Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede superšport 5/5

 Zdieľať

Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 11965 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Suzuki GSX-R1000

Zmeny sa nevyhli ani Suzuki a jej legendárnej GSX-R1000, ktorá však posledné roky strácala na suverenite, ktorú do tejto triedy priniesol model K5 – K6. GSX-R nám začala priberať na hmotnosti a s tým bolo treba niečo urobiť. Momentálne sa ručička váhy zastavila na 203 „mokrých“ vrátane paliva, čo je už konkurencieschopná hodnota. V Suzuki si vyhrnuli rukávy a vytvorili kompaktnejší motor, ktorý dovolil ukrojiť z rázvoru 10 milimetrov a zároveň predĺžiť kyvnú vidlicu o 33 milimetrov. Zvýšil sa aj kompresný pomer na výsledných 12,8:1 a motor dostal nové titánové ventily spolu s kovanými piestami. Znovu si bude môcť jazdec vybrať medzi troma palivovými mapami, ako to bolo aj na staršom modeli a po vzore Hondy sa Suzuki pustila do montáže elektronického tlmiča riadenia, ktorého výhody sú nesporné. Pri pomalej jazde neprekáža a naopak pri tvrdých výjazdoch zo zákrut alebo pri jazde po zaplátanej ceste vám môže zachrániť plasty a možno aj zadok.

 GSX-R je jednoducho pojem
GSX-R je jednoducho pojem

Nie každému po chuti budú nové výfukové koncovky, ktoré pripomínajú rôzne veci, mimo iné teda aj výfuky :-). Originalita sa však počíta a to dizajnérom nemôžeme uprieť. Krokom vpred sú iste aj nastaviteľné stúpačky, alebo odnímateľný kryt sedadla spolujazdca, ktorý je fajn doplnkom (hlavne, keď nie je treba vyplatiť za neho 5 tisíc na drevo) a na motorkách tohto typu by mal byť permanentne namontovaný v rámci bezpečnostnej akcie „Zachráň aspoň spolujazdca.“

 Tento chlapík práve využíva služby elektronického tlmiča riadenia.
Tento chlapík práve využíva služby elektronického tlmiča riadenia.

Yamaha YZF-R1

Big Bang. Veľký tresk. Takto by sa dal preložiť nový systém zapaľovania, ktorý použila prvý krát v sériovom superšporte práve značka s ladičkami v znaku. Vzorom bol ako inak stroj so žltou 46-tkou a nápisom M1 na kapotáži, s ktorým vyhral „kuko“ Vale tento rok šampionát MotoGP. Vo svete závodných motoriek sa používa už dlhšiu dobu, ale na sériovom štvorvalci 21. storočia sa ešte nikdy neobjavil. Celá finta je v tom, že na rozdiel od konvenčných radových štvorvalcov, ktoré pália pravidelne každých 180° pootočenia kľukovej hriadele, motor Big Bang páli v nepravidelnej postupnosti 270° - 180° - 90° - 180°. Výsledkom, ktorý Yamaha hrdo hlása do sveta je, že s takýmto vybavením pod zadkom by mal mať pilot oveľa lepší cit pre ovládanie výkonu a ďaleko väčšiu trakciu. Dosť výživný je jeho zvuk, lepšie povedané chrapčanie celoživotného rockera, ktorý sa nepodobá na žiaden iný radový štvorvalec. Skúste si ho vypočuť, aj keď len z videa. Paráda.

 Na motor Big Bang je zvedavý každý fanatik brúsenia slajdrov.
Na motor Big Bang je zvedavý každý fanatik brúsenia slajdrov.

A nie je to len o zapaľovaní – motor novej R1-tky je úplne nový a dostáva zo seba 182 koní pri 12 500 otáčkach za minútu. Rovnako ako motor je nový aj rám Deltabox najnovšej generácie, ktorý sa prvý krát objavil na R1-tke už v roku 1998, ako aj zadná kyvná vidlica. Samozrejme v roku 2009 sú jeho parametre niekde inde, aby to všetko dokázal držať po kope. Rovnako ako pri R6-tke je tu použitá technológia ride-by-wire ovládania plynu a tiež premenlivá dĺžka nasávania.

 Svetlá budú určite stredom dlhých debát.
Svetlá budú určite stredom dlhých debát.

Výrobcovia konečne dostali rozum a začali uvádzať pohotovostné hmotnosti, ktoré sú oveľa smerodajnejšie ako hmotnosti bez náplní. V prípade Yamahy je pohotovostná hmotnosť 206 kilogramov. Novinkou je možnosť nastavenia troch palivových máp, ktoré ponúka tiež Suzuki alebo Aprilia. Už sa len dočkať jari a trocha zaťahať za plyn – tešíme sa!

 Modrá novej R1-tke sedí asi najviac.
Modrá novej R1-tke sedí asi najviac.

Oficiálne prezentačné video:

Foto:
 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha YZF-R1 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiYamaha
Model:GSX-R 1000YZF-R1
Rok:20092009
Novinka:NOVINKA 2009NOVINKA 2009
Kategória:SuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec Big Bang (4T)
Objem:999 ccm998 ccm
Max. výkon:182.1 k (133.9 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:115.5 Nm / 10000 ot.
Kompresný pomer:12.8:112.7:1
Vŕtanie x Zdvih:74.5 x 57.3 mm78 x 52,2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/50-ZR17190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:203 kg206 kg
Výška sedla:810 mm835 mm
Rázvor:1405 mm1415 mm
Dĺžka:2045 mm2070 mm
Šírka:710 mm715 mm
Výška:1130 mm1130 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm
Objem nádrže:17.5 l18 l

<

Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 233634 | Včera: 247187