Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL 2/2

 Zdieľať

Pridané: 25.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10303 [Testy a predstavenia - Test]

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Od prvého zhliadnutia fotiek ma táto motorka chytila za srdce asi ako každého fanúšika zašlej slávy značky Jawa. Paradoxom je, že tento krásne strihnutý retro bike nevznikol v dizajnérskych dielňach v Týnci nad Sázavou. Je tu ale cítiť krásny cit pre detail, ktorý dodali Taliani, a to počnúc motorom, ktorý aj keď skrýva modernú 4T techniku, tak vyzerá ako starý známy dvojtakt zo starej Kývačky. Blok motora, valec, kartre aj dva výfuky, všetko je tam ako má byť. Krásne chrómovaná nádrž, typická červená farba a tie ručne ťahané zlaté linky, to sú veci, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani tie najdrahšie retro biky od top výrobcov.

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

Jawka je proste krásne zladený retro bike. Znalec rozozná, ale pre väčšinu ľudí to je akoby ste sedeli na Kývačke. Samozrejme, jazdné vlastnosti sú niekde úplne inde (viem porovnať, mám starú v garáži). Moderný motor, kotúčová brzda s ABS. Trochu retro je ten bubon vzadu, čo som ja bral ako výhodu - kým to legislatíva umožňuje. Ovládanie je ľahké, motor pružný ako akákoľvek moderná motorka porovnateľnej kubatúry. Na Jawke som pobehal na jeseň pol Slovenska a užíval si s ňou niekoľko dní a stretnutie s kamarátmi, bola to zábava. Jawka bola všade stredobodom pozornosti, obzrieť si ju a posedieť si na nej chcel každý... V našom regióne, myslím si, nebude mať nedostatok záujemcov o kúpu. Odradiť ich môže len trochu vyššia cena...

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

neskutočné krásny retro dizajn, ručne ťahané linky, premyslené detaily, príjemný motor, dobrý posed miestami viditeľné zvary, vyššia cena

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

Konkurencia

Aj keď retro modelov sa dnes vyrábajú celé haldy, z technického hľadiska má Jawa 300 CL len zopár konkurentov, a z nášho regionálno-emocionálno-nostalgického hľadiska pravdepodobne aj žiadnych. Najväčším konkurentom novej tristovky tak bude pravdepodobne jej vlastná sestra 350 OHC, pretože má cenu takmer polovičnú, pričom na nádrži nesie stále to isté logo, ktoré v našom regióne priťahuje pohľady. V nízkych cenových hladinách sa pohybujú aj štvorkilo Benelli Imperiale, ktoré pri veľmi podobných parametroch a atraktívnom vzhľade stojí o dve tisícky menej než 300 CL, a čerstvá novinka od Meteor 350 od Royal Enfield, ktorej cenovka by nemala začínať číslicou 5. Meteor zo všetkých spomínaných vytŕča najmä tým, že má farebný TFT displej a je štylizovaný o niečo modernejšie.

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

Aby sme boli spravodliví, spomenúť musíme aj echt retro bez farebných displejov, Royal Enfield Classic 500 s cenou veľmi podobnou Jawe 300 CL. Ku kompletnosti nám chýba už iba Kawasaki W800, jediný dvojvalec, ale aj s podstatne vyššou cenou.

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

Záver

Okrem parádneho štýlu a nenáročného charakteru na novej Jawe 300 CL žerieme aj to, že sa ani trochu nesnaží hrať na modernosť. Už len to ABS je tam len preto, že musí byť, inak by sa s tým vývojári nebabrali. Dokonca aj prístrojovka s neviditeľnými kontrolkami, naklopená „do neba“, je nielen čistým odkazom na starú Kývačku, ale aj postojom, že na také údaje sa máš vykašľať a užívať si jazdu. Tá môže ísť kadekoľvek, 300 CL sa akoby nesťažuje - voz sa po tých cestách necestách, kadiaľ sa vozil na Kývačke aj tvoj dedo.

Áno, cena 300 CL je trochu nadstrelená. Sporiví Česi si v tomto prípade za značku radi priplatia, a všade na západ od nás je vyššia kúpyschopnosť. Koniec koncov, ak máme správne informácie, prvá várka do Čiech a na Slovensko je už rozpredaná. S cenou 6 290 eur Jawe 300 CL držíme palce.

