Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Simson S51 - úprava

 Zdieľať

Pridané: 20.12.2004 Autor: Scarp
Čitatelia: 29836 [Vaše stroje - Moja úprava]

Väčšina dnešných motorkárov začínala práve na Simsone, nehovorím že je to zlá motorka ale môže byť aj lepšia...

Všetko to začalo keď mi išlo na 15 a ja som som dokončoval vodičák . Dlho som rozmýšľal čo za motorku si zohnať. Nakoniec som skončil na odporúčanie starších kamarátov čo už majú svoje odjazdené pri Simsone. Podľa mnohých je to ideálna motorka pre získanie základov.

Po pár mesiacoch jazdenia keď som sa s ňou lepšie spoznal som zistil že jazdenie 50 - 60 km rýchlosťou nieje pre mňa a tak som sa rozhodol s tým niečo robiť.

 Takto vyzerá úplne bez všetkého
Takto vyzerá úplne bez všetkého

Na novú motorku som nemal a tak som sa rozhodol spraviť niečo s tým čo som mal. Začalo dlhé bádanie po internete, ale vyplatilo sa. Motorku som rozobral až do kostry a postupne začal meniť základné (trochu staré) veci za úplne nové.
Prvé čo sa mi nepáčilo boli kolesá. Boli hrdzavé a nevýrazné a tak som to všetko očistil, natrel základkou a nastiekal špeciálnym metalickým sprejom. Ďalej sa mi nepáčilo svetlo ako z nákladiaku a smerovky pre slepých a tak som tam nahodil športové z Ducati 800 Sport a svetlo z novej MZ-ty. No aj tak sa mi nepáčilo umiestnenie týchto veci vzadu, tak som zdvihol cely zadok o 15 cm hore. Celková kapotáž bola úplne oničom, tak som to pekne spravil bez nej. K riaditkám pribudol digitálny tachometer a plastové krytky. Pôvodné nálepky som takisto vyhodil a nahradil novými.

Zmenil som primárne a sekundárne prevody na reťazi a odkryl celú rozetu. Ďalej už nasledovalo prestriekanie niektorých nevýrazných súčiastok špeciálnym chrómovým sprejom a nahodenie par LED diód na predné a zadné koleso a tiež pod motor.

 Podsvietené motorky začínajú byť v móde
Podsvietené motorky začínajú byť v móde

Motor mi tiež nesedel lebo to chodilo pomaly. Môj dobrý kamarát sa v motorkách veľmi dobre vyzná a tak sme po večeroch robili motor. Prvá vec na ktorú sa nedalo pozerať bolo sanie. Je to strašne spravené lebo to nemá žiadny priestor na nasávanie a tak som vyrobil priame nasávanie. Pôvodný valec 49 ccm nebol tiež bohviečo tak som ho dal prerobiť na 65 ccm.

Typický rachotiaci zvuk Simsona som sa rozhodol tiež riešiť. Rozobral som výfuk a urobil som pár úprav čo malo za dôsledok zmenšenie kompresného pomeru a zlepšenie zvuku. Výkon sa tak zvýšil a tak sa mi podarilo vytlačiť rýchlosť 85 km/h.

Ďalšia vec čo nie je dobrá do Simsonov je olej M2T, ktorý tam dáva asi každý. Ten olej je dobrý tak na vŕzgajúce dvere a nie do motora a tak ja používam polosyntetiku. Kamarát mi pomohol s pretriskovaním motora čo tiež zlepšilo výkon. Aby som predišiel typickým problémom vymenil som starý tyristor a starú indukčku za úplne novú a značkovú.

  Takto vyzerá po úprave
Takto vyzerá po úprave

Pridané: 20.12.2004 Autor: Scarp Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 268505 | Včera: 119126