Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (32 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (121)  [Verzia pre tlač] Tlač

Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal

 Zdieľať

Pridané: 23.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 41341 [Testy a predstavenia - Test]

Mnohí z vás sa ma už na výstave Motocykel 2007 v našom stánku pýtali, ako si počínal UltraSeal na ceste do Egypta. V tom čase som mohol len konštatovať, že 3 motorky prešli spolu viac ako 30 000 km bez defektu.

Ako si poradiť s defektom:

10.08.2010 - Peter Fischer Čitatelia: 24384 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test defektovej sady Slime

Defekt je jednou z nepríjemností, ktoré vedia pekne skomplikovať výjazd alebo dovolenku. Na trhu je našťastie niekoľko produktov, ktoré defekty dokážu rýchlo opraviť. Naostro sme otestovali jeden z nich – Slime.

 

08.04.2010 - Varan Čitatelia: 43159 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test sady na opravu defektov

Defekt. Nepríjemnosť pre každého motorkára o to väčšia, keď na ňu nie je vyzbrojený prípravkom na opravu defektov. Jeden z nich sme vyskúšali...

 

MR Tipy: Oprava defektu knotmi (bezdušová pneu)

MR Tipy: Oprava defetku, vyzutie pneu a výmena duše na cestách

Ak netušíš, čo UltraSeal je, odporúčam si prečítať článok: Ultraseal.

Po výprave do Egypta som UltraSeal zhodnotil nasledovne:

Zaujímavým výstrojom bola náplň pneumatík Ultraseal. Táto zmes by mala ochrániť pred bežnými defektami (diera do 6 mm), ktoré dokáže utesniť bez straty tlaku a naviac prispieva k predĺženiu životnosti pneumatík. To, či Ultraseal fungoval, sa ťažko dokazuje, pretože nikto z nás defekt nedostal. Najazdili sme spolu viac ako 30 000 km v náročných podmienkach a ak nejaký predmet defekt spôsobil, tak sme sa to nedozvedeli. Rozhodne sme radi, že sme nemuseli svojpomocne opravovať defekt niekde v horúcej púšti.

Keďže som ale tvor od prírody zvedavý, už vtedy som sa rozhodol, že UltraSeal otestujem dôkladnejšie. Podotýkam, že UltraSeal nám formou sponzoringu venovali na cestu do Egypta a nie na prevedenie tohto testu. Sám dovozca o teste netušil.

Životnosť pneumatík

Test prebehol na motocykli BMW R 1150 GS, 2002. Testovacie bezdušové pneumatiky značky Continetal TKC 80 sme obuli v Sýrii v meste Homs a naplnili UltraSealom. Stav tachometra: 78 694 km.

 Sýria - Homs, prezúvame pneu a aplikujeme UltraSeal
Sýria - Homs, prezúvame pneu a aplikujeme UltraSeal

Po návrate z cesty (tacho 86 604 km) mali pneu najazdené 7910 km a nejavili známky vážneho opotrebovania. To je dôvod, prečo som na nich jazdil ďalej a až pred výletom na Ukrajinu v júni 2007 som sa rozhodol prezuť zadnú pneu (tacho 92 200 km) Gumy mali teda za sebou 13 506 km a na prednej jazdím doteraz.

 Continetal TKC 80 + UltraSeal po 13 506 km
Continetal TKC 80 + UltraSeal po 13 506 km

Je nutné spomenúť, že nemám skúsenosť s TKC 80 bez UltraSealu ale dvaja moji známi mi nezávisle na sebe potvrdili výdrž týchto pneu okolo 8 000 až 10 000 km pre zadnú pneu (na rovnakej motorke) a čosi viac pre predok. Ide totiž o gumy stavané ako na asfalt, tak aj do terénu. Je teda na tebe, či z tohto usúdiš, či UltraSeal predlžuje životnosť pneu alebo nie.

Ochrana proti defektu

Asi zaujímavejším faktorom aplikovania UltraSealu je propagovaná ochrana proti defektu a úniku vzduchu. Tu som sa rozhodol podrobiť zjazdenú zadnú pneu viacerým testom.

