Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.09.2002 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 22017 [Vaše stroje - Moja motorka]
Takže toto je moja Honda CB 500, narodená v roku 1996, ktorej čestným majiteľom som sa stal
17. marca 2002. Cesta k nej bola tŕnistá, poznačená najmä nečakanou stratou zamestnania
a neustálym nedostatkom financií. Dnes je už ale všetko OK a mám na nej najazdených
bezproblémových 9300 km.
Moje CB-čko |
Čo sa týka bŕzd, viem si predstaviť aj lepšie - vzadu totiž pracuje bubnová brzda s priemerom 160 mm (ročníky ´97 a vyššie už majú kotúč). Vpredu celkom slušne brzdí jeden kotúč s priemerom 296 mm a dvojpiestikovým strmeňom Nissin.
Zadná pneumatika má rozmery 130/80 a predná 110/80 (doporučené sú Dunlop D 103 F, alternatívne Bridgestone G 601/G 602), pričom pochvaľujem spomínané Dunlopy, sedia výborne.
Do nádrže sa vojde 20 litrov benzínu (z toho je 2,5 l. rezerva), čo vystačí približne na 450 km a to je úmerné spotrebe 4,2 - 4,8 l/100 km. Bežná cestovná rýchlosť je 110 - 130 km/h, aj keď CB-čko sa nechá prehnať tesne pod 170 km/h.
Pred letom som na hondičku nahodil zadný nosič + kufor Giwi Simply E460, nedávno som dpokúpil tankvak, čo poskytuje dosť miesta na batožinu aj pri dlhších výletoch. Hlavne spomínaný kufor je vec vysoko praktická, keďže si doňho možem zamknúť dve prilby aj s rukavicami, ľadviňákmi a svetre tiež.
Pod sedlom je celkom využiteľný úložný priestor, svoje stále miesto tam má náradie so zámkami a na výlety tam ešte priložím celý varič, alebo napríklad dva foťáky.
Pre ešte pohodovejšie cestovanie sa chystám nahodiť predné plexi a prikúpiť bočné tašky.
CB 500 je označovaná ako veľmi spoľahlivý stroj, čo môžem len potvrdiť. Doteraz neboli žiadne poruchy, len bežná údržba ako výmena oleja, olejového a vzduchového filtra, sviečok, premazanie páčok a napokon výmena sekundárnej reťaze. Na jar 2003 hondičku čaká kompletný servis - prezutie, nastavenie karburátorov a ventilov a pod.
Na záver by som rád napísal to, čo už bolo o tomto stroji veľakrát napísané - Honda CB 500 nie je športovec ani turista, je to stroj pre každodenné využitie, napríklad cestu do práce po zapchatých uliciach alebo na nákupy. Dokáže sa však dokonale pretvarovať, pretože má pekné zrýchlenie a ani dlhšie cesty mu nie sú cudzie. Každopádne sa firme Honda táto motorka podarila, pretože medzi konkurentami Kawasaki ER-5 Twister a Suzuki GS 500 E neohrozene kraľuje.
Zdar a veľa pekných kilometrov praje Herghott.
Pridané: 10.09.2002 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Foto: | |
Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CB 500 |
Rok: | 1996 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 499 ccm |
Max. výkon: | 58.8 k (43.3 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 47 Nm / 8000 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 172 kg |
Výška sedla: | 775 mm |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 315753 | Včera: 244945