Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Minitest pomôcky Throttle Rocker

 Zdieľať

Pridané: 29.05.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9607 [Testy a predstavenia - Test]

Motorkárov život uľahčujú mnohé drobnosti, ktoré sú lacné, malé a veľmi praktické. Jednou z nich je aj minipomôcka s názvom Throttle Rocker.

Herghott

Jeho funkcia je už z názvu a výzoru jasná - ide o akúsi "opierku" ruky na plynovej rukoväti. Pre niekoho možno zdanlivá zbytočnosť (ako som si myslel aj ja), ale stačí vyraziť na dlhšiu trasu a jeho výhody presvedčia. Throttle Rocker sa jednoducho inštaluje na pravú stranu plynovej rukoväte (zvládne viacero priemerov a nasucho neobídu ani čopráci s kovovými rukoväťami). Pravá ruka sa oň zľahka opiera, čo poskytuje dobrú istotu a spätnú väzbu pri práci s rukoväťou. Výhody najviac vyniknú buď pri športovej jazde alebo pri konštantnej rýchlosti trebárs na diaľnici (prsty môžeš pokojne vystrieť, ruka nemusí zvierať rukoväť, Throttle Rocker sa o ňu opiera a motor tak drží konštatné otáčky).

 Throttle Rocker
Throttle Rocker

Jeho jedinú nevýhodu vidím v tom, že jeho prítomnosť mi vadila pri manipluácii s motorkou na mieste. Občas som sa oň nechtiac oprel a motor na voľnobehu sa ozval, čo je však neškodný nezvyk. Cena je viac ako pohodová - štyri stovky.

Awia

Throttle Rocker som mal možnosť vyskúšať na GS-e (BMW R 1150 GS) aj na skútri. Inštalácia na GS-e bola trošku komplikovanejšia, pretože GS je vybavená chráničom rúk. Rocker je vraj dostatočne pružný, aby sa dal na rukoväť nasunúť spredu, ale ja som radšej povolil jednu skrutku a nasunul som ho zboku. Samotné umiestnenie na plynovú rukoväť je jednoduché, ľahko nastaviteľné a rýchle. Rockera som ocenil pri dlhšej jazde a na diaľnici, kde si ruka oddýchla od zvierania rukoväte. Horšie bolo zvyknúť si na to v meste. Spočiatku sa mi stávalo, že som omylom pridal na voľnobehu a podobne. Je to však otázka zvyku.

Rozhodne mi však Rocker prekážal pri jazde v teréne. Tam je doslova nepoužiteľný, pretože si nemôžete aj tak dovoliť pustiť rukoväť. Práca s plynom v teréne je veľmi doôležitá. Rocker sa dá ale jednoducho vytočiť (smerom dole) tak, aby neprekážal.

Inštalácia na skútri (Honda SCV100 Lead) bola otázkou sekundy. Tu mi však prišiel takmer ako nepoužiteľný. Na skútri jazdím väčšinou v meste - samé rozjazdy zo semaforov, jazda plyn - brzda. Problém je však v tom, že skúter má dlhú dráhu plynu a pri pridávaní musíte plynom aj poriadne otočiť. Preto som si nevedel Rockera nastaviť tak, aby som ho využil a zároveň aby som vedel ubrať plyn na minimum. Rocker je určený na veľké stroje, kde je dráha plynu krátka a netreba tak "namotávať".

Harly

Ja vám inštaláciu opisovať nebudem, keďže som pri nej nebol. Vlastne ani neviem ako sa mi táto „vec“ dostala na rukoväť plynu. Ale s istotou viem že som potom celý čas cestou mestom musel strážiť pravú ruku, aby som sa vyhol nechcenému pridaniu plynu. Samozrejme, všetko sa dá nastaviť.

Podarilo sa mi absolvovať aj dve dlhšie trasy, ale žiaľ, nemal som možnosť otestovať ho na diaľnici. Myslím, že Throttle Rocker je určený práve tam. V mestách a na úsekoch, kde je potrebné časté radenie a taktiež vytáčanie plynovej rukoväte, mi to príde trochu na obtiaž. Naopak na otvorených cestách a diaľniciach, kde stačí zaradiť najvyšší stupeň a ísť, si svoje opodstatnenie určite nájde.

Takže, ak si hltačom diaľničných kilometrov a tvoja motorka nemá v základnej výbave tempomat, určite ťa táto hračička poteší.

(Testované na BMW R1100RT)

Záver

Ty sám najlepšie vieš, na čom a akým štýlom jazdíš. Niekto Throttle Rocker využije naplno, niekomu bude vadiť - mnohí ľudia ho vnímajú tak "čiernobielo". Spomínaná cena - štyri stovky - je fakt pohoda a môže to byť veľmi vhodný darček k nejakému sviatku.

Throttle Rocker na minitest darovala spoločnosť Styx.

Pridané: 29.05.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 174076 | Včera: 130132