Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.09.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8856 [Testy a predstavenia - Test]
Tu je to jasné ako facka, primárnym konkurentom RVM 500 je Honda CB500X. Viacero parametrov majú ako cez kopirák, a to vrátane ceny. Lepšie povedané, málokto by to čakal, ale RVM je o tri stovky drahšie. Nezabúdajme, že oproti Honde má v sérii padacie rámy, hliníkový kryt motora a hlavný stojan, nehovoriac o USD vidlici a dvoch kotúčoch vpredu. Honda je však z jazdného hľadiska podstatne vyzretejšia, čitateľnejšia, so spoľahlivým a točivým motorom a lepším spracovaním. Áno, prehráva vo výbave a niektorých materiáloch, ale spracovanie má lepšie. Od roku 2022 bude mať tiež vpredu USD vidlicu a dva kotúče.
Potom tu máme ďalšieho rivala, ktorý je ako cez kopirák, a to úplne doslova, pretože ide o takmer identický motocykel - Voge 500 DS. Najväčším rozdielom sú kolesá, pretože sú odlievané a majú cestnejšie rozmery, teda 17-palcové, 120/180. Voge v sérii nemá hlavný stojan ani hliníkový kryt motora, ale má úplne rovnaký motor ako RVM. Cena je stanovená ľahko nad 6 000 eur.
O svoj kus koláča v tomto segmente sa snaží aj Benelli s modelom TRK 502, a to aj s cestnou verziou na sedemnástkach, aj s endurovitejšou s výpletmi a devätnástkou vpredu. Pozor, nemýľ si to s legendárnymi talianskymi strojmi Benelli, tieto nové sa už všetky robia v Číne. TRK má síce svoj motor, paralelný dvojvalec, ale údaje sú takmer totožné s ostatnými konkurentmi. Zaujme, že má najvyššiu hodnotu krúťaku v najnižších otáčkach (46 pri 6 000). Benelli tiež ponúka padáky a ochranu motora, ale obe sú podstatne menšie než pri RVM. Cena je opäť ľahko nad 6 000 eur, cestná verzia môže byť za priaznivých podmienok dokonca pod šiestimi tisíckami.
Viem si predstaviť, že mladý chalanisko s čerstvým A2 vodičákom pôjde najmä po cene, pretože zvyšok usporených peňazí bude chcieť proste prevoziť, a 35 kW stroj o pár rokov aj tak predá. V takom prípade treba myslieť na zostatkovú hodnotu, budúci majiteľ sa určite opýta aj na servisovateľnosť.
RVM 500 by Jawa skočila do segmentu veľmi sebavedomo s najštedrejšou výbavou a netypicky s najvyššou cenou: 6 890 eur. Jawa v tomto prípade nemá ako čerpať zo svojej tradície alebo patriotizmu; zákazníkov môže viesť iba čistý pragmatizmus. Tento model je krištáľovo čistým príkladom čínskej lepkavej stratégie útoku na prvú signálnu, ale s ďalšími parametrami, na ktorých dosiahnutie treba istý inžiniersky um a skúsenosti či motorkárske srdce, je to o niečo horšie. RVM 500 by Jawa dobre poslúži mladému chalaniskovi pri rozlete do veľkého motorkového sveta; svoju úlohu zvládne so cťou. A pritom by stačilo tak málo, aby to vedela o niečo lepšie.
vzhľad, výbava | zvláštny charakter motora, vibrácie, detaily, cena |
Servisný interval | 5 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba | 4,3 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 20 l (2 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 420 km |
Cena motorky | 6 890 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň, s. r. o.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Jawa | Honda | Voge | Benelli |
Model: | RVM 500 | CB500X | 500DS | TRK 502 X |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 471 ccm | 471 ccm | 499.6 ccm |
Max. výkon: | 44.2 k (32.5 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 46.9 k (34.5 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 40.5 Nm / 6500 ot. | 43 Nm / 6500 ot. | 44.5 Nm / 7000 ot. | 46 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7:1 | 10.7: 1 | 11.5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 | 69.0 x 66.8 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 195 mm | 150 mm | 150 mm | |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 150 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 310 mm | 298 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110 / 80-19 | 110/80R19M/C | 120/70-17 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150 / 70-17 | 160/60R17M/C | 160/60-17 | 160/60 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 197 kg | 205 kg | 210 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 830 mm | 835 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1479 mm | 1445 mm | 1525 mm | |
Dĺžka: | 2155 mm | 2115 mm | 2170 mm | |
Šírka: | 825 mm | 850 mm | 890 mm | |
Výška: | 1410 mm | 1355 mm | 1235 mm | |
Svetlá výška: | 180 mm | |||
Objem nádrže: | 20 l | 17.7 l | 16.5 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 4.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 368 km | cca 294 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | vypletané kolesá, 12V zásuvka, USB zásuvka, výškomer | podvozok Kayaba | vypletané kolesá (R19 vpredu), nastaviteľná USD vidlica a tlmič | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 9/2021: 6 890 eur | Cena 9/2021: 6 590 eur | Cena 9/2021: 6 199 eur | Cena 9/2021 6 199 EUR |
Pridané: 26.09.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105694 | Včera: 211493