Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 11962 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
V Kawaski oproti Honde nemali také pohodové časy a museli trocha viac zabrať, keďže na rok 2009 pripravili úplne novú šesťku. Zmien sa udialo viac než dosť – spomeniem napríklad populárnu centralizáciu hmoty, lepší podvozok, kazetovú prevodovku, nové brzdy s radiálnou pumpou ako aj vylepšenú reakciu na plyn.
Tu jej bude najlepšie |
Zmenou usporiadania výfukových zvodov sa docielilo posilnenia spodného a stredného otáčkového pásma pri zachovaní špičkového výkonu a premiestnením výfukovej koncovky spod sedadla na pravú stranu motorky sa údajne centralizovala hmota. Výsledný výkon 128 koní pri 14 000 ot/min (134 s Ram Air) je zlepšenie o 3 žrebce v porovnaní s 08-čkou. V Kawasaki sa so starou ZX-6R postavili na váhu a povedali si, že takto to ďalej ísť nemôže, a tak odľahčili všetko, čo mohli a výsledkom je pekných 10 kilogramov dole na rovných 191 kg pohotovostných.
Kawa vsadila na osvedčenú klasiku v podaní Őhlinsu. |
Zelení sa takisto vrhli na prístrojovku, ktorá je teraz viac než podobná tej zo ZX-10R a zobrazuje aj zaradený rýchlostný stupeň. Asi najväčšie plus má Kawasaki za montáž kvalitného tlmiča riadenia od švédskeho Őhlinsu. Je to osvedčená klasika bez použitia elektroniky (na ktorú vsádza najmä Honda), ako aj za antihoppingovú spojku, ktorá pomôže pri náletoch do zákrut na Pannonii alebo v Brne. A čo si budeme nahovárať, vyzerá dobre.
Výfuk už pod sedadlom nenájdete. |
Predstavenie RC8-čky sme vám priniesli už na jar a o pár mesiacov neskôr prichádza KTM-ka s jej vylepšenou verziou, ktorá má za cieľ ešte lepšie výkony na zatáčkovitom okruhu.
Je na spapanie |
Mimo výraznej zmeny lakovania do čierna, ktoré mi subjektívne príde agresívnejšie a tvary RC8 v ňom lepšie vyniknú, sa dostalo hlavne na zvýšenie objemu motora na 1195 centimetrov kubických z pôvodných 1148, čo v reále znamená nárast výkonu o 10 koní na slušných 165 pri 10 250 ot/min a takisto krútiaceho momentu na 123 Nm. Drobným zmenám sa nevyhol ani podvozok, ktorý je tradične dodávaný firmou White Power. Potešia takisto krásne ráfiky kolies ako aj pohotovostná hmotnosť, ktorá sa dostala pod 200 kilogramov.
V závodoch sa jej zatiaľ moc nedarí |
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | KTM |
Model: | Ninja ZX-6R | RC8R |
Rok: | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm | 1195 ccm |
Max. výkon: | 128.0 k (94.1 kW) / 14000 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 10250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66.7 Nm / 11800 ot. | 123 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 | 13.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 42.5 mm | 105 x 69 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 134 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 191 kg | 200 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1400 mm | 1425 mm |
Dĺžka: | 2090 mm | |
Šírka: | 705 mm | |
Výška: | 1115 mm | |
Svetlá výška: | 120 mm | 110 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 16.5 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena (28.7.2009): 10 399 € (313 280 Sk) |
Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 25134 | Včera: 203697