Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6118 [Novinky - Predstavujeme]
Na testovačke Ténéré 700 Worldraid som sa celkom zamiloval do jej podovozku. V závere som povedal (rovnako ako aj chlapom z Yamahy) že by mohli predstaviť ľahkú verziu Tenerky s týmto podvozkom. O tom že ma vypočuli som vedel už začiatkom tejto sezóny, keď som sa na takejto motorke odviezol v Taliansku. A teraz je TU!
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
V marci tohto roku som bol v Toskánsku testovať offroad pneu Dunlop Trailmax Raid. No a tam nám do oko padla aj jedna Tenerka, na prvý pohľad celkom obyčajná... Ale jazda na nej dala hneď vedieť, že to nie je tak. Yamaha už v tomto čase na niektorých trhoch priniesla upravenú základnú Ténéré s podvozkom z Worldraid-u.
Názov tohto motocykla hovorí za všetko – ide o odolný terénny stroj s predĺženým odpružením s dlhým zdvihom a širokou škálou špeciálnych súčastí šasi navrhnutých tak, aby ešte viac umocňovali podstatu stroja, ktorý umožňuje jazdu kdekoľvek.
Pre špičkové jazdné vlastnosti mimo spevnenej cesty a ľahkú obratnosť v náročnom teréne je model Ténéré 700 Extreme vybavený prémiovým plne nastaviteľným odpružením KYB s o 20 mm vyšším zdvihom vpredu aj vzadu (v porovnaní s modelom Ténéré 700). Na zabezpečenie mimoriadne hladkého chodu predného odpruženia je vidlica vybavená odolnou povrchovou úpravou Kashima, ktorá pomáha eliminovať zadrhávanie pri nižších rýchlostiach – a zlatá farba vnútornej rúrky vidlice tiež podčiarkuje celkový kvalitný dojem z motocykla.
Plne nastaviteľné odpruženie KYB možno efektívne nastaviť pre rôzne postavy jazdcov a rôzne štýly jazdy, čo z modelu Ténéré 700 Extreme robí extrémne odolný a prispôsobivý stroj. Tento najnovší model Ténéré je určený pre jazdcov so skúsenosťami z motokrosu alebo endura, ktorí chcú vyšší výkon do toho najnáročnejšieho terénu, a rozširuje kategóriu Adventure o nový vzrušujúci rozmer.
Ténéré 700 Extreme bude k dispozícii vo farebnom prevedení Icon Blue so špeciálnymi gra????ckými prvkami.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Yamaha |
Model: | Ténéré 700 | Ténéré 700 World Raid | Ténéré 700 Extreme |
Rok: | 2024 | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm | 689 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm | 80 x 68.6 mm | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 230 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 220 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm | 282 mm | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90 R21 M/C 54V M+S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70 R18 M/C 70V M+S |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 220 kg | 205 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 890 mm | 910 mm |
Rázvor: | 1590 mm | 1595 mm | 1595 mm |
Dĺžka: | 2365 mm | 2370 mm | 2370 mm |
Šírka: | 915 mm | 905 mm | 905 mm |
Výška: | 1455 mm | 1490 mm | 1490 mm |
Svetlá výška: | 240 mm | 255 mm | 260 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 23 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.5 l/100km | 4.16 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 383 km | cca 288 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | prémiový nastaviteľný podvozok KYB, vyššie sedlo, titánové stupačky, vysoký predný blatník | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 06/2024: 10 990 eur | Cena 05/2022 od 12 590 EUR | Cena 06/2024: 11 890 eur |
Pridané: 29.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154233 | Včera: 157625