Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Advertisement

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pán Mesto - maxiskúter Suzuki Burgman 400 v našich rukách 2/2

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 09.10.2018 Autor: Peter Herghott Fischer
Čitatelia: 2573 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Suzuki AN400 Burgman 400 2018
Suzuki AN400 Burgman 400 2018

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Najlepšou správou na novom Burgmane 400 sú predné svetlá, ktoré využívajú LED technológiu, a tak vytvárajú prémiovejší dojem. Blinkre vpredu sú na rozdiel od predchodcu mimo svetiel a dotvárajú krajší dizajn Burgeru, pardon Burgmanu (u nás v redakcii som ho ja volal Burger a Hergi Burges). Máme ho v krásnej matnej farbe, ktorá sa hlavne ľahko udržuje a jediné extrvagantnejšie čo ťahá oči, sú červené disky. Aj sedadlo má červené prešitie, ale inak je celkovo ladený decentne.

Obrovskou výhodou je rozmer sedadiel, či už jazdca alebo spolujazdca, ten je veľkorysý. Odkladacie priestory sú taktiež dostatočné, pod sedlo sa mi vždy vošiel plný batoh, alebo integrálka a popri nej menšie predmety, no a na menšie veci, ktoré chcete mať poruke, sú určené kastlíky vpredu pod riadidlami. Praktické je, že v pravom kastlíku sa nachádza 12V zásuvka. Veko nádrže je položené dosť nízko a navyše je potrebné ho otvárať kľúčom. Objem palivovej nádrže je 13,5 litra. Podsedlový priestor sa otvára kľúčom, ktorý musí byť v zapaľovaní a je potrebné ho zatlačiť a pootočiť vpravo. Ručná brzda tu ostala, je to praktická vec pri manipulácii v kopci alebo pri parkovaní. Budíky sú analógové a medzi nimi je displej, ktorý ukazuje všetko potrebné. Prepínanie zobrazenia informácií na displeji je dvomi tlačidlami pod ním. V otáčkomeri je malá zelená ikonka ECO, rozsvieti sa vždy pri ekonomickej jazde. Spotrebu udáva výrobca 4 l na sto, ja som sa pohyboval od 3,7 l po 4,6 l, kde som už ozaj išiel stále plný plyn. Naša spotreba sa ustálila na 4,2 l.

Pán Mesto - maxiskúter Suzuki Burgman 400 v našich rukách

Najviac sa mi páčili odpichy na svetelných križovatkách, vtedy keď pridáte plný plyn, tak zadok vám mierne podvihne a vystrelí dopredu ako raketa, je to zábava. Dokonca sa mi stalo, že zadné koleso prešmyklo pri výjazde na zelenú a zanechalo za sebou čiernu čiaru, aké impozantné. Štarty zo svetelných križovatiek sú pre motorky kľúčové, lebo akonáhle sa prederiete pomedzi autá dopredu, tak musíte aj rýchlo zmiznúť, lebo niektorým autám sa tento trend nepáči. Napriek väčším rozmerom som nezaznamenal problém prejazdu pomedzi autá v zápche. Nízke ťažisko v spojitosti s relatívne nízko položeným sedadlom (výška od zeme 755 mm) umožňuje Burgmanu ľahšiu manipuláciu a obratnosť. Na parkovanie je možné použiť bočný stojan, ale ja oceňujem hlavný stojan, a to ako sa napriek rozmerom a hmotnosti tohto maxiskútra ľahko vyklápa. V meste som nemal s ničím problém a poslúžil mi na výbornú.

Mimo mesto je už cítiť pohodlie a komfort skútrov väčších rozmerov. Stabilita je jednou z kľúčových vlastností Burgmana a nevadia mu ani vyššie rýchlosti. Ja som z neho vydoloval niečo cez 140 km/h a aj v tejto rýchlosti sa choval pokojne. Veterný štít ma odbremenil od náporu vzduchu a náletu všetkého možného hmyzu. Využil som aj natiahnuté nášlapy pri dlhších a pokojných presunoch bez premávky. Nohy som si dal čo najviac dopredu, kde sa dá zaprieť a plavil som sa krajinou. Zrýchlenie je svižné, najviac to bolo cítiť pri predbiehaní áut na okresných cestách, ktoré nerobilo žiaden problém.

