Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Triumph

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test defektovej sady Slime

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 10.08.2010 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 21184 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Defekt je jednou z nepríjemností, ktoré vedia pekne skomplikovať výjazd alebo dovolenku. Na trhu je našťastie niekoľko produktov, ktoré defekty dokážu rýchlo opraviť. Naostro sme otestovali jeden z nich – Slime.

Ako si poradiť s defektom:

08.04.2010 - Varan Čitatelia: 38695 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test sady na opravu defektov

Defekt. Nepríjemnosť pre každého motorkára o to väčšia, keď na ňu nie je vyzbrojený prípravkom na opravu defektov. Jeden z nich sme vyskúšali...

 

23.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35672 [Testy a predstavenia - Test]

-

Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal

Mnohí z vás sa ma už na výstave Motocykel 2007 v našom stánku pýtali, ako si počínal UltraSeal na ceste do Egypta. V tom čase som mohol len konštatovať, že 3 motorky prešli spolu viac ako 30 000 km bez defektu.

 

MR Tipy: Oprava defektu knotmi (bezdušová pneu)

MR Tipy: Oprava defetku, vyzutie pneu a výmena duše na cestách

Slime, v doslovnom preklade hlien alebo sliz, sa v skutočnosti podobá napríklad na gél na vlasy alebo holenie. Na trhu je v niekoľkých baleniach, nás samozrejme zaujímalo motorkárske balenie, ktoré má v porovnaní s auťáckymi menší kompresor a menšiu tubu s gélom. Podobne ako takmer všetky konkurenčné výrobky, aj Slime sa používa až po defekte a to je jedna z jeho najväčších výhod – netreba ho meniť pri prezúvaní a je prenosný, takže sa dá používať na viacerých motorkách, v aute, na štvorkolke a podobne. Za ďalšiu výhodu považujem to, že sa dá použiť pri dušových aj bezdušových pneumatikách (pre oba prípady sa však používajú rozdielne gély).

V motorkárskom spotrebiteľskom balení, ktoré má odhadom 20 x 20 x 7 cm, nájde zákazník tieto vecičky:

 Motorkárska verzia spotrebiteľského balenia Slime
Motorkárska verzia spotrebiteľského balenia Slime

 Obsah spotrebiteľského balenia
Obsah spotrebiteľského balenia

Už na prvý dotyk musím uznať, že použité materiály a tým pádom aj celkový dojem sú na solídnej úrovni, Slime nevyvoláva ten „made in China“ pocit. Obal, kompresor, kabeláž aj tlakomer proste držia a namiesto robenia problémov robia svoju prácu. Tiež musím pochváliť jednoduchosť opravy a predpripravenosť všetkých súčastí, človek nemusí nič zložito študovať, montovať, ani riešiť, a dovolím si povedať, že technicky zdatnejší človek, ktorý už má nejakú skúsenosť s opravami defektov, dokáže so Slime spojazdniť motorku do piatich minút vrátane fúkania pneumatiky.

Infobox

Slime po naliatí do pneumatiky ostáva stále kvapalný a nestvrdne ani nevyschne. V otáčajúcej sa pneumatike tlačí odstredivá sila zelený gél na plochu behúňa a vytvára tak ochrannú vrstvu, ktorá okamžite po akomkoľvek prepichu do veľkosti 6 mm doň vnikne a následne ho utesní (využitie Fibre-Seal ™ technológie). Slime zostáva po aplikácii do pneumatiky aktívny 2 roky. Nie je určený pre opravu poškodených bočníc pneumatík, pätiek, netesnosti ráfikov ani netesných ventilov.

Postup opravy

Ďalšou výhodou Slime je to, že pri oprave nepotrebujete hlavný stojan, ani demontovať koleso, ani nič podobné. Podstatné je vybrať cudzí predmet z pneumatiky, natlačiť do nej príslušné množstvo gélu, nafúkať a prebehnúť motorku na krátkej trase, aby sa Slime dostal odstredivou silou do diery a zalepil ju. Istotu máte vtedy, ak na povrch pneumatiky vyjde kvapka gélu – vtedy prešiel celou dierou a spravil si svoju lepkavú prácu. Gél je v pohode umývateľný vodou, takže pri následnom prezúvaní nebude mechanik zúriť, disk aj náradie si jednoducho opláchne a hotovo.

Účinky Slime som vyskúšal na vlastnom skútri, na ktorom som dobrovoľne spravil dva defekty. Viac si pozri vo videu:

Video: Test defektovej sady Slime

Záver

Motorkárska verzia Slime stojí 51 €, čo je podľa mňa veľmi rozumná cena vzhľadom na to, že zákazník dostáva aj kompresor a ľubovoľnú prenosnosť. Ak by niekto namietal, že defektov môže dostať viac a jedna tuba gélu je málo, má možnosť dokúpiť si ďalšie tuby za doslova ľudové ceny (7 € za 237 ml, čo je optimálne množstvo náplne do jednej motocyklovej pneumatiky). A naopak, komu sa cena zdá príliš vysoká, môže si kúpiť iba gél (a prípadne ho aj prevenčne natlačiť do pneumatík) a fúkanie riešiť trebárs priestorovo nenáročnými CO2 bombičkami, ktorých výhody sa však končia pri ich jednorázovosti.

Ako turista nenechávam nič na náhodu – od roku 2005 mám vo svojom Varadere podobnú náplň neustále, a motorkárske balenie Slime, ktoré vidno vo videu, so mnou na skútri prešlo kus Európy. Našťastie som nikdy nemusel riešiť vlastný defekt, ale už som so Slime pomáhal dvom bezradným harlejákom – obaja odchádzali vysmiati do desiatich minút. Takže Slime má v mojej batožine svoje trvalé miesto.

Produkt na test poskytla spoločnosť DD Pneu, s. r. o.

Pridané: 10.08.2010 Autor: Peter Fischer pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Suzuki V-strom 1050 2020

cfmoto-side-05-2020

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 131974 | Včera: 242569