Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.10.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11599 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Kdesi za Oravou, ale ešte pred českými hranicami, sa skrýva región Beskid Śląski a v ňom dedinka Brenna. No a po kopcoch v jej okolí sme krotili dve splašené dvojtaktné húsky, konkrétne TE250i a TE300i. Jazdilo sa takmer vždy len do kopca, alebo z kopca, ale zato po šutroch alebo v potoku, z kopcov sa liala voda a blato nebolo len hádam len v bufete... Teda ideálne testovacie podmienky...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula, Miro Lacko, Husqvarna.press
Prepojenie značiek KTM a Husqvarna nie je žiadnym tajomstvom, a preto nie je ani prekvapením, že nová technológia vstrekovania dvojtaktov sa dostáva aj do portfólia značky Husqvarna.
Problém s emisiami pri dvojtaktoch spôsobuje ten fakt, že z princípu fungovania dvojtaktného motora, dochádza k spojeniu výfukovej a čerstvej zmesi s palivom vo valci, a tým pádom zákonite aj k úniku časti čerstvej zmesi do výfuku – no a to sú potom tie problematické emisie. Toto rieši vstrek do prepúšťacieho kanála, kde je dostatok času na atomizáciu paliva so vzduchom a zároveň sa minimalizuje množstvo paliva do výfuku.
Motor nasáva cez sacie hrdlo (Dell'Orto 39 mm) so škrtiacou klapkou (podobne ako 4T motor) v ktorom je aj vstrekovač oleja. Ten dávkuje olej z vlastnej nádržky (700 ml – plniaci otvor vpredu pri krku riadenia). Nádržka má aj senzor nízkej hladiny. Množstvo oleja dávkuje riadiaca jednotka na základe otáčok a natočenia plynu a pomer miešania sa v priemere pohybuje až okolo 1:80. Táto zmes je klasicky nasávaná do motora a olej v nej maže potrebné diely a ložiská. K vstreku benzínu dochádza v dvoch zadných prepúšťacích kanáloch. Riadiacia jednotka vstrekne potrebné množstvo paliva a vytvorí výbušnú zmes, ktorá sa dostane nad piest. Tam už prebieha klasický cyklus, utesnenie spaľovacieho priestoru piestom a výbuch.
Husqvarna nás tentoraz pozvala do Poľska a konkrétne do regiónu Sliezskych Beskýd. Kopcovitý región sa nachádza severne od Oravy neďaleko slovenských a českých hraníc. Stretli sme sa v dedinke Brenna. V tomto regióne trénuje viacero úspešných poľských endurákov. Trať, ktorú pre nás pripravili, mala naozaj všetko a po predchádzajúcich viacdňových dažďoch bola naozaj výživná. Región je naozaj kopcovitý, takže zvyčajne sme šli do strmých výjazdov alebo zjazdov, sem tam pomedzi to spojovačka po zvažnici. Boli aj dlhé kamenisté výjazdy, aj namotávka s ostrými zákrutami, technické úseky v lese po kameňoch a koreňoch stromov, nejaké umelé prekážky ako pneumatiky či balvany a nevynechali sme ani jazdu po potoku – možno lepšie povedať jazdu hore vodopádom :-)
Terénom nás prevádzali dvaja sprievodcovia: Łukasz Kubicki a Ewa Pikosz - Husqvarna Poznan - jazdia poľský enduro a CC šampionát.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 20.10.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41980 | Včera: 120999