Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné 3/3

 Zdieľať

Pridané: 13.11.2024 Autor: MajoKE
Čitatelia: 3953 [Vaše stroje - Moja motorka]

V meste s úsmevom kľučkuješ a zdolávaš zápchy, motorka necuká na jednotke pri pomalej jazde pri zaradenej jednotke bez plynu ide 9 km/h ak sa treba ozaj plaziť, spojkovanie je malina. Jednotku vytočíš na 60 km/h. Dvojka končí pri 95 km/h trojka pri 125 km/h. Keď ma pamäť neklame moja Honda NC750DCT 2014 na trojke končila pri 117 km/h. To som vyskúšal len kvôli článku.

Bolo krásnych 20 stupňov.
Bolo krásnych 20 stupňov.

Nekecám, jazda v krajskom meste je brnkačka. Vyjazdené koľaje po MHD ťa netrápia, kde módne skútre na 12“ kolesách oddeľujú sedadlo od riti jazdca sa smeješ. Smiech ťa prejde pri jazde v daždi a ostrejších zákrutách, ten krátky blatníček ti to spočíta. Motorka tvojim nohám neposkytuje žiadnu ochranu pred vetrom, je štíhla.

Od Makarskej 30 km vo vnútrozemí, totálne bez premávky.
Od Makarskej 30 km vo vnútrozemí, totálne bez premávky.

Hodí sa to v lete. Pri teplote 10 stupňov zistíš ako dobre je v závetrí aj na 125tkových skútroch. Drobná výhoda je, že sa rovnomerne vrstvíš pri obliekaní hore aj dole. Lebo budeš vetrom chladený.

Vidiecke cesty akejkoľvek kvality ťa budú volať a ty ich poslúchni. Máš na to 6 mesiacov v roku. Inak to chce veľké odhodlanie.

Od radosti, že si môže zacvičiť, až z gatí vyskočil.  Drveník.
Od radosti, že si môže zacvičiť, až z gatí vyskočil. Drveník.

Neoriginálne doplnky

Presne na každého obyvateľa Číny pripadá jeden. Od absolútnych blbostí typu, chránič chrániča po celkom fajn doplnky. Ohrev rite, dávam na každú svoju motorku. Ovládač umiestni na ľavú stranu, aby zbytočne nemokol pri parkovaní. V čase mojej kúpy nebol v ponuke žiadny padací rám. A ten trčiaci kľúč som už 2x spomenul. Ali ho mal. Teraz už aj SW Motech vyrába 3x drahší ale pevnejší rám ako mám ja. S malou dušou som u Aliho objednal nosič vrchného kufra, pasuje aj k originálnej bočnej taške. Ani som ho veľmi nepotreboval, ale občas veziem dcéru a nemala sa čoho držať. Ako veľmi vkusný a prakticky hodnotím adaptér USB A a C, navyše je zakrytý.

Pomôcky za pár drobných.
Pomôcky za pár drobných.

Keby si sa nudil a mal nejaké staré cyklokapsy, alebo kapsy z riadidiel zo starších motoriek môžeš ich použiť ako vnútornú tašku na predmety, ktoré občas potrebuješ. Na plast bočnej tašky umiestniš tenký plech a naň si prinituješ malú kapsu. Vojde ti do nej domácky zdvihák motorky z napínača drôtov, sprej na reťaz, malé čistenie reťaze.

Makarska - Vrgorac. Aby sme trochu pokazili spotrebu.
Makarska - Vrgorac. Aby sme trochu pokazili spotrebu.

Lekárničku môžeš schovať do rámu nosiča kufra. Originálna brašňa a vrchný kufor ti ostanú voľné. Ako vždy všade píšem, vrchný kufor používam Shad 39, keď ho zatvoríš je zatvorený a nie zamknutý. Na jeho otvorenie nepotrebuješ kľúč. No a prekladám ho aj na ADV 350.

Tip na úložný priestor.
Tip na úložný priestor.

Spolujazdec

No na krátku cestu k rybníku robiť lásku to dáte. Ale pozri uhol mojich kolien. Stúpačky su vysoko. Kvôli výfuku nemáš pravú brašnu, iba ak by si obetoval 600 € a prikúpil výfuk Coffmans. Je ozaj pekný a nie je hlučný.

Nie je to ono. Mám 176 cm. Dosť pokrčené nohy, ktoré mi tlačia dlhú cestovnú bundu hore.
Nie je to ono. Mám 176 cm. Dosť pokrčené nohy, ktoré mi tlačia dlhú cestovnú bundu hore.

Všetko, čo na motorku namontuješ, ty a spolujazdec musí vážiť do 179 kg. Motorka nie je krátka má rázvor 1485 mm /Suzuki GSX S 1000 GT 1460 mm / , čo je na úrovni litrových naháčov, len je úzka. V užívateľskej príručke nie je zmienka o nastavení LED svetla. Takže so spolujazdcom svietiš do neba. Alebo to všetko nalož na vozík, kde ťa nepustia na motorke, pôjdeš na bicykli s parťákom.

Skromný spolujazdec sa odvezie aj v kufri. Cesta do HR 10/24.
Skromný spolujazdec sa odvezie aj v kufri. Cesta do HR 10/24.

Honda CL500 nikdy nezostarne, lebo už je „stará“. Nie je ani ušľachtilá, je len strohá a podľa všetkého aj trvácna a večná. Ak sa o ňu budeš primerane starať, bude predmetom dedičstva tvojich detí. Ak by si akútne potreboval farebný displej, tak vedz, že displej nejazdí.

Ak by si chcel ušetriť skutočne nepodstatné eurá a šiel do neznámej Číny, tak sa na predajni opýtaj, kedy by ti vedeli dodať zopár dielov pri ľahkom páde alebo nejaký snímač. A budeš odmilovaný ako čerstvý, ranný neverník po búrlivej noci s barovou neznámou.

Ak by si šiel do „overenej“ Číny, možno to bude fungovať. To „možno“ ťa vyjde draho pri znovupredaji. Pozri ekonomického poradcu bazos.sk.

Tradičný záver

5590 € je dobrá ponuka. Je mi jedno, čo si kúpiš, opisujem svoju motorku, ktorú som si kúpil za vlastné prachy. Nik mi za článok neplatí, píšem ako to vidím. A nie celkom rád, priznávam, tá jednoduchá motorka mi robí väčšiu radosť ako 3x silnejšia, zaprášená v garáži, ktorá ma ešte aj odváži a chce sa párovať.

Nie som proti Číne, zohráva aj kladnú rolu, drží tradičné značky v pozore, aby to so zdražovaním nepreháňali. Samozrejme králi vyššej triedy Ducati a BMW  môžu byť v kľude.
Nie som proti Číne, zohráva aj kladnú rolu, drží tradičné značky v pozore, aby to so zdražovaním nepreháňali. Samozrejme králi vyššej triedy Ducati a BMW môžu byť v kľude.

Foto:
 Honda CL500 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CL500
Rok:2023
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm
Max. výkon:46.6 k (34.3 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:43.4 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10.7:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.8
Palivový system:PGM FI
Rozvod:DOHC (2V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:110/80R19M/C 59H
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:150/70R17M/C 69H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:192 kg
Výška sedla:790 mm
Rázvor:1485 mm
Dĺžka:2175 mm
Šírka:831 mm
Výška:1135 mm
Svetlá výška:155 mm
Objem nádrže:12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 243 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Cena 03/2023: 6 390 EUR

<

Pridané: 13.11.2024 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 152807 | Včera: 226258