Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

KTM

Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB 500 (1996)

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 10.09.2002 Autor: Peter Herghott Fischer
Čitatelia: 18527 [Vaše stroje - Moja motorka]

Takže toto je moja Honda CB 500, narodená v roku 1996, ktorej čestným majiteľom som sa stal
17. marca 2002. Cesta k nej bola tŕnistá, poznačená najmä nečakanou stratou zamestnania
a neustálym nedostatkom financií. Dnes je už ale všetko OK a mám na nej najazdených
bezproblémových 9300 km.

 Moje CB-čko
Moje CB-čko
CB-čku pod nádržou vrčí štvortaktný vodou chladený dvojvalec s objemom 499 ccm a kompresným pomerom 10,5:1. K dispozícii sú dve kapotážové verzie - jedna ako klasický naháč a druhá ako malá polokapotáž, s typickým označením "S" - a motor v troch verziách, 25, 36 a 43 kW, pričom ja mám zrovna tú najslabšiu, škrtenú verziu. Odškrtenie je jednoduchá záležitosť, stačí vymeniť sacie hrdlá a trysky v karburátoroch Keihin. Plných 25 kW (34 k) je k dispozícii pri 9500 ot./min. a točivý moment 45 Nm pri 7500 ot./min. Prevodovka je šesťstupňová, spojka viaclamelová v olejovom kúpeli.

Čo sa týka bŕzd, viem si predstaviť aj lepšie - vzadu totiž pracuje bubnová brzda s priemerom 160 mm (ročníky ´97 a vyššie už majú kotúč). Vpredu celkom slušne brzdí jeden kotúč s priemerom 296 mm a dvojpiestikovým strmeňom Nissin.

Zadná pneumatika má rozmery 130/80 a predná 110/80 (doporučené sú Dunlop D 103 F, alternatívne Bridgestone G 601/G 602), pričom pochvaľujem spomínané Dunlopy, sedia výborne.

Do nádrže sa vojde 20 litrov benzínu (z toho je 2,5 l. rezerva), čo vystačí približne na 450 km a to je úmerné spotrebe 4,2 - 4,8 l/100 km. Bežná cestovná rýchlosť je 110 - 130 km/h, aj keď CB-čko sa nechá prehnať tesne pod 170 km/h.

Pred letom som na hondičku nahodil zadný nosič + kufor Giwi Simply E460, nedávno som dpokúpil tankvak, čo poskytuje dosť miesta na batožinu aj pri dlhších výletoch. Hlavne spomínaný kufor je vec vysoko praktická, keďže si doňho možem zamknúť dve prilby aj s rukavicami, ľadviňákmi a svetre tiež.
Pod sedlom je celkom využiteľný úložný priestor, svoje stále miesto tam má náradie so zámkami a na výlety tam ešte priložím celý varič, alebo napríklad dva foťáky.
Pre ešte pohodovejšie cestovanie sa chystám nahodiť predné plexi a prikúpiť bočné tašky.

CB 500 je označovaná ako veľmi spoľahlivý stroj, čo môžem len potvrdiť. Doteraz neboli žiadne poruchy, len bežná údržba ako výmena oleja, olejového a vzduchového filtra, sviečok, premazanie páčok a napokon výmena sekundárnej reťaze. Na jar 2003 hondičku čaká kompletný servis - prezutie, nastavenie karburátorov a ventilov a pod.

Na záver by som rád napísal to, čo už bolo o tomto stroji veľakrát napísané - Honda CB 500 nie je športovec ani turista, je to stroj pre každodenné využitie, napríklad cestu do práce po zapchatých uliciach alebo na nákupy. Dokáže sa však dokonale pretvarovať, pretože má pekné zrýchlenie a ani dlhšie cesty mu nie sú cudzie. Každopádne sa firme Honda táto motorka podarila, pretože medzi konkurentami Kawasaki ER-5 Twister a Suzuki GS 500 E neohrozene kraľuje.

Zdar a veľa pekných kilometrov praje Herghott.

Pridané: 10.09.2002 Autor: Peter Herghott Fischer pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Honda CB 500 1996:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB 500
Rok:1996
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:499 ccm
Max. výkon:58.8 k (43.3 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:47 Nm / 8000 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:bubnová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:172 kg
Výška sedla:775 mm

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Naživo: Africa Twin Tunisia Adventure:

» 20.11.2017 19:59:

Sme asi 20km pred Ksar Ghilane. Cesta bola fajnova. Prvých 40km po pevnosť po pieskových pistach sme dali bez prestávky. Motorky sice plávajú ako o život ale keď dáš kraula a otvoríš plyn aspoň na 70kmh+ tak to ide. Za Cafe pri majáku sa cez pistu začali prelievať duny. A tak sme zistili, ze cez duny lepšie ako po piste, i začala sranda ;-) Smiešne to bolo i obsahu našich kufrov ;-) O tom ale neskôr. Miestami sme sa nechali uniesť dunami a vybehli ďaleko mimo pistu. Z najvyššej duny, pekný výhľad. I tak nás napadlo, že by nam bolo skoda späť v Ksar Ghilane. Asi 20km pred oázou sme vybehli na najvyššiu dunu na okolí a rozbili bivak. (I otvorili plechovku plnú slunka ;-)) Tak sme otvorili kufre, Ferimu prdlo pivo čo si viezol z rodnej hrudy a mne fľaša vody zaliala tele objektiv a roztrhnuty Vifon a vysypaný šumivý multivitamin ;-) A tak sušime veci po kriakoch ;-) Feri sem tam blúdi po púšti a hľadá škorpióny a hady, ale zatiaľ ponáhľal len ťavy... Vychutnávame si noc v tisíc hviezdičkovom hoteli pod Saharskym nebom. Afriky plávajú na jednotku s hviezdičkou a to i nabalené. Dnes 270 km z toho 80 asfalt, celkovo 1153km.

20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
20.11.2017 19:59 - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

» Sleduj NAŽIVO

 

Kawasaki Z650 2017

Get Adobe Flash player

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2017 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 184046 | Včera: 221025