Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dostupné a dobre vybavené cestovné enduro - RVM 500 by Jawa! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 26.09.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8961 [Testy a predstavenia - Test]

Dostupné a dobre vybavené cestovné enduro - RVM 500 by Jawa! (2021)
RVM 500 by Jawa (2021)

Konkurencia

Tu je to jasné ako facka, primárnym konkurentom RVM 500 je Honda CB500X. Viacero parametrov majú ako cez kopirák, a to vrátane ceny. Lepšie povedané, málokto by to čakal, ale RVM je o tri stovky drahšie. Nezabúdajme, že oproti Honde má v sérii padacie rámy, hliníkový kryt motora a hlavný stojan, nehovoriac o USD vidlici a dvoch kotúčoch vpredu. Honda je však z jazdného hľadiska podstatne vyzretejšia, čitateľnejšia, so spoľahlivým a točivým motorom a lepším spracovaním. Áno, prehráva vo výbave a niektorých materiáloch, ale spracovanie má lepšie. Od roku 2022 bude mať tiež vpredu USD vidlicu a dva kotúče.

Potom tu máme ďalšieho rivala, ktorý je ako cez kopirák, a to úplne doslova, pretože ide o takmer identický motocykel - Voge 500 DS. Najväčším rozdielom sú kolesá, pretože sú odlievané a majú cestnejšie rozmery, teda 17-palcové, 120/180. Voge v sérii nemá hlavný stojan ani hliníkový kryt motora, ale má úplne rovnaký motor ako RVM. Cena je stanovená ľahko nad 6 000 eur.

O svoj kus koláča v tomto segmente sa snaží aj Benelli s modelom TRK 502, a to aj s cestnou verziou na sedemnástkach, aj s endurovitejšou s výpletmi a devätnástkou vpredu. Pozor, nemýľ si to s legendárnymi talianskymi strojmi Benelli, tieto nové sa už všetky robia v Číne. TRK má síce svoj motor, paralelný dvojvalec, ale údaje sú takmer totožné s ostatnými konkurentmi. Zaujme, že má najvyššiu hodnotu krúťaku v najnižších otáčkach (46 pri 6 000). Benelli tiež ponúka padáky a ochranu motora, ale obe sú podstatne menšie než pri RVM. Cena je opäť ľahko nad 6 000 eur, cestná verzia môže byť za priaznivých podmienok dokonca pod šiestimi tisíckami.

Viem si predstaviť, že mladý chalanisko s čerstvým A2 vodičákom pôjde najmä po cene, pretože zvyšok usporených peňazí bude chcieť proste prevoziť, a 35 kW stroj o pár rokov aj tak predá. V takom prípade treba myslieť na zostatkovú hodnotu, budúci majiteľ sa určite opýta aj na servisovateľnosť.

Dostupné a dobre vybavené cestovné enduro - RVM 500 by Jawa! (2021)

Záver

RVM 500 by Jawa skočila do segmentu veľmi sebavedomo s najštedrejšou výbavou a netypicky s najvyššou cenou: 6 890 eur. Jawa v tomto prípade nemá ako čerpať zo svojej tradície alebo patriotizmu; zákazníkov môže viesť iba čistý pragmatizmus. Tento model je krištáľovo čistým príkladom čínskej lepkavej stratégie útoku na prvú signálnu, ale s ďalšími parametrami, na ktorých dosiahnutie treba istý inžiniersky um a skúsenosti či motorkárske srdce, je to o niečo horšie. RVM 500 by Jawa dobre poslúži mladému chalaniskovi pri rozlete do veľkého motorkového sveta; svoju úlohu zvládne so cťou. A pritom by stačilo tak málo, aby to vedela o niečo lepšie.

Plusy, mínusy

vzhľad, výbava zvláštny charakter motora, vibrácie, detaily, cena

Video

Video: Jawa RVM 500 2021 - Adventure - zaujímavý cestovateľ v ponuke tradičnej značky

Video: RVM Tekken 500

Čo by ťa mohlo zaujímať:

RVM 500 by Jawa (2021)

Servisný interval 5 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba 4,3 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 20 l (2 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 420 km
Cena motorky 6 890 eur

Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň, s. r. o.

Foto:
 Jawa RVM 500 2021 Honda CB500X 2021 Voge 500DS 2021 Benelli TRK 502 X 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:JawaHondaVogeBenelli
Model:RVM 500CB500X500DSTRK 502 X
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm471 ccm471 ccm499.6 ccm
Max. výkon:44.2 k (32.5 kW) / 8500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot.46.9 k (34.5 kW) / 8500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:40.5 Nm / 6500 ot.43 Nm / 6500 ot.44.5 Nm / 7000 ot.46 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10.7:110.7: 111.5:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.867 x 66.869.0 x 66.8 mm
Palivový system:vstrekovaniePGM FIvstrekovanievstrekovanie
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:195 mm150 mm150 mm
Zdvih vzadu:135 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovájednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm310 mm298 mm320 mm
Pneu vpredu:110 / 80-19110/80R19M/C120/70-17110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm240 mm260 mm
Pneu vzadu:150 / 70-17160/60R17M/C160/60-17160/60 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:206 kg197 kg205 kg210 kg
Výška sedla:820 mm830 mm835 mm840 mm
Rázvor:1479 mm1445 mm1525 mm
Dĺžka:2155 mm2115 mm2170 mm
Šírka:825 mm850 mm890 mm
Výška:1410 mm1355 mm1235 mm
Svetlá výška:180 mm
Objem nádrže:20 l17.7 l16.5 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h
Spotreba paliva:3.6 l/100km4.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 368 kmcca 294 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:vypletané kolesá, 12V zásuvka, USB zásuvka, výškomerpodvozok Kayabavypletané kolesá (R19 vpredu), nastaviteľná USD vidlica a tlmič
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2021: 6 890 eurCena 9/2021: 6 590 eurCena 9/2021: 6 199 eurCena 9/2021 6 199 EUR

<

Pridané: 26.09.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22865 | Včera: 115850