Nových majiteľov poteší, že ledkové svietenie vpredu vnímajú vodiči áut s rešpektom a všimnú si vás oveľa skôr. Dokonca ma zdravili aj motorkári, čo v prípade skútrov nie je až takým zvykom (kontroverzná nekonečná téma). Veľmi ma potešil objem palivovej nádrže (13,5 l), lebo za celý týždeň som nemusel tankovať a spravil som viac ako 300 km. Brzdy fungovali kvalitne, tak ako sa na skúter týchto rozmerov hodí. ABS je nastavené pomerne citlivo a nedá šancu zaflekovať ani malému koliesku vzadu.

Po jazde bola radosť umývať matnú farbu a čistotu docielite pomerne ľahko a rýchlo. Burgman ma uistil, že aj maxiskúter je výborným pomocníkom vo večne upchatých mestách a cez víkend sa premení na pohodlného turistu, s ktorým zvládnete aj väčší nájazd kilometrov pokojne aj vo dvojici, a ešte si budete môcť zbaliť so sebou zopár vecí.

ovládateľnosť, odpich, praktickosť manipulácia pri tankovaní, trochu zastaraný dizajn

Konkurencia

Hm, je veľmi ťažké nebrať do úvahy konkurentov s objemom tristo kubíkov! Preberme si najprv reálne štyristovky - máme tu Kymco XCITING 400i, Yamahu X-MAX 400 a BMW C 400 X. Ako vždy, Bavorák to berie veľmi svojsky, má objem 350 kubíkov (napriek tomu má papierový výkon aj krúťak vyšší než Burgman) a je vyrábaný v Číne, a aj keď jeho cena pre slovenský trh ešte nebola stanovená, dá sa očakávať, že bude okolo 8 000 eur. Každopádne, kým príde na Slovensko, ešte máme nejaký ten čas, dovtedy budú hlavnými konkurentami Yamaha a Kymco. X-MAX útočí využiteľnejším podsedlovým priestorom, vyšším výkonom aj krúťakom, a aj veľmi praktickým bezkľúčovým ovládaním, a to všetko za rovnakú cenu ako Burgman. Kymco XCITING 400i je o šesť stoviek lacnejšie, ale po praktickej stránke je na tom horšie než Burgman - ak majiteľ plánuje využívať svoj štvorstovkový skúter skutočne prakticky a nie iba relaxačne, šesť kíl je zanedbateľný rozdiel. A to nehovorím o dizajne, ktorý každý berie veľmi subjektívne.

Či chceme alebo nie, záujemcovia o kubatúru štyristo budú určite brať do úvahy aj tristovky, ktoré majú podobnú maximálku a aj pohodlie, pritom sú podstatne dostupnejšie, a to v priemere až o 1 500 eur. Napríklad nová Honda Forza 300 pojme hravo dve integrálky a aj menší ruksak k tomu, má elektricky posúvateľné plexi, bezkľúčové ovládanie, trakčnú kontrolu a nadčasový dizajn, a stojí "len" 5 350 eur. O niečo horšie vychádza Kawasaki J300, ktorá je od Burgmana lacnejšia o 1 400 eur. Tristovky majú navyše menšiu spotrebu. Logicky majú aj nižší výkon, ale pokiaľ jazdíš väčšinu času sám, ani to nepostrehneš.

Suzuki AN400 Burgman 400 2018
Suzuki AN400 Burgman 400 2018

Záver

Cena novej Suzuki AN400 Burgman je 6 990 eur. Na pomery Suzuki je to pomerne vysoká cena, pretože nie je najnižšia z triedy, a keď to vezmeme trochu odľahčene, V-Strom 650 môžeš mať za cenu len o tisícku vyššiu. Povedzme si na rovinu: štvorstovkový Burgman na rozdiel od šesťstopäťdesiatkového nie je niečo, z čoho budú tvoji susedia padať na zadok, o to viac je tá cena prekvapujúca. Na druhej strane je to produkt, ktorý na sebe nesie kultovú značku, meno, ktoré si nedovolí nikoho sklamať. Nesklamalo ani nás, a aj keď maxiskútre u nás nikdy nemali výrazné predajné čísla, Burgmanu 400 držíme palce!