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

Plusy, mínusy

celkový vzhľad, dotiahnuté detaily, ručne ťahané zlaté linky, dedikované diely, nenáročnosť úplne nečitateľné údaje na prístrojovke, bočák zavadzia v ľavých náklonoch a nemá spínač, niekde slabé spracovanie, nehodiace sa ovládače

Video: Nová Jawa 2019 (pre indický trh)

Pozadie / Wallpaper:

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Jawa 300 CL 2020:

Servisný interval 6 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba (nami nameraný údaj) 3 - 3,5 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 13,2 l (2 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 320 - 370 km
Cena motorky 6 290 eur

Ceny vybraných ND:

ceny budú oznámené neskôr

Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii, Nina O.

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Jawa 300 CL 2020 Jawa 350 OHC 2020 Benelli Imperiale 400 2020 Royal Enfield Meteor 350 2021 Royal Enfield Classic 500 2020 Kawasaki W 800 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:JawaJawaBenelliRoyal EnfieldRoyal EnfieldKawasaki
Model:300 CL350 OHCImperiale 400Meteor 350Classic 500W 800
Rok:202020202020202120202020
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2021NOVINKA 2020
Kategória:KlasikaKlasikaKlasikaNaháčKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec SOHC (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:294.72 ccm397.2 ccm374 ccm349 ccm499 ccm773 ccm
Max. výkon:23.12 k (17.00 kW) / 7000 ot.27.7 k (20.4 kW) / 6500 ot.21.08 k (15.50 kW) / 5500 ot.20.40 k (15.00 kW) / 6100 ot.27.6 k (20.3 kW) / 5250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:25 Nm / 5750 ot.30.6 Nm / 5000 ot.29 Nm / 4500 ot.27 Nm / 4000 ot.41.3 Nm / 4000 ot.62.9 Nm / 4800 ot.
Kompresný pomer:11.0:18,8:111.5:18,5:18.4:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 65.0 mm85.0 x 70.0 mm72,7 x 90 mm72 mm x 90 mm84.0 x 90.0 mm77 x 83
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHCSOHC (4V)SOHCOHVSOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchomvzduchomvzduchom a olejomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:135 mm150 mm130 mm130 mm130 mm
Zdvih vzadu:100 mm80 mm80 mm80 mm105 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovákotúčovákotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:280 mm280 mm300 mm300 mm280 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-18 M/C; 51P100/90 - 19“110/90 – 19 – 57S , dušová100/90-19, bezdušová90/90 - 19, dušová100/90-18M/C 56H
Brzdy vzadu:bubnovábubnovájednokotúčovákotúčovákotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vzadu:153 mm160 mm240 mm270 mm240 mm270 mm
Pneu vzadu:120/80-17 M/C; 61P130/70 – 18“130/80 – 18 – 66S , dušová140/70-17, bezdušová100/90 - 19, dušová130/80-18M/C 66H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:160 kg
Hmotnosť s náplňami:179 kg205 kg191 kg194 kg221 kg
Výška sedla:765 mm760 mm780 mm765 mm800 mm790 mm
Rázvor:1370 mm1420 mm1440 mm1400 mm1370 mm1465 mm
Dĺžka:2170 mm2140 mm2180 mm2135 mm
Šírka:833 mm820 mm744 mm800 mm925 mm
Výška:1090 mm1120 mm1024 mm1080 mm1120 mm
Svetlá výška:165 mm162 mm170 mm135 mm130 mm
Objem nádrže:13.2 l12.5 l12 l15 l14.5 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:125 km/h130 km/h113 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km3.5 l/100km2.955 l/100km4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 282 kmcca 267 kmcca 368 kmcca 261 km
Servisný interval:12000
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:el. štartérel. štartér, kick za príplatokbluetooth konektivita, USB zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 2/2021: 6 290 EURCena 2/2021: približne 3 990 eurCena 2/2021: približne 3 990 eur4 990 eur (zatiaľ neoficiálna cena)
Cena 09/2021:
Fireball 4890 eur
Stellar je medzi
supernova 4990 eur
Cena 2/2021: od 5 990 eurCena 2/2021: od 8 995 eur

2020 pribudla (k Street a Café) klasika W800 s 19 palcovým kolom vpredu 100/90-19M/C 57H

<

Pridané: 25.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191656 | Včera: 125512