Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 91284 [Technika - Úpravy motocyklov]
Ešte v ten deň sa mi podarilo motor skompletizovať – valec, piest s krúžkami a hlava valca. Do kľukovej skrine som nalial dostatok dvojtaktného oleja a takisto som nalial olej aj do prevodovky. Takto som ho nechal stáť celú noc a ráno som skontroloval či nikde olej neuniká.
Všetko bolo v poriadku a tak som začal s montovaním motora do rámu. Akosi som tušil, že všetko je na dobrej ceste a bol som presvedčený, že tento deň (1. apríl) bude skúšobná jazda.
Nakoniec to nebolo až také jednoduché a ani rýchle ako som si myslel. Kým bolo všetko pripravené na prvé nakopnutie ubehlo asi 8 hodín. Vytlačil som Simáča na dvor a skúsil som to... Neúspešne... Keď sa mi ani po pár pokusoch nedarilo Simáča naštartovať, tak som k oživovaniu zavolal svoju priateľku Dadi. Posadil som ju na motorku, dal som jej rýchlokurz jazdy na motorke a začal som ju roztláčať.
Simáč chytil asi na tretí pokus, zo začiatku dymil ako Titanic, ale motor bežal. Do kľukovej skrine som mu totiž nalial kopu oleja a tiež som namiešal zábehovú zmes benzínu (1:33)...
Ďalšie cca dve hodiny som strávil dokončovacími prácami a upratovaním v dielni kým som sa mohol konečne vydať na prvú skúšobnú jazdu. Keďže motor bol v zábehu nevytáčal som ho a ani som ho netrápil jazdou vo dvojici.
Takto vyzeral Simáč po prestavbe |
Simáč okrem “nového“ motora, rámu a metalízy dostal nové stupačky, rukoväte, páčky brzdy a spojky a nové blinkre. Na nádrž som chcel dať originál nálepky Simson ale zohnal som len červené, ktoré sa tam nehodili. Zrenovoval som aj ovládacie prvky na volante (piplavá robota). Matnou čiernou som natrel bočné kryty bubnových bŕzd na oboch kolesách. Podsvietenie prístrojov som zabezpečil pomocou zelených LED diód.
Motor stále naleštený |
Po prestavbe som na Simáčovi najazdil viac ako 2500km a to bez akéhokoľvek technického problémov. Štartovanie za akýchkoľvek podmienok spočívalo v “pohladkaní“ nakopávačky. Jednoducho motor šlapal ako nový. Oproti 50-tke mal väčší výkon čo bolo cítiť hlavne v kopcoch alebo pri jazde so spolujazdcom. Všetky kopce v Košiciach som bol schopný prejsť na vyššom prevodovom stupni ako na 50-tke. Čo sa týka maximálnej rýchlosti tá zostala nezmenená, čo bolo spôsobené sprevodovaním prevodovky (aj keď motor by ešte vládal). Preto som si zohnal dopredu 17 zubový pastorok (originál je 15-zubový) Maximálna rýchlosť tým stúpla, ale stratila sa pružnosť a tiež vznikli problémy pri jazde vo dvojici do kopca. Keďže som jazdil väčšinou vo dvojici tak som tam vrátil originál (možno by bol vhodnejší 16-zubový pastorok). Spotreba benzínu vôbec nestúpla, ba niekedy sa mi zdala nižšia ako pri 50-tke.
Na Simáčovi som aj úspešne absolvoval svoju prvú “mototuristiku“ na stretnutie mototuristov v Revúcej. Ochotne odviezol dve osoby s komplet kempovou výbavou, hoci v kopcoch okolo Revúcej sa začal prehrievať. Vtedy som prešiel viac ako 300 km na 9 litrov benzínu. Toto sa mu už asi ťažko podarí niekedy dosiahnuť.
“ladený“ výfuk (vľavo), prístrojový panel (vpravo) |
Tieto čísla sú len orientačné na niektoré som si ani nevedel spomenúť:
Spolu: 4415 Sk
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Simson | Simson |
Model: | S51 Enduro | S70 Enduro |
Rok: | 1988 | 1988 |
Kategória: | Enduro | Enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (2T) |
Objem: | 49.8 ccm | 49.8 ccm |
Max. výkon: | 3.70 k (2.72 kW) / 5500 ot. | 5.58 k (4.10 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 5 Nm / 4800 ot. | 5 Nm / 4800 ot. |
Kompresný pomer: | 9,5:1 | 9,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 38.0 x 44.0 mm | 45.0 x 44.0 mm |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 85 mm | 85 mm |
Brzdy vpredu: | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vpredu: | 125 mm | 125 mm |
Pneu vpredu: | 2.75-16 | 2.75-16 |
Brzdy vzadu: | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 125 mm | 125 mm |
Pneu vzadu: | 2.75-16 | 2.75-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 78.5 kg | 78.5 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 80 kg | 80 kg |
Rázvor: | 1210 mm | 1210 mm |
Dĺžka: | 1890 mm | 1890 mm |
Šírka: | 770 mm | 770 mm |
Výška: | 1195 mm | 1195 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 8.7 l | 8.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 60 km/h | 75 km/h |
Spotreba paliva: | 2.5 l/100km | 2.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 261 km |
Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 269134 | Včera: 184749