Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 91278 [Technika - Úpravy motocyklov]
Po vyriešení týchto problémov nadišiel deň D – skladanie motora. Začal som prevodovkou. Hlavnou pomôckou mi bol katalóg náhradných dielov. Všetky časti som si prehľadne porozkladal po stole a trikrát som kontroloval či som na nič nezabudol – ložiská, tesnenia, simeringy, podložky a šrúbky. Kľukovka, ako zlatý klinec programu sa medzitým chladila v mrazáku.
Katalóg náhradných dielov (vľavo), oba hriadele prevodovky na svojom mieste |
Keď som mal všetko namieste (a trikrát prekontrolované) začal som nahrievať blok motora teplovzdušnou pištoľou. Hliníkový blok motora sa zahriatím roztiahne (uloženia ložísk) a kľukovka sa schladením stiahne, takže potom do seba ľahko zapadnú. Po vyrovnaní teplôt sa tak ložiská zalisujú do svojich uložení. Samého ma prekvapilo ako to šlo ľahko. Kľukovka na svoje miesto padla ako uliata bez akéhokoľvek násilia, pričom za studena to vôbec nepripadalo do úvahy. Podobne bez problémov sa mi podarilo nasadiť aj druhú polovicu bloku motora. Rýchlo som provizórne utiahol šrúby aby som obe polky pritiahol k sebe. Teraz som len dúfal, že som na nič nezabudol...
Kľukovka na svojom mieste (vľavo), Obe polky sú spojené, dúfam, že som na nič nezabudol (vpravo) |
Po tomto úspešnom kroku bolo treba ešte správne poskladať mechanizmus radenia rýchlostí, nakopávania, namontovať spojku, hnací pastorok, dynamo a nakoniec namontovať bočné dekle. Na tých som si dal záležať a vyleštil som ich ako sa len dalo.
Bočné dekle |
Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 106762 | Včera: 166132