Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.10.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 13225 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Pre túto sezónu Honda predstavila trojicu úplne nových naháčov, ktoré štýlovo spojila do jedného radu pod názvom Neo Sports Café. Silný liter sme už vyskúšali, teraz je čas na prostredného súrodenca CB300R, ku ktorému ti stačí vodičák skupiny A2.
Text: Matej Mularčík
Foto: Michal Meško - Cuba
Honda tieto nové modely poňala skutočne moderne a na marketingu si dala extra záležať. Všetky tri modely nového radu, teda liter, tristovka a aj stodvadsaťpäťka, sú dizajnovo ladené veľmi podobne. Treba povedať, že Honde dlhé roky chýbal tristovkový naháč - naposledy mala v tejto triede nadčasovo peknú VTR250, za ktorou nám je dodnes smutno. Pamätáš si ju? L-kový dvojvalec, krásny priehradový rám, dva budíky, okrúhle svetlo... A made in Japan! Odkedy táto VTR odišla, čo už bude takmer desať rokov, mala Honda v triede 250/300 iba kapotované CBR. V naháčoch tak vznikla pomerne veľká objemová medzera, pretože na výber boli osminky a potom až CB500F. Tá síce spadá pod vodičák A2, ale pre niekoho mohla byť fyzicky príliš veľká.
To, že CB300R má veľa spoločné s litrom, je vidieť už pri prvom pohľade. Vpredu má krásny tenký okrúhly ledkový svetlomet, a aj všetky ďalšie svetlá sú ledkové, tu jednoducho obyčajnú žiarovku nenájdeš. Predné blinkre svietia ako tykadlá (normy nás nepustia), ale nie je to na škodu. Predná 41-mm obrátená vidlica USD (konečne!) pôsobí masívne a ľahko sa stane, že človek netrafí kubatúru tohto motocykla. Charakter podvozka je nastavený do mesta, mimo mesta zas v zákrutách pekne drží stopu a nehúpe sa. Posed je tradične na kategóriu naháč komfortný, neunaví vás ani na dlhších výjazdoch. Brzdy sú veľmi dobre dávkovateľné a nie je im čo vytknúť. Motor je na jednovalec pomerne kultivovaný a pocitovo sa správa akoby mal tých valcov viac. V skutočnosti má 286 kubíkov a maximálny výkon 23,1 kW (31 koní) pri 8 500 otáčkach, kruťák je 27,9 Nm pri 7 500, čo je na športovú jazdu dostatočné.
Ocenia to najmä mladšie ročníky, ktoré ešte čakajú na veľký vodičák. Ja síce veľký vodičák mám, ale užil som si každú jazdu aj na tejto menšej kubatúre. Vďaka hmotnosti 143 kg je narábanie hračkou, v zákrutách sa ľahko preklopí zo strany na stranu a zas v meste nájde aj malú škulinku, kde sa dá prejsť. Nádrž s objemom 10 litrov ti poskytne nájazd pri cca 3,5-litrovej spotrebe (výrobca udáva 3,31 litra na sto) aj okolo 300 km. Ja som mal aj nižšiu spotrebu ako uvádza výrobca, iba 3,2 litra, čo je podľa mňa malý zázrak.
Rýchlomer je zobrazovaný číslicami na inverznom displeji, ktorý v sebe zahŕňa aj otáčkomer a všetky potrebné údaje. Je tu aj teplota motora, ktorá je zobrazená dielikmi, podobne ako palivomer. Jediné čo absentuje je zobrazenie zaradeného rýchlostného stupňa, a to je trochu škoda. Pripomenulo mi to staré dobré časy, kedy si človek musel sám počítať stupne a musel načúvať zvuku motora. Nie je problém pozrieť sa na otáčkomer, ale pri plnej premávke na to niekedy nie je čas, a začiatočníci, ktorým je tento model určený, na to čas nemajú už vôbec. No je tu taká maličkosť, zobrazenie side stand, čiže stojan je vystrčený, ako keby sme to pri zaradení jednotky nezistili aj sami, keď nám to skape :) Ovládanie displeja je tlačidlom na ľavej strane pri displeji.
Otváranie spolujazdcovho sedadla a mini odkladacieho priestoru pod ním je viditeľné zozadu, lebo sa nachádza hneď pod zadným svetlom. Koncovka výfuku je kvôli Euro normám väčšia, ale má v sebe zahrnuté aj lesklé časti popri čiernom prevedení a nenarúša celkový vzhľad motorky. Je evidentné, že dizajnovú inšpiráciu našiel u veľkého litrového brata.
Moje prvé kilometre na CB300R idem do práce, ako vždy do večne preplnenej Bratislavy. V meste si užívam nízku hmotnosť a slušný záťah motora z červenej na križovatke. O brzdný účinok sa vpredu stará 4-piestikový strmeň Nissin a 296-mm plávajúci kotúč, za mňa skvelý brzdný účinok, najmä keď musím na každej križovatke zastať kvôli červenej. V starom meste si na kockách vychutnávam komfortne nastavený podvozok a teším sa, že nie je umelo pritvrdený. Jednotlivé rýchlostné stupne krásne cvakajú, a smerom nahor, tak aj pri podraďovaní sa doslova bavím. Je pre mňa zábavné žmýkať túto malú tristovku a snažiť sa z nej vydolovať všetko čo dokáže.
Po práci ju beriem mimo mesta, nech skúsim aj jej druhú tvár. Na okreskách sa stále chová sebavedomo a nedá nikomu vedieť aký má obsah. To nevedia odhadnúť ani vodiči áut, lebo keď vidia v spätnom okrúhly ledkový svetlomet, tak sa vám ochotne uhnú. V zákrutách je podvