Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10303 [Testy a predstavenia - Test]
Od prvého zhliadnutia fotiek ma táto motorka chytila za srdce asi ako každého fanúšika zašlej slávy značky Jawa. Paradoxom je, že tento krásne strihnutý retro bike nevznikol v dizajnérskych dielňach v Týnci nad Sázavou. Je tu ale cítiť krásny cit pre detail, ktorý dodali Taliani, a to počnúc motorom, ktorý aj keď skrýva modernú 4T techniku, tak vyzerá ako starý známy dvojtakt zo starej Kývačky. Blok motora, valec, kartre aj dva výfuky, všetko je tam ako má byť. Krásne chrómovaná nádrž, typická červená farba a tie ručne ťahané zlaté linky, to sú veci, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani tie najdrahšie retro biky od top výrobcov.
Jawka je proste krásne zladený retro bike. Znalec rozozná, ale pre väčšinu ľudí to je akoby ste sedeli na Kývačke. Samozrejme, jazdné vlastnosti sú niekde úplne inde (viem porovnať, mám starú v garáži). Moderný motor, kotúčová brzda s ABS. Trochu retro je ten bubon vzadu, čo som ja bral ako výhodu - kým to legislatíva umožňuje. Ovládanie je ľahké, motor pružný ako akákoľvek moderná motorka porovnateľnej kubatúry. Na Jawke som pobehal na jeseň pol Slovenska a užíval si s ňou niekoľko dní a stretnutie s kamarátmi, bola to zábava. Jawka bola všade stredobodom pozornosti, obzrieť si ju a posedieť si na nej chcel každý... V našom regióne, myslím si, nebude mať nedostatok záujemcov o kúpu. Odradiť ich môže len trochu vyššia cena...
neskutočné krásny retro dizajn, ručne ťahané linky, premyslené detaily, príjemný motor, dobrý posed | miestami viditeľné zvary, vyššia cena |
Aj keď retro modelov sa dnes vyrábajú celé haldy, z technického hľadiska má Jawa 300 CL len zopár konkurentov, a z nášho regionálno-emocionálno-nostalgického hľadiska pravdepodobne aj žiadnych. Najväčším konkurentom novej tristovky tak bude pravdepodobne jej vlastná sestra 350 OHC, pretože má cenu takmer polovičnú, pričom na nádrži nesie stále to isté logo, ktoré v našom regióne priťahuje pohľady. V nízkych cenových hladinách sa pohybujú aj štvorkilo Benelli Imperiale, ktoré pri veľmi podobných parametroch a atraktívnom vzhľade stojí o dve tisícky menej než 300 CL, a čerstvá novinka od Meteor 350 od Royal Enfield, ktorej cenovka by nemala začínať číslicou 5. Meteor zo všetkých spomínaných vytŕča najmä tým, že má farebný TFT displej a je štylizovaný o niečo modernejšie.
Aby sme boli spravodliví, spomenúť musíme aj echt retro bez farebných displejov, Royal Enfield Classic 500 s cenou veľmi podobnou Jawe 300 CL. Ku kompletnosti nám chýba už iba Kawasaki W800, jediný dvojvalec, ale aj s podstatne vyššou cenou.
Okrem parádneho štýlu a nenáročného charakteru na novej Jawe 300 CL žerieme aj to, že sa ani trochu nesnaží hrať na modernosť. Už len to ABS je tam len preto, že musí byť, inak by sa s tým vývojári nebabrali. Dokonca aj prístrojovka s neviditeľnými kontrolkami, naklopená „do neba“, je nielen čistým odkazom na starú Kývačku, ale aj postojom, že na také údaje sa máš vykašľať a užívať si jazdu. Tá môže ísť kadekoľvek, 300 CL sa akoby nesťažuje - voz sa po tých cestách necestách, kadiaľ sa vozil na Kývačke aj tvoj dedo.
Áno, cena 300 CL je trochu nadstrelená. Sporiví Česi si v tomto prípade za značku radi priplatia, a všade na západ od nás je vyššia kúpyschopnosť. Koniec koncov, ak máme správne informácie, prvá várka do Čiech a na Slovensko je už rozpredaná. S cenou 6 290 eur Jawe 300 CL držíme palce.
celkový vzhľad, dotiahnuté detaily, ručne ťahané zlaté linky, dedikované diely, nenáročnosť | úplne nečitateľné údaje na prístrojovke, bočák zavadzia v ľavých náklonoch a nemá spínač, niekde slabé spracovanie, nehodiace sa ovládače |
Servisný interval | 6 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba (nami nameraný údaj) | 3 - 3,5 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 13,2 l (2 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 320 - 370 km |
Cena motorky | 6 290 eur |
ceny budú oznámené neskôr |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii, Nina O.
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Jawa | Jawa | Benelli | Royal Enfield | Royal Enfield | Kawasaki |
Model: | 300 CL | 350 OHC | Imperiale 400 | Meteor 350 | Classic 500 | W 800 |
Rok: | 2020 | 2020 | 2020 | 2021 | 2020 | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2020 | |||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Naháč | Klasika | Klasika |
Motor: | ||||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec SOHC (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 294.72 ccm | 397.2 ccm | 374 ccm | 349 ccm | 499 ccm | 773 ccm |
Max. výkon: | 23.12 k (17.00 kW) / 7000 ot. | 27.7 k (20.4 kW) / 6500 ot. | 21.08 k (15.50 kW) / 5500 ot. | 20.40 k (15.00 kW) / 6100 ot. | 27.6 k (20.3 kW) / 5250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 25 Nm / 5750 ot. | 30.6 Nm / 5000 ot. | 29 Nm / 4500 ot. | 27 Nm / 4000 ot. | 41.3 Nm / 4000 ot. | 62.9 Nm / 4800 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | 8,8:1 | 11.5:1 | 8,5:1 | 8.4:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 65.0 mm | 85.0 x 70.0 mm | 72,7 x 90 mm | 72 mm x 90 mm | 84.0 x 90.0 mm | 77 x 83 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC | SOHC (4V) | SOHC | OHV | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | vzduchom | vzduchom a olejom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 135 mm | 150 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 100 mm | 80 mm | 80 mm | 80 mm | 105 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová | kotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 280 mm | 280 mm | 300 mm | 300 mm | 280 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-18 M/C; 51P | 100/90 - 19“ | 110/90 – 19 – 57S , dušová | 100/90-19, bezdušová | 90/90 - 19, dušová | 100/90-18M/C 56H |
Brzdy vzadu: | bubnová | bubnová | jednokotúčová | kotúčová | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 153 mm | 160 mm | 240 mm | 270 mm | 240 mm | 270 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-17 M/C; 61P | 130/70 – 18“ | 130/80 – 18 – 66S , dušová | 140/70-17, bezdušová | 100/90 - 19, dušová | 130/80-18M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 160 kg | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 179 kg | 205 kg | 191 kg | 194 kg | 221 kg | |
Výška sedla: | 765 mm | 760 mm | 780 mm | 765 mm | 800 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1370 mm | 1420 mm | 1440 mm | 1400 mm | 1370 mm | 1465 mm |
Dĺžka: | 2170 mm | 2140 mm | 2180 mm | 2135 mm | ||
Šírka: | 833 mm | 820 mm | 744 mm | 800 mm | 925 mm | |
Výška: | 1090 mm | 1120 mm | 1024 mm | 1080 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | 162 mm | 170 mm | 135 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 13.2 l | 12.5 l | 12 l | 15 l | 14.5 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 125 km/h | 130 km/h | 113 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 3.5 l/100km | 2.955 l/100km | 4.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 282 km | cca 267 km | cca 368 km | cca 261 km | ||
Servisný interval: | 12000 | |||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||||
Iná výbava: | el. štartér | el. štartér, kick za príplatok | bluetooth konektivita, USB zásuvka | |||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 2/2021: 6 290 EUR | Cena 2/2021: približne 3 990 eur | Cena 2/2021: približne 3 990 eur | 4 990 eur (zatiaľ neoficiálna cena) Cena 09/2021: Fireball 4890 eur Stellar je medzi supernova 4990 eur | Cena 2/2021: od 5 990 eur | Cena 2/2021: od 8 995 eur 2020 pribudla (k Street a Café) klasika W800 s 19 palcovým kolom vpredu 100/90-19M/C 57H |
Pridané: 25.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191656 | Včera: 125512