Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

So Zarcom v Jereze na ďalšej generácii superbajkovej kráľovnej Ducati Panigale V4 S (2022) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 17.12.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5616 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Ducati Panigale V4 S (2022)
Ducati Panigale V4 S (2022)

Konkurencia

Kategória superbike je tradične najnabitejšia, a v poslednej dobe iba s milimetrovými rozdielmi medzi jednotlivými strojmi. Ak by sme sa nepozerali na cenovky a primárne rátali s tým, že daná motorka bude jazdiť výhradne na okruhu, jazdec by si mohol vyberať vlastne iba podľa koncepcie motora, poradia zapaľovania a priestoru na motorke, a to je asi tak všetko, pretože výkony, brzdy, podvozky a elektronické výbavy sú v tejto triede takpovediac rovnaké. Napríklad ani jeden stroj z triedy nemá pod 200 koní; špička sa hýbe od 215 do 217 koní. Rozpätie hmotností je 10 kg, Panigale je s hodnotou 195,5 kg najľahšia.

A keďže v tejto triede už nie je možné nájsť zlý podvozok, a je jedno či je semiaktívny alebo mechanický (mechanické sú ľahšie, ale vyžadujú určité znalosti nastavenia, plus všetko si musíš reálne manuálne odkrútiť), jazdec, ak nemá averziu alebo úchylku na nejakú značku, si bude vyberať pravdepodobne podľa toho, ako sa na danú motorku vie poskladať, a ako mu sedí charakter motora. Vysvetľovať rozdiely medzi V4 a R4 a rôznymi zapaľovaniami hádam nemusím, navyše každý má rád niečo iné, a veľa záleží aj od tratí, ktoré bude najviac jazdiť.

Áno, Ducati Panigale V4 je široko-ďaleko najdrahšia motorka z celej triedy, ale je to na nej adekvátne vidieť. Keď ju zaparkuješ v boxoch, keď s ňou vychádzaš na trať, a najmä keď si na trati - vypovedá to niečo o tebe. Pozri, namiesto jednej V4 S by si mohol mať dve základné GSX-R. Ale kým limity GSX-R nájdeš do dvoch rokov, je možné, že na V4 S ich nenájdeš nikdy a jazdecky sa pritom budeš neustále posúvať.

Pre zjednodušenie som si dovolil vytvoriť matricu vhodnosti kúpy Ducati Panigale V4, v ktorej sa nájde každý motorkár na tejto planéte. Pozri kam patríš, a podľa toho zistíš, čo by sa stalo, kebyže si novú Panigale kúpiš:

Ducati Panigale V4 S (2022)

Záver

Ducati si je veľmi dobre vedomá, že za svoj stroj si pýta najviac z celej triedy. Tie cenovky sú nastavené tak vysoko práve preto, že sú si vedomí svojej hodnoty; je také nepísané pravidlo, že Ducati by mala byť zazimovaná vo vykurovanej garáži alebo priamo v obývačke - a ak by žena mala nejaké výhrady, tak sa zbavíš ženy, nie Ducati. Dovolím si povedať, že toto neplatí o žiadnej inej motorke.

S príchodom V4 narástla hodnota Ducati o reálnu využiteľnosť. Okrem neodolateľného štýlu je tu aj užívateľská prívetivosť, funkčnosť. A na tretej generácii V4 je táto využiteľnosť neuveriteľne široká: odjazdí ju človek, ktorý má aspoň nejaké skúsenosti s okruhmi, a pritom ju jazdci MotoGP používajú ako tréningovú motorku. Také niečo neplatí pri žiadnom konkurentovi, fakt.

Cena základnej Panigale V4 je 23 990 eur, cena verzie S je 29 890 eur.

Plusy, mínusy

užívateľská prívetivosť, možnosti nastavenia elektroniky, pružný a nezákerný motor, absolútna prémiovosť cena

Ducati Panigale V4 (2022)
Ducati Panigale V4 (2022)

Video: Vyskúšali sme Ducati Panigale V4 S (2022) - superbike kráľovná v Jereze - motoride.sk

Video: Ducati Panigale V4 2022 | Evolúcia rýchlosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ducati Panigale V4 (2022)

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 8 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 17 l (4 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 160 km
Cena 23 990 eur (verzia S 29 890 eur)

Približné ceny vybraných doplnkov:

Nastaviteľné stupačky 1 112 eur
Vyššie plexi 155 eur
Pohodlnejšie sedlo 208 eur
Športové sedlo 198 eur
Karbónový predný blatník 307 eur
Kompletný systém Akprapovič 6 900 eur
Koncovky Akprapovič 3 400 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 111 eur
Stupačka 67 eur
Spätné zrkadlo 172 eur
Smerovka zadná 58 eur
Svetlomet 1060 eur

Ducati Panigale V4 S (2022)

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer, Ducati.media

Na akciu nás pozvala spoločnosť Ducati Slovakia (MOTO-LG, s. r. o.) Redaktor Motoride.sk jazdil v kombinéze Difi Silverstone od spoločnosti Styx.

