil mechanické otrasy pri páde a problém mu nerobila ani vlhkosť - deň strávený v zarosenom puzdre tankvaku. Teleso alarmu pripevnené pod sedadlom prežilo aj drsnejšie enduro jazdy a súvisiace rázy mu nerobili problémy.

Motocyklu po montáži alarmu pribudne funkcia blikania štyroch výstražných smeroviek v prípade núdzového státia. Transalp túto funkciu má od výroby, ocenia to teda hlavne majitelia motoriek, ktoré výstrahu nemajú. Táto funkcia sa spúšťa zopnutím zapaľovania, stlačením tlačidla na ovládači a následným vypnutím zapaľovania.

Páčilo sa mi že alarm nemal funkciu "samoaktivácie" čo ocení človek ktorý motorku posúva v garáži - bez nečakaného hukotu. Alarm sa aktivuje do pohotovostného režimu 30 sekúnd po stlačení tlačidla ovládača, jeho aktiváciu signalizuje kontrolná LED dióda. V prípadné spustenia poplachu pri vašej neprítomnosti sa o ňom dozviete zvukovou signalizáciou pri odblokovaní alarmu (pípnutím) a dióda svojím blikaním definuje ktorý spínač alarm spustil. Napríklad ak niekto stlačil spojku - dióda po zopnutí zapaľovania blikne tri krát, po prerušení napájania blikne päťkrát. Spustenie sirény trvá 30 sekúnd a pri opakovanom narušení sa táto doba opakuje. Zariadenie má možnosť výberu z dvoch zvukov sirény. Počas spustenia poplachu je odber 0,7 A, čo je maximálny odber. Počas garážového státia je odber menší ako 5 mA. Rozmery kompaktného telesa sú tiež prijateľné z hľadiska umiestnenia na motocykli - je to vlastne len jedna "krabička". Systém spoľahlivo fungoval aj pri zvýšenej vlhkosti - počas 100 km ceste v lejaku. Motorka často nestála bez dobíjania, najdlhší čas státia bol dva týždne a baterku to nevybilo. Záložný zdroj slúži na napájanie alarmu pri prípadnom odpojení baterky motocykla. Jeho funkčnosť je možné jednoducho overiť napríklad vybratím poistky alarmu. Po montáži zariadenia treba tento záložný zdroj nabiť (krátkou jazdou). To píšem len preto aby si prípadný zákazník bezprostredne po montáži nemyslel že záložný zdroj nefunguje. Ďalej sa o neho starať netreba - dobíja sa pri jazdách.

Polohové (digitálne) čidlo si zapamätá uhol motocykla pri ktorom sa alarm zapne - je teda možné "stráženie" na oboch stojanoch. Siréna sa aktivuje sa keď je bočák asi 3 mm od zeme. Ako som uviedol - alarm sa spustí nielen pri naklonení motocykla, po odpojení napájania, ale aj pri zopnutí spínačky, pri zaklapnutí bočáku alebo pri stlačení páčky spojky. V návode úzkostlivo písali že kontrolná led dióda nesmie byť na mieste ktoré zmokne, ale nič sa nestalo keď bola na palubovke v trvalom daždi.

K alarmu nie je možné doplniť žiadny ďalší snímač a ani nemá výstup na pripojenie externého zariadenia pri poplachu. Výrobca taktiež neponúka doplnkové príslušenstvo.

Záver:

Doteraz som alarmom neveril, ale po montáži pri parkovaní v meste som mal o niečo lepší pocit keď som od motorky odchádzal. Bol som s týmto modelom spokojný a rozmýšľam objednať taký istý na druhú motorku. Len čakám na nejakú zimnú akciu.

+ rozmery telesa, odber
- nepresný návod na použite a montáž

Cena: 3891 Sk

Alarm na test poskytla spoločnosť Autoalarmy.sk.

Pridané: 07.11.2006 Autor: TTom Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 315679 | Včera: 244945