Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm 5/5

 Zdieľať

Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 91284 [Technika - Úpravy motocyklov]

Finišujeme:

Ešte v ten deň sa mi podarilo motor skompletizovať – valec, piest s krúžkami a hlava valca. Do kľukovej skrine som nalial dostatok dvojtaktného oleja a takisto som nalial olej aj do prevodovky. Takto som ho nechal stáť celú noc a ráno som skontroloval či nikde olej neuniká.

Všetko bolo v poriadku a tak som začal s montovaním motora do rámu. Akosi som tušil, že všetko je na dobrej ceste a bol som presvedčený, že tento deň (1. apríl) bude skúšobná jazda.

Nakoniec to nebolo až také jednoduché a ani rýchle ako som si myslel. Kým bolo všetko pripravené na prvé nakopnutie ubehlo asi 8 hodín. Vytlačil som Simáča na dvor a skúsil som to... Neúspešne... Keď sa mi ani po pár pokusoch nedarilo Simáča naštartovať, tak som k oživovaniu zavolal svoju priateľku Dadi. Posadil som ju na motorku, dal som jej rýchlokurz jazdy na motorke a začal som ju roztláčať.

Simáč chytil asi na tretí pokus, zo začiatku dymil ako Titanic, ale motor bežal. Do kľukovej skrine som mu totiž nalial kopu oleja a tiež som namiešal zábehovú zmes benzínu (1:33)...

Ďalšie cca dve hodiny som strávil dokončovacími prácami a upratovaním v dielni kým som sa mohol konečne vydať na prvú skúšobnú jazdu. Keďže motor bol v zábehu nevytáčal som ho a ani som ho netrápil jazdou vo dvojici.

 Takto vyzeral Simáč po prestavbe
Takto vyzeral Simáč po prestavbe

Simáč okrem “nového“ motora, rámu a metalízy dostal nové stupačky, rukoväte, páčky brzdy a spojky a nové blinkre. Na nádrž som chcel dať originál nálepky Simson ale zohnal som len červené, ktoré sa tam nehodili. Zrenovoval som aj ovládacie prvky na volante (piplavá robota). Matnou čiernou som natrel bočné kryty bubnových bŕzd na oboch kolesách. Podsvietenie prístrojov som zabezpečil pomocou zelených LED diód.

 Motor stále naleštený
Motor stále naleštený

Skúsenosti po prestavbe

Po prestavbe som na Simáčovi najazdil viac ako 2500km a to bez akéhokoľvek technického problémov. Štartovanie za akýchkoľvek podmienok spočívalo v “pohladkaní“ nakopávačky. Jednoducho motor šlapal ako nový. Oproti 50-tke mal väčší výkon čo bolo cítiť hlavne v kopcoch alebo pri jazde so spolujazdcom. Všetky kopce v Košiciach som bol schopný prejsť na vyššom prevodovom stupni ako na 50-tke. Čo sa týka maximálnej rýchlosti tá zostala nezmenená, čo bolo spôsobené sprevodovaním prevodovky (aj keď motor by ešte vládal). Preto som si zohnal dopredu 17 zubový pastorok (originál je 15-zubový) Maximálna rýchlosť tým stúpla, ale stratila sa pružnosť a tiež vznikli problémy pri jazde vo dvojici do kopca. Keďže som jazdil väčšinou vo dvojici tak som tam vrátil originál (možno by bol vhodnejší 16-zubový pastorok). Spotreba benzínu vôbec nestúpla, ba niekedy sa mi zdala nižšia ako pri 50-tke.

Na Simáčovi som aj úspešne absolvoval svoju prvú “mototuristiku“ na stretnutie mototuristov v Revúcej. Ochotne odviezol dve osoby s komplet kempovou výbavou, hoci v kopcoch okolo Revúcej sa začal prehrievať. Vtedy som prešiel viac ako 300 km na 9 litrov benzínu. Toto sa mu už asi ťažko podarí niekedy dosiahnuť.

 “ladený“ výfuk (vľavo), prístrojový panel (vpravo)
“ladený“ výfuk (vľavo), prístrojový panel (vpravo)

Náklady na prestavbu:

Tieto čísla sú len orientačné na niektoré som si ani nevedel spomenúť:

Spolu: 4415 Sk

Porovnanie 50 a 70 ccm verzie:

Foto:
 Simson S51 Enduro 1988 Simson S70 Enduro 1988
Všeobecné informácie:
Výrobca:SimsonSimson
Model:S51 EnduroS70 Enduro
Rok:19881988
Kategória:EnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (2T)
Objem:49.8 ccm49.8 ccm
Max. výkon:3.70 k (2.72 kW) / 5500 ot.5.58 k (4.10 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:5 Nm / 4800 ot.5 Nm / 4800 ot.
Kompresný pomer:9,5:19,5:1
Vŕtanie x Zdvih:38.0 x 44.0 mm45.0 x 44.0 mm
Chladenie:vzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňovámanuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:85 mm85 mm
Brzdy vpredu:bubnovábubnová
Priemer bŕzd vpredu:125 mm125 mm
Pneu vpredu:2.75-162.75-16
Brzdy vzadu:bubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:125 mm125 mm
Pneu vzadu:2.75-162.75-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:78.5 kg78.5 kg
Hmotnosť s náplňami:80 kg80 kg
Rázvor:1210 mm1210 mm
Dĺžka:1890 mm1890 mm
Šírka:770 mm770 mm
Výška:1195 mm1195 mm
Svetlá výška:130 mm130 mm
Objem nádrže:8.7 l8.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:60 km/h75 km/h
Spotreba paliva:2.5 l/100km2.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 261 kmcca 261 km

<

Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 269134 | Včera: 184749