Foto:
 Ducati Panigale V4 2022 Ducati Panigale V4 S 2022 Aprilia RSV4 RR 2022 Yamaha YZF-R1 2022 BMW S1000RR 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiApriliaYamahaBMW
Model:Panigale V4Panigale V4 SRSV4 RRYZF-R1S1000RR
Rok:20222022202220222022
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2022
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1103 ccm1103 ccm1099 ccm998 ccm999 ccm
Max. výkon:215.6 k (158.5 kW) / 13000 ot.215.6 k (158.5 kW) / 13000 ot.217.6 k (160.0 kW) / 13000 ot.200.1 k (147.1 kW) / 13500 ot.206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot.
Max. krútiaci moment:124 Nm / 9500 ot.124 Nm / 9500 ot.125 Nm / 10500 ot.112.4 Nm / 11500 ot.113 Nm / 11000 ot.
Kompresný pomer:14.0:114.0:113.6:113:113.3:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 53,5 mm81 x 53,5 mm81.0 x 53.3 mm79 x 50,9 mm80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mm
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:125 mm125 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm130 mm120 mm117 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm330 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70 ZR17120/70-17120/70 ZR17120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:200/60 ZR17200/60 ZR17200/55 ZR 17190/55 ZR17190/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg174 kg
Hmotnosť s náplňami:198.5 kg195.5 kg202 kg203 kg197 kg
Výška sedla:850 mm850 mm853 mm861 mm824 mm
Rázvor:1469 mm1469 mm1441 mm1405 mm1441 mm
Dĺžka:2065 mm2065 mm2055 mm2055 mm2073 mm
Šírka:735 mm690 mm824 mm
Výška:1130 mm1130 mm1120 mm1165 mm
Svetlá výška:130 mm130 mm
Objem nádrže:17 l17 l17.9 l17 l16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.67 l/100km6.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 193 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24 000 km)12000 km (ventily 24000km)
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokáno, v sériiza príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič Sachsel. podvozok ÖhlinsAprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP
Poznámka:
Poznámka:Cena 12/2021: 23 990 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Sachs
Cena 12/2021: 29 890 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Electronic Suspension (DES) EVO Ohlins + tlmič riadenia Ohlins, Lithium-ion akumulátor, kolesá Marchesini
Cena 12/2021: 17 499 eurCena 12/2021: 18 990 eur, verzia M 24 990 eurCena 12/2021: 19 800 eur, M paket: 3983 eur, M1000RR: 33 300 eur

Variabilné časovanie ventilov BMW ShiftCam
Foto:
 Ducati Panigale V4 2022 Ducati Panigale V4 S 2022 Honda CBR1000RR-R Fireblade 2022 Kawasaki Ninja ZX-10R 2022 Suzuki GSX-R 1000 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiHondaKawasakiSuzuki
Model:Panigale V4Panigale V4 SCBR1000RR-R FirebladeNinja ZX-10RGSX-R 1000
Rok:20222022202220222022
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2022NOVINKA 2022
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1103 ccm1103 ccm999.9 ccm998 ccm1000 ccm
Max. výkon:215.6 k (158.5 kW) / 13000 ot.215.6 k (158.5 kW) / 13000 ot.215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot.203.0 k (149.3 kW) / 13200 ot.202.6 k (149.0 kW) / 13200 ot.
Max. krútiaci moment:124 Nm / 9500 ot.124 Nm / 9500 ot.112 Nm / 12500 ot.114.9 Nm / 11400 ot.118 Nm / 10800 ot.
Kompresný pomer:14.0:114.0:113 : 113:113.2:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 53,5 mm81 x 53,5 mm81 mm × 48,5 mm76.0 x 55.0 mm76.0 x 55.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ventilov (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:125 mm125 mm120 mm120 mm125 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm137 mm115 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm330 mm330 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70 ZR17120/70ZR17 58W120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:200/60 ZR17200/60 ZR17200/55-ZR17190/55ZR17M/C (75W)190/55ZR17 M/C (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg174 kg
Hmotnosť s náplňami:198.5 kg195.5 kg201 kg206 kg203 kg
Výška sedla:850 mm850 mm830 mm835 mm825 mm
Rázvor:1469 mm1469 mm1455 mm1450 mm1420 mm
Dĺžka:2065 mm2065 mm2100 mm2085 mm2075 mm
Šírka:745 mm750 mm705 mm
Výška:1130 mm1130 mm1140 mm1185 mm1145 mm
Svetlá výška:115 mm135 mm130 mm
Objem nádrže:17 l17 l16.1 l17 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.6 l/100km6 l/100km5.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 182 kmcca 212 kmcca 203 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24 000 km)12000 km (ventily 24000km)
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokáno, v sériiza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič Sachsel. podvozok Öhlinsplne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk AkrapovicBalance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadeniaUSD vidla Showa BPF 43 mm, tlmič Showa
Poznámka:
Poznámka:Cena 12/2021: 23 990 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Sachs
Cena 12/2021: 29 890 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Electronic Suspension (DES) EVO Ohlins + tlmič riadenia Ohlins, Lithium-ion akumulátor, kolesá Marchesini
Cena 12/2021: 18 995 eur

Výkon s Ram Air: 156,8 kW (213 k) pri 13 200 ot.
Cena 12/2021: aktuálne mimo ponuky, (posledná cena 14 990 eur, verzia R 15 990 eur)

<

Pridané: 17.12.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 18473 | Včera: 204053