Pomocou viacerých druhov klincov som simuloval defekt na ceste a sledoval prácu UltraSealu. Celý priebeh testov si pozri v priloženom videu:

Video: Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal

Dĺžka: 8:43 min
Formát: WMV a video.google.com (Shockwave Flash)
Download: VIDEO Test-UltraSeal.wmv

Zhodnotenie:

Žiadny z klincov nebol schopný do pneu spraviť defekt, ktorý by UltraSeal nezalepil. Vyskúšali sme klince od priemeru 1 mm až po 6 mm a dokonca štvoricu klincov naraz. Medzi testami som sledoval tlak pneu, ktorý sa udržoval na približne rovnakej úrovni. Žiaľ presnosť tlakomeru nebola nič extra a tak v jednom prípade tlakomer ukázal dokonca vyšší tlak ako pred simulovaným defektom. Podstatné je, že po testoch so všetkými klincami som skúšobnou jazdou overil tesnosť a k úniku tlaku už nedochádzalo.

Následne som sa pokúsil UltraSeal poraziť a to nie veľmi štandardným spôsobom, ktorý ťa na ceste asi len ťažko postretne - vŕtačkou. Treba pripomenúť, že vŕtanie je neštandardné v tom, že dochádza k odoberaniu materiálu. Výsledok po vrtáku s priemerom 4 mm, bol prekvapujúci, keď bol spočiatku únik naozaj výrazný no po dlhšom točení kolesa UltraSeal defekt zalepil. Toto sa však už nepodarilo po vŕtaní s priemerom 6 mm, kedy bol UltraSeal definitívne porazený.

Skúsenosti s UltraSealom v duši

Počas prvého ročníka Motoride Enduro Rally som mal UltraSeal aplikovaný v duši a počas cesty domov som dostal na asfalte defekt.

Nepríjemné prekvapenie má čaká v stúpaní po hlavnom ťahu na Handlovú. Divný zvuk, sykot a o pár sekúnd ma už vozí. Zastavujem pri krajnici a dívam sa na prázdne zadné koleso...

Oprava defektu
Oprava defektu
Diera ako svet
Diera ako svet

Ultraseal nezabral a tak je nám jasné, že diera musí byť veľká. Nestrácam teda čas a odstrojujem batožinu. Máme výbavu na prezutie kolesa a Majo má náhradnú dušu. Monterpáky som kúpil len pred dvoma týždňami a trénoval som doma prezúvanie kolies z auta. To sa mi vyplatilo. Za 15 minút je moto odstrojená, koleso zhodené a duša vybraná. Odlepenie plášťa od ráfika sme docielili pomocou bočáku na Majovej motorke. V duši je diera cca 1 cm a vnútri v duši nachádzam zdroj mojich problémov: asi 10 cm dlhý hrubý klinec bez hlavičky.

Oprava defektu
Oprava defektu
Asi 10 cm dlhý hrubý klinec bez hlavičky, ktorý defekt spôsobil
Klinec

Vytieram teda zvyšky Ultrasealu a vkladám novú dušu. Začína fúkanie prenosnou pumpičkou. Ide to pomaly, no po cca 30 – 45 minútach plášť zaskočil na svoje miesto a tlak v pneumatike stúpol na zjazdných 1.9 atmosféry. Balíme teda náradie a batožinu a úspešne prichádzame do Handlovej. Celkové zdržanie pri defekte je 1 hodina 15 minút, za ten čas sa pri nás s ponukou pomoci samozrejme nezastavil ani jeden motorkár a ani žiadne auto. Čo už, na Slovensku je to tak.

UltraSeal v duši teda nezabral. Nie je to ani tak chyba UltraSealu ako duše samotnej. Problém totiž spočíva v tom, že duša má v prípade defektu tendenciu roztrhnúť sa. Vidno to aj na obrázku, keď klinec nie veľmi veľkého priemeru spôsobil v duši trhlinu dlhú viac ako 1 cm. UltraSeal teda v tomto prípade prispel maximálne k pomalšiemu stratu tlaku v pneumatike. Som si istý, že ak by boli vtedy obuté bezdušové pneumatiky, žiadny defekt by sa nekonal.

Záver:

Celkovo môžem povedať, že som presvedčený, že UltraSeal je zmes, ktorá naozaj dokáže utesniť a zalepiť väčšinu defektov, ktoré na nás číhajú na cestách. Je účinný hlavne v bezdušových pneumatikách vďaka ich konštrukcii a tie sa našťastie používajú na väčšine moderných motocyklov. Aj preto ho považujem za výrazný príspevok k bezpečnosti na dvoch kolesách. Okrem toho UltraSeal prispieva k predĺženiu životnosti pneumatík.

Pridané: 23.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (32 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (121)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 202225 | Včera: 231484