Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.05.2008 Autor: loobo
Čitatelia: 34224 [Vaše stroje]
Riadenie je ľahké a precízne. Aj keď sa na motorke sedí takmer vzpriamene, jazdecká poloha vás do riaditok jemne zatlačí. Jazda dlhým klesaním je preto skúškou rúk, hlavne zápästia. V každom prípade je dobré prikrčiť sa k nádrži, odpor vzduchu je menší a zdá, sa že aj tlak na ruky sa stráca.
4 v 1 :) |
Sedlo výborne drží zadnicu jazdca hlavne pri akcelerácií, no pri defenzívnom jazdení mám k nemu výhradu. Pričasto sa "nájdem" príliš blízko nádrže, takže si počas jazdy vždy "presadnem" a to mierne dozadu. Odpruženie zadnej kyvnej vidlice je riešené klasickou pružinou a olejovým tlmičom. Tlmič je možné nastaviť podľa váhy jazdca. Pružina tlmiča má viac pozícií a je nastaviteľná na oboch stranách. Zephyr 550 je vhodná hlavne pre nižšie postavy.
Motorka je veľmi dobre ovládateľná. Nerobí jej problém ani ostrejšia jazda, no nie je to na lámanie rekordov. Vďaka svojej štíhlosti sa bez problémov poprepletá až k semaforu. Využívam ju hlavne na cestách prvej triedy a pri krúžení okolo "komína haciendy". Chcem jazdiť, nie len držať riadidlá. Testovať maximálku nemám záujem a diaľnici sa vyhýbam. Pri 120 km/h sa naštelujem do "defaultnej polohy" hrbáča prikrčením k nádrži, je už cítiť prítomnosť vetra. Myslím si, že málokto z majiteľov Zephyra 550 prekročí dlhodobo hranicu 160 km/h.
Pravdepodobne nad 175 km/h je treba dokúpiť plexištít, zvoliť kožené oblečenie a bola by to jazda skôr na hrane jej možností. Zrýchlenie zo 60 na 120 km/h trvá 16 sekúnd a kdesi som čítal, že Kawa ER5 potrebuje na toto „cvičenie" o tri sekundy menej, ale to je pre mňa nepodstatné, som predsa kávičkár :) Jazdím len vo voľnom čase, ktorého nie je veľa. Za pekného počasia jazdím podľa možností do práce motorkou. Spraviť si z bežného dňa výnimočný. Zatiaľ však musím skonštatovať, že motorka je viac vylepšovaná a leštená ako jazdená.
Výroba tohto modelu končila generáciou B9 v roku 1998. Väčšina 550 je však staršieho dáta, takže sa môže zdať, že by som mohol mať problém s dostupnosťou náhradných dielov. Vďaka ebay.de je tento problém vyriešený a dostal som kúpiť všetko, na čo som si zmyslel. (Nedostatkové sú pôvodné sedačky a chrómovaný držiak pre kufrík.) Ceny dielov sú viac ako dobré a zvyčajne sa vyrovnajú poštovným a prevodným poplatkom.
Používaná v USA medzi rokmi 1970 - 85, americkou tlačou:) Bol myslený skôr sarkasticky, platil pre stredno a vysoko objemové motocykle sedemdesiatych rokov japonskej produkcie. (Technicky vyspelejšie v porovnaní s americkou či britskou produkciou.)
Z väčšej vzdialenosti nebolo jasné, o akého výrobcu motocykla ide. Každý "Amík" vedel, že to je „niečo" japonské aj preto UJM:) "klub" tvorili motorky "veľkej štvorky" Kawasaki, Honda, Suzuki a Yamaha. Typickým predstaviteľom je klasika Honda CB 750, r. v. 1969. Viac na tejto stránke.
Máloktorá motorka sa môže pochváliť svojou "bustou" v podaní značky REVELL |
Pridané: 28.05.2008 Autor: loobo Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Zephyr 550 |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 553 ccm |
Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.0 x 52.4 mm |
Rozvod: | DOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 140/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 173 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 312710 | Včera: 234958