Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.02.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6146 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Presne tak, najpriateľskejší, lebo ešte nikdy žiadna Ducati nebola tak vhodná pre baby, a najostrejší, pretože žiaden Monster nemal presnejšiu stopu a taký šťavnatý motor. Fakt že športová zábava v mega porciách!
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Nový Monster fakt dosť kontrastný stroj; v media kite sú fotky po zadnom, po prednom, s gumovaním alebo na okruhu s Rinaldim z WSBK, ale neskôr Ducati zverejnila videá troch báb, ktoré sa na nových Monstroch vozia s hudobným podmazom ako z TikToku. Fabrika vyšla s novým Monstrom ženám a menším jazdcom natoľko v ústrety, že po prvý raz zaradila do ponuky originálneho príslušenstva znižovaciu sadu. Kombo nižších pružín a najnižšieho sedla dostane posed na koncových 775 mm. Sada obsahuje aj kratší bočák, aby motorka nepadala.
A k tomu extra nizučká hmotnosť, len 188 pohotovostných kíl. To je o 18 kíl menej než mal Monster 821, a stále menej než mal vzducháčový Monster 797. Len na motore Ducati ušetrila 2,5 kila. Keď som nového Monstra prvý raz naštartoval, pochopil som odkiaľ zmizla väčšina hmoty motora: z pohybujúcich sa vnútorností. Monster sa neskutočne rád vytáča, a keď len tak brnkneš do plynu, späť na voľnobežné otáčky sa vráti bleskovo rýchlo. Takéto niečo som naposledy videl na Panigale 1299 R Final Edition alebo Panigale V4 R. V novom Monstri je pritom 937-kubíková Testastretta 11, ktorú poznáme z Hypermotarda alebo Multistrady V2. Ja viem, že zniem ako by som niečo pofajčil, ale je to tak. Počkaj až budem opisovať ako dobre jazdí.
Aj nasledujúce slová znejú nepravdivo, alebo aspoň prekvapivo, ale sú krištáľovo pravdivé: nový Monster po prvý raz vo svojej existencii nemá priehradový rám ani jednoramennú kyvku, podsedlový rám je z plastu a okrem nového Monstra už žiaden iný Monster nie je v ponuke. Vždy, úplne vždy bol na výber medzi menším a väčším, ale dnes už je iba jeden jediný. To ma privádza k špekuláciám, že jedného dňa sa dožijeme asi aj Monstra V4.
Mimochodom, nový hliníkový odlievaný rám je o 4,5 kila ľahší než pôvodný rúrkový priehradový. A plastový podsedlový rám možno znie až dehonestujúco, ale v tomto prípade je zosilnený sklenými vláknami, a tiež je podstatne ľahší než rúrkový. Konštruktéri asi mali trochu zviazané ruky pri jeho dopasovávaní, pretože logicky je objemnejší než pôvodný, a celkový posed je preto vyšší. Dokonca najvyšší zo všetkých doterajších Monstrov: 820 mm. Preto taký rozruch so znižovacou sadou.
Čo tu máme ešte nového? Sekvenčné smerovky. Nepridávajú nič na športovosti, ale vyzerajú ultramoderne a nového Monstra ešte viac oddeľujú od starších. Predné sú natiahnuté, zapustené do bokov pod nádržou, zadné sú zas maličké, aké boli donedávna iba v ponuke doplnkov. Po tisícdvestovke novinka zdedila hydraulickú spojku s radiálnou pumpou a peknú TFT prístrojovku, aj keď s výraznejšou grafikou, dokonca o niečo zreteľnejšou než je na Hypermotarde 950.
Už v prvej možnej zákrute, čo je po odchode z bratislavskej Ducati vlastne prípojka na obchvat, mi v hlave znelo jedno obrovské čožééé. Čo to toto tuto, to, ha? Mám už niečo odlietané na 821, čo bol novému Monstru najbližší pribuzný, ale toto... Toto je neporovnateľné. Ducati vraví, že posed je oproti 821 uvoľnenejší a vzpriamenejší, ale podľa mňa sa pomýlili a patrilo to k úplne inému modelu. Nový Monster prahne po otáčkach, pýta si viac a viac, podsúva ti že poďme niečo urobiť, aha, prepleť sa pomedzi tie autá a potom daj odpich ako sa patrí, aby si len nesedel ako taká knedla. Vezmi si, že už krátko za polovicou otáčkomera máš vrchol krúťaku, a ten je 93 Nm. A keď ho budeš ešte chvíľu držať pod krkom, pri nejakých 8 000 sa dostaneš ku výkonovému švungu, ktorý končí pri 9 000. Kvaltovať budeš veľmi rád, dole je quickshifter. Ale zase môžeš kvaltovať oveľa menej než na porovnateľných starších Monstroch.
Najlepšie je, že to všetko je sprevádzané tradičným Ducati zvukom, aj keď lauf máme sériový. Fakt neviem prečo mi Monster v mnohých aspektoch pripomína Panigale 1199/1299. Tým je Ducati v tejto triede jednoznačne vyhranená, všetci konkurenti majú radové motory a tým pádom skôr dunivé zvuky. Inými slovami, nový Monster nielenže nič nestratil z Ducati charakteru, ale ešte ho aj posilnil - keď cez otvorené okno začuješ, že na parkovisko prišla motorka, Ducati rozpoznáš hneď.
Veľmi špecifickou vlastnosťou je aj pocit a spätná väzba od predného kolesa. Niečo tak presné som na motorkách hádam ešte nezažil. Na naháčoch bežne cítiš, že medzi tebou a prednou pneumatikou je asi tak 30 kíl železa, a že je tam veľa miest, kde sa informácia cestou odspodu do tvojej mozgovne môže jednoducho stratiť, ale tuto Monstríček to dáva akoby bola vidlica z kozmických materiálov a celá motorka vážila asi tak 100 kíl. Predná obrátená vidlica je pritom nenastaviteľná! Come si fa, eee? Nemám šancu sa s ním dostať ani na Babu, ani do rakúskych zákrut, fcuk. Prečo práve ja musím takto trpieť, ha? (Smajlík po taliansky rozhadzujúci ručičkami.) Keď všetky svetielka a čakry budú v norme, v máji by sme mali popreháňať Monstríka na Ringu, och!
Jazdné vlastnosti sú ako žiletka, fakt, pod to sa podpíšem aj krvou. Vzadu je 180 guma. A obojstranná kyvka. To ma ešte viac núti myslieť si, že raz príde Monster V4 s letmáčom a dvestovkou gumou. Grazie in anticipo, ragazzi!
Bál som sa, že nový Monster stratí niečo zo svojej talianskosti, ale charakter a zvuk motora ma upokojili. Ducati zašla ešte ďalej a spolujazdcovi zobrala všetky prvky na držanie. Nie je tu ani pásik cez sedlo, ani madlá. Môžeš si ich jedine dokúpiť, amico.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | Monster |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 937 ccm |
Max. výkon: | 111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13,3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 166 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1474 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 1/2022: 11 790 eur Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla. |
Pridané: 08.02.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 2070 | Včera: 178124