Plusy, mínusy

praktickosť a pragmatickosť možno dizajnová striedmosť

Video: Suzuki BURGMAN 400 ABS 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki AN400 Burgman 2018

Servisný interval 6000 km
Naša spotreba 4,1 l/100 km
Objem nádrže 13,6 l
Približný dojazd 300 km
Počet dealerstiev na Slovensku 6 (BA, TT, Matúškovo, Vráble, KM, PO)
Cena 6 990 eur

Text: Peter Herghott Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Herghott Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.

Foto:
 Suzuki AN 400 Burgman 2018 Kymco XCITING 400i 2018 Yamaha X-MAX 400 2018 BMW C 400 X 2018 Honda Forza 300 2018 Kawasaki J300 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiKymcoYamahaBMWHondaKawasaki
Model:AN 400 BurgmanXCITING 400iX-MAX 400C 400 XForza 300J300
Rok:201820182018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:400 ccm399 ccm395 ccm350 ccm279 ccm299 ccm
Max. výkon:31.3 k (23.0 kW) / 6500 ot.36.0 k (26.5 kW) / 7500 ot.33.3 k (24.5 kW) / 7000 ot.34.0 k (25.0 kW) / 7500 ot.25.16 k (18.50 kW) / 7000 ot.27.6 k (20.3 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:34 Nm / 5000 ot.37.67 Nm / 6250 ot.36 Nm / 6000 ot.35 Nm / 6000 ot.27.2 Nm / 5750 ot.28.7 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:10,6:110,8 : 110,6 : 111,5 : 110.5:110,8 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 77,6 mm72,7 x 72,083,0mm x 73,0mm80 x 69.6 mm72 x 68,5 mm72,7 x 72,0
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 34 mm
Rozvod:DOHC (4V)OHC (4V)DOHCOHC (4V)OHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatickáautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátorvariátorremeň
Zdvih vpredu:110 mm110 mm110 mm110 mm
Zdvih vzadu:100 mm107 mm112 mm100 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm267 mm265 mm256 mm260 mm
Pneu vpredu:120/70-15 M/C 56S120/70-15120/70-15120/70 ZR15120/70 R15120/80-14
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:210 mm267 mm265 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70-13 M/C, 64S150/70-14150/70-13150/70 ZR14140/70 R14150/70-13
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:215 kg200 kg210 kg204 kg182 kg191 kg
Výška sedla:750 mm810 mm800 mm775 mm780 mm775 mm
Rázvor:1585 mm1570 mm1540 mm1565 mm1510 mm1555 mm
Dĺžka:2240 mm2205 mm2185 mm2210 mm2140 mm2235 mm
Šírka:760 mm820 mm766 mm835 mm755 mm775 mm
Výška:1350 mm1450 mm1415 mm1470 mm1260 mm
Svetlá výška:125 mm135 mm135 mm145 mm
Objem nádrže:13.5 l12.5 l13 l12.8 l11.5 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:140 km/h139 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:9.5 s
Spotreba paliva:4.2 l/100km3.5 l/100km3.1 l/100km3.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 232 kmcca 274 kmcca 278 kmcca 250 km
Servisný interval:10 000km5000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Iná výbava:12V zásuvka12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: 6 990 eurCena 10/2018: 6 399 eurCena 10/2018: 6 990 eurCena zatiaľ nie je stanovenáCena 10/2018: 5 350 eurCena 10/2018: 5 595 eur

<

Pridané: 09.10.2018 Autor: Peter Herghott Fischer pošli na vybrali.sme.sk

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Adamoto KTM

Cassida-apex-06-2018

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2018 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 244026 | Včera: 118982