Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii 2/2

 Zdieľať

Pridané: 11.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 15095 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

R 18 je podľa mňa bike, pri ktorom sa zastaví každý skutočný motorkár - možno jazdí supersport alebo zosadol z motokrosovej motorky, ale R 18 si pozrie. Možno si ju nepôjde hneď kúpiť, ale obdivom šetriť podľa mňa nebude. Je to totiž nádherne s citom postavená moderná motorka, z ktorej dýcha duch minulosti. Všetko moderné je citlivo schované pred pohľadom diváka a odhalené sú mnohé detaily, ako napríklad kardan...

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii

Zážitok vizuálny potom umocňuje moment, keď sa mohutný boxer preberie k životu. Áno, pri dvíhaní motorky z bočáku jazdec zistí, že to nie je žiadna anorektička, ale na to ihneď zabúda, keď sa R 18 pohne. Samotná mechanika motora má zvukový prejav a čiastočne aj vibrácie, ktoré pripomínajú minulosť. Tú tak potom jazdec nevníma len očami, ale aj ďalšími zmyslami.

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii

Mňa veľmi potešilo ako R 18 jazdí. Ovláda sa totiž oveľa ľahšie ako to vyzerá. Ťažisko je nízko, dobre sa preklápa, spojka ide ľahko a brzdy sú na túto hmotnosť veľmi dobre dimenzované. Motor je neskutočné silný a prejavom nízkootáčkový, ako stvorený na pohodové brázdenie krajinou. Zvládne ale aj riadny odpich z križovatky, a R 18 sa nestratí ani v zákrutách, kde sa dá jazdiť fakt svižne...

nádherný motor - schované všetky potrubia, vzhľad retro biku, nízke ťažisko, ľahká ovládateľnosť, odkrytý kardan, do detailov premakaný stroj hmotnosť, niekomu môžu vadiť vibrácie motora - pasujú k retro štýlu biku, predkopnuté stupačky budú dosť naširoko, spolujazdec by nemal mat šnúrky na topánkach - odkrytý kardan je štýlový, ale...

Konkurencia

BMW R 18 je úkaz sám osebe, takže nejaké veľké počty konkurentov sa čakať nedajú. Ešte pred niekoľkými rokmi by sme ich možno narátali aj viac než na prstoch jednej ruky, ale dnes nám bude musieť stačiť aj ruka nepozorného drevorubača na invalidnom dôchodku. Sú iba dvaja, aj to s prižmúrenými očami - Harley-Davidson Softail Slim (pre sociálne prípady stačí Standard) a Indian Vintage Dark Horse (alebo Springfield Dark Horse). Pochádzajú presne odtiaľ, kam má R 18 najviac namierené, teda zo zeme neobmedzených možností, Ameriky. Harley je vo všetkých parametroch vrátane ceny taký „o niečo menej“, a čo je prekvapivé, týka sa to aj hmotnosti. Nestáva sa často, že Harley je ľahší než BMW.

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii

Oba spomínané modely od Indianu sú podstatne drahšie, a to o päť a viac tisíc, ale zato ponúkajú aj bočné brašne a masívnejší krúťak.

Záver

Berlin Built (vyrobené v Berlíne), hrdo hlási neprehliadnuteľný nápis na budíku a nádobkách. Nemeckejší odkaz už hádam ani neexistuje. Jedným z hlavných odbytísk novej R 18 bude USA; je to ako keď Rammstein hrajú skladbu Amerika v Madison Square Garden v New Yorku a fanúšikovia sú vo vytržení.

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii

Nie je ťažké predstaviť si nemeckého vojaka na R 18, že? To znamená, že zámer podobať sa na R5 vyšiel. R 18 je kus neskutočne krásnej motorky, ktorá na históriu odkazuje nielen dojímavými detailami, ale aj celkovým autentickým pocitom z jazdy. Tie jej vibrácie a prejav budeš milovať. A tých jej detailov sa nebudeš vedieť nabažiť, až si do garáže zabezpečíš nový gauč.

Cena R 18 First Edition je 22 490 eur. Je to natoľko jedinečná motorka, že vôbec nemá zmysel hovoriť o tom, či je vysoká alebo primeraná.

Plusy, mínusy

motor s neskutočným krútiakom, priznané vibrácie, mechanický prejav motora, spracovanie, nádherné detaily, upraviteľnosť, ponuka doplnkov a príslušenstva, celkový imidž odkrytý kardan je neskutočne krásny, ale BACHA na dlhé šatky, strapce, šnúrky a podobne!

Pozadie / Wallpaper:

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BME R 18 First Edition 2020:

Servisný interval 10 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba (oficiálny údaj, WMTC) 5,6 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 16 l (cca 4 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 210 km
Cena motorky 22 490 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič bočných kufrov + kufre cena bude oznámená neskôr
Vyhrievané rukoväte 222 eur
Turistické plexi cena bude oznámená neskôr
Tankvak cena bude oznámená neskôr
Padacie rámy cena bude oznámená neskôr
Spiatočka 978 eur
Asistent rozjazdu do kopca 101 eur
Alarm 236 eur
Balíček pre spolujazdca 252 eur
Plošiny na nohy 151 eur
Náklonové svietenie 394 eur

Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť K-moto, s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilbách Suomy od firmy Styx.

Video: BMW R 18 - Duša je to na čom záleží - Oficiálne video

Video: Naživo: BMW R 18 2020 - odhalenie

Video: BMW R 18 Classic 2021

Foto:
 BMW R 18 2020 Indian Springfield Dark Horse 2021 Harley-Davidson Softail Slim 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWIndianHarley-Davidson
Model:R 18Springfield Dark HorseSoftail Slim
Rok:202020212021
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2021
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1802 ccm1890 ccm1746 ccm
Max. výkon:91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot.
Max. krútiaci moment:158 Nm / 3000 ot.171 Nm / 3000 ot.145 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:9.6:111: 110:1
Vŕtanie x Zdvih:107.1 x 100 mm103.2 x 113.0 mm100,0 x 111,1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHV (4V)OHV (2V)DOHC
Chladenie:vzduchom a kvapalinouvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanremeňremeň
Zdvih vpredu:120 mm119 mm
Zdvih vzadu:90 mm114 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 4 piestikjedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 R 19130/80B19130/90B16,53H,BW
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm300 mm
Pneu vzadu:180/65 B16180/60R16150/80B1677H,BW
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:291 kg
Hmotnosť s náplňami:345 kg355 kg304 kg
Výška sedla:690 mm650 mm660 mm
Rázvor:1731 mm1701 mm1630 mm
Dĺžka:2440 mm2583 mm2310 mm
Šírka:964 mm990 mm
Výška:1126 mm1261 mm
Svetlá výška:130 mm120 mm
Objem nádrže:16 l20.8 l18.9 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:180 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km6 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 214 kmcca 260 kmcca 257 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Spiatočka:za príplatok
Iná výbava:vypletané kolesáalarm
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami.
Cena 09/2020: 22 490 EUR
Cena: 28 790 eur (2/2021)Motor: Milwaukee-Eight® 107
Cena 2/2021: od 19 200 €

<

Pridané: 11.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 7730 | Včera: 129332