Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8185 [Novinky - Predstavujeme]
V predvečer výstavy EICMA v Miláne ukázala svetu svoje novinky na rok 2014 aj japonská Honda. Asi najviac zaujal nový Fireblade v prevedení SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo a nové 650-tky CB650F a CBR650F.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2013 | Nasledujúci
Zaujímavo poňaté 700-vky, strihnuté na štýl Bagger, boli predstavené už začiatkom roka. Zamerané sú asi hlavne na americký trh, ale je to zaujímavé spojenie nenáročného nízko nákladového motora so štýlom cruiser a pohodlným pohybom krajinou. DCT prevodovka je pri týchto modelom štandardom, rovnako ako nízko položené sedlo a neskutočný dojazd na maloobjemovú nádrž.
Modelová rada CTX -Comfort Technology eXperience |
16.04.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4746 [Bleskovky - Novinky]
Dnes spoločnosť Honda potvrdila, že na jeseň 2013 rad strojov s dvojspojkovou prevodovkou rozšíria modely CTX700 a CTX700N. Dvojspojková prevodovka bude v oboch súčasťou štandardnej výbavy, pričom prvý krát budú tieto novinky predstavené na novembrovej výstave EICMA v Miláne.
Dvojica modelov CTX dostala aj väčšieho brata. Tentoraz z kubatúrou 1300 kubíkov a pohonom motorom V4. Správne motor tejto novinky má korene v legendárnom Pan Europan-e.
CTX1300 |
Skratka CTX znamená Comfort Technology eXperience, teda zážitok z komfortnej technológie. Základom má byť charizmatický motor ako stvorený na pohodlné cruiserovanie. Z nových technológií spomeniem LED svetlá, trakčnú kontrolu, kombinované ABS a stereo audio s pripojením Bluetooth.
28.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5306 [Bleskovky - Novinky]
Vyzerá to tak, že v ponuke Hondy sa pre rok 2014 objaví úplne nový model CTX1300. Honda CTX sa dizajnovo podobá na kúsky postavené okolo dvojvalcovej 700-vky avšak jej základom bude model ST1300.
Ďalšou dôležitou novinkou bola nová CBR1000RR Fireblade, ktorú na pódium priviezol John McGuinness - legenda pretekov TT - Isle of Man.
John McGuinness a CBR1000RR |
Nová RR prináša okrem nového dizajnu aj zvýšenie výkonu, zmenenú hlavu valcov, výfuk a nastavenie vstrekovania.
Čo však prekvapilo oveľa viac, bola aj ostrejšia, viac športovo zameraná verzia SP na podvozku od Ohlinsu a s brzdami Brembo. To je niečo, čo sme doteraz od Hondy nevideli.
Zmien sa dočkali aj "Hornet" a eFková CBR-a. Motor je úplne nový a namiesto 600-vky už poháňa túto dvojicu bikov štvorvalcová 650-tka. Honda aj ustúpila od pomenovania Hornet a naháč dostal meno CB650F. Motorky majú okrem motora nový aj dizajn, palubnú dosku, kyvky a ďalšie komponenty.
Ďalší pán na holenie v modelovej rade bol CBR250, ktorý je už po novom 300-vka. Info o najmenšej CBR-ke už vyšli na svetlo sveta v predstihu po výstave v Číne a už sme vás o tom informovali:
23.10.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11333 [Bleskovky - Predstavujeme]
Honda nedávno na výstave v Číne (China International Motorcycle Trade Exhibition v meste Chongqing) ukázala inovovanú malú CBR-ku zo zväčšeným motorom. S vysokou pravdepodobnosťou sa táto CBR dostane aj na Európsky trh.
Modelová rada NC sa od svojho predstavenia teší veľkej popularite. Našla si už viac ako 30 000 zákazníkov. Po novom vzrastá zdvihový objem motora na 750 kubíkov a napriek tomu dosahuje ešte lepšiu spotrebu. EN-čky tak nabrali na výkone, ale stále budú dostupné aj v 35kW verzii. Zmenami prešla aj ergonómia modelov, mnoho detajlov, doplnená prístrojová doska a podobne.
NC750S a NC750X a Integra2014 |
Tak trochu prekvapením bol upgrade nestarnúcej legendy modelu VFR 800. VFR-ka dostala nový look, predný svetlomet s technológiou LED, je o 10kg ľahšia, bol zlepšený priebeh výkonu motora. Nové sú kolesá, podvozok aj kyvka, nastaviteľné sedlo a trakčná kontrola (+ABS). Turistu potešia aj zabudované úchyty na bočné kufre do podsedlovky, či drobnosť ako automaticky vypínateľné smerovky.
Ako posledný model, ktorý prešiel zmenami spomeniem Crosstourer. Veľa o zmenách sme sa toho nedozvedeli. V Honde popracovali hlavne na veciach, ktoré boli kritizované zákazníkmi a tak Crosstourer dostal nové sedlo, trakčnú kontrolu a nové farebné prevedenia.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda | Honda | Honda |
Model: | CBR 300 R | CTX1300 | CBR1000RR Fireblade SP | CBR1000RR Fireblade | VFR800F |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Superšport | Chopper/Cruiser | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 286 ccm | 1261 ccm | 999.8 ccm | 999.8 ccm | 782 ccm |
Max. výkon: | 30.9 k (22.7 kW) / 8500 ot. | 84.3 k (62.0 kW) / 6000 ot. | 180.9 k (133.0 kW) / 12250 ot. | 180.9 k (133.0 kW) / 12250 ot. | 105.9 k (77.9 kW) / 10250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 7000 ot. | 106 Nm / 4500 ot. | 114 Nm / 10500 ot. | 114 Nm / 10500 ot. | 75.1 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10: 1 | 12.3 : 1 | 12.3 : 1 | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm | 78 x 66 mm | 76 x 55.1 mm | 76 x 55.1 mm | 72.0 x 48.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 108 mm | ||
Zdvih vzadu: | 138.2 mm | 138.2 mm | 120 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17M/C | 130/70-18 | 120/70-17M/C | 120/70-17M/C | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 316 mm | 220 mm | 220 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-17M/C | 200/50-17 | 190/50-17M/C | 190/50-17M/C | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 164 kg | 338 kg | 210 kg | 211 kg | 239 kg |
Výška sedla: | 780 mm | 735 mm | 820 mm | 820 mm | 789 mm |
Rázvor: | 1360 mm | 1645 mm | 1410 mm | 1410 mm | 1460 mm |
Dĺžka: | 2035 mm | 2380 mm | 2080 mm | 2075 mm | 2134 mm |
Šírka: | 720 mm | 940 mm | 720 mm | 720 mm | 748 mm |
Výška: | 1120 mm | 1170 mm | 1141 mm | 1135 mm | 1203 mm |
Svetlá výška: | 145 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm | 126 mm |
Objem nádrže: | 19.5 l | 17.5 l | 17.5 l | 21.5 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.8 l/100km | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km | 5.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 252 km | cca 238 km | cca 238 km | cca 287 km | |
Servisný interval: | 12000 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||||
Palivové mapy: | nie | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
Tempomat: | nie | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||||
El. Podvozok: | nie | ||||
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet, vyhrievané rúčky v sérii | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Odpruženie Ohlins, Radiálne monobloky Brembo | Cena 5/2014: 11 900 EUR |
Pridané: 05.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 231612 | Včera: 178350