Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 45182 [Vaše stroje]
Po takmer dvojročnej prestávke som usúdil, že nastal čas pre ďalší stupeň výuky. V Komárne kupujem novú motorku čínskej výroby so štvortaktným motorom. Potom štartujeme do Viedne, Louis v jesennom výpredaji zabezpečuje výstroj mne aj synovi. Odpaľujeme nový level jazdenia. Najprv iba malý okruh kúsok za miestnym obchodom, ale so skokom a nesmelými driftami, neskôr detské krosové dráhy v okolí. A nakoniec off-výjazdy dlhé do 50 km.
Ležatý štvortaktný dvojventilový jednovalec, chladenie vzduchom, kópia legendárneho motoru Honda. Výkon 10 koní, s výborným spodkom a dobrým ťahom. Štartovanie na kopačku, chytal na prvý šup. Trojpolohový klasický karburátor so sieťkovým filtrom. Manuálna 4-stupňová prevodovka aj spojka. Sekundárny pohon reťazou. Výfuk nespárovaný s motorom, bolo ho treba „vyladiť“. Diera s priemerom 10 mm sa ukázala oko optimálna, motor ožil a prestalo ho dusiť.
Trubkový chrbtový, motor je zavesený zhora. Klasická vidla vpredu, centrál vzadu. Ráfy 14“ vpredu a 12“ vzadu. Kotúče na oboch kolesách, brzdy sú svetlou stránkou rámu. Ovládanie totožné v veľkými motorkami. Nádrž 3,5 litra, benzín tečie samospádom.
Dizajn aj spracovanie poplatné krajine vzniku.
Úplne rozdielne hodnotenie motora a rámu.
Motor veľmi vydarený, spoľahlivý, výborne štartujúci. Výkonové parametre dobrá vzhľadom ku váhe, na 4-ke ťahal aj so mnou hore kopcom ako nič. Mierne zaostáva prevodovka, radenie nie je vždy presné a často blbne neutrál. Spojka jednoduchá, lamela v oleji, nie zrovna ľahko naštelovateľná. Motor ako celok hodnotím kladne, s malou spotrebou (1,5 l/mh), slabinou je primitívny vzduchový filter v továrenskom vyhotovení.
Rám je iná kapitola. Čínsky výmysel v čínskom vyhotovení. Prvý polrok bol v znamení vychytávania nedostatkov a bolo ich neúrekom. Po takejto predčasnej generálke bola motorka spôsobilá na bezpečnú jazdu.
Za investované peniaze bol účel splnený. Adamko sa rýchlo naučil jazdiť s manuánou prevodovkou, odraďovať s medziplynom. Potom skákať a hlavne jazdiť v stupačkách. Všetko opísané je limitované rámom s malými zdvihmi. Napriek tomu zvládol všetko potrebné na prechod k prvému vážnejšiemu stroju. Je zrejme lepšie kupovať takúto motorku od niekoho, kto všetky poruchy odstránil, potom môžete jazdiť donekonečna. Ivan Komár (kupec) mi avizoval, že doteraz fachčí v poriadku.
Tento stroj považujem za vhodný ako prvú motorku s manuálnym ovládaním hobby jazdcom vo veku 8 – 12 rokov. Znesie aj menšie skoky a divokú jazdu ľahších jedincov, ale nie je v dlhodobom horizonte na takúto záťaž dimenzovaná. To sa týka podvozku, motor s vhodným vzduchovým filtrom musí vydržať.
Poruchy – Prasknutá objímka výfuku, výmena simeringov v predných tlmičoch, takmer nefunkčný zadný tlmič (a s nedotiahnutou maticou), chýbajúce puzdro zadnej vidly, chybný vymedzovač riadenia, mäkká zmes a tenké plášte, všetky skrutky a matice ako z plastelíny, vadné silentbloky na riaditkách.
motor, brzdy, cena | podvozok, celkové vyhotovenie |
Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 247229 | Včera: 236878