Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 17500 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Suzuki ukázala nový rad Bandit 650 na milánskej show v oboch verziách - naháča a polokapotované eSko. Oba kusy prešli menšími dizajnovými zmenami a praktickými "update-mi". Prinášajú istú ostrosť a dynamický dizajn do strednej triedy bikov.
klasika Bandit |
S novým nabrúseným štýlom pokračuje naked Bandit 650 po predchádzajúcich ikonách svojho radu s menším redizajnom tváre, ktorá sa veľmi podobá ďalšej novinke od Suzuki, ktorú si predstavíme nižšie - Gladius. Ďalšie dizajnové zmeny sa týkajú nových "späťákov" a prístrojovej dosky, štíhlejšia je aj zadná časť. Čierna povrchová úprava motora a prerobený tlmič výfuku však robia lúpežníka banditom a neberú mu nič z jeho pôvodného osvedčeného štýlu. Naopak, konštruktéri sa snažili k výbornej spoľahivosti pridať trošku čohosi máličko korenistého.
Komu vyhovuje drsnejší štýl naháčov, ale občas si rád zgustne aj na dlhšom výlete alebo už len z princípu potrebuje ochranu pred vetrom, určite sa poobzerá po modeli s označením 650 S. Ostrejšie tvary svetlometu a kapotáže nevyzerajú vôbec zle. Prvé testy povedia viac o jej účinnosti a výkone vstavaného multi-reflektoru. V nových tvaroch prednej časti sa našlo aj miesto na dve odkladacie miesta po stranách nádrže.
ESko s polokapotážou |
Ďalšie neviditeľné zmeny sa prejavia až pri posadení sa na motorku a pri vytváraní si pohodlia. Jazdecká pozícia zostala podobná ako v minulosti, naviac sú teraz nastaviteľné páčky spojky a brzdy, ako aj sedlo a stupačky.
Motor má výkon 62,5 kW pri 10,500 otáčkach a krútiak 61,5 Nm tesne pod 9 tisíckami. S 218-timi kilami suchej hmotnosti Bandit nie je žiadny drobček, ale v rukáve má iné esá. Spoľahlivosť, univerzálnosť a super reputácia nepustia.
Viacerí sme asi skôr čakali ostrejšiu verziu ako Suzuki nakoniec predstavila ako potomka SVčka. Ostrých motoriek je na trhu až-až a z véčkového dvojvalca s objemom 650 kubíkov robiť závodný stroj nebude to pravé orechové. Preto sa niet čomu čudovať, že Suzuki si vyberá začiatočníkov, paničky a nás ostatných nepretekárov a postavila nám priateľskú mašinku na každý deň.
Motor vychádza z rady SV, uhol valcov je 90° a konštruktéri vymýšľajú rôzne prvky na zjednodušenie jazdy a pomoc pri prvých motorkárskych krokoch. Jedným z nich je aj ISC (Idle Speed Control) systém, ktorý je integrovaný do škrtiacej klapky. Napomáha stabilnému voľnobehu pri studených štartoch a redukuje množstvo emisií ihneď po naštartovaní.
Ďalšia novinka je nový materiál, ktorý nesie označenie SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material). Hlavný dôvod použitia je redukovanie trenia, zlepšenie prechodu tepla a trvácnosť.
Suzuki SFV 650 Gladius |
Rám Gladiusu je úplne nový, navrhnutý tak, aby bol štíhly ako je možné v mieste kde sa spája nádrž so sedlom. Sedlo je vo výške 796 mm, navyše jeho kraje sú stiahnuté viac dopredu a dolu, čo bude viac vyhovovať začínajúcim jazdcom pri nastupovaní a pri státí, kde sa budú môcť oboma nohami oprieť o zem. Aj takýmito základnými prvkami sa zvyšuje sebavedomie a istota začiatočníkov.
Zadný centrál je nastaviteľný v siedmych krokoch a má zdvih 130 mm, vpredu sa nachádza tiež nastaviteľná teleskopická vidlica s priemerom 41 mm a zdvihom 125 mm.
Budíky sú kombináciou analógového otáčkomeru a LCD panelu. Okrem základných záležitostí zobrazuje LCD displej aj zaradený prevodový stupeň.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | Suzuki |
Model: | SFV 650 Gladius | Bandit 650 SA | Bandit 650 |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 | |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | ||
Max. výkon: | 72.6 k (53.4 kW) / 8400 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6400 ot. | 61 Nm / 9000 ot. | 61 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 mm x 62.6 mm | ||
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | ||
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | ||
Pneu vzadu: | 160/60-ZR17 | ||
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 218 kg | 218 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 202 kg | ||
Výška sedla: | 785 mm | ||
Rázvor: | 1445 mm | ||
Dĺžka: | 2130 mm | ||
Šírka: | 760 mm | ||
Výška: | 1080 mm | ||
Objem nádrže: | 14.5 l |
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 35568 | Včera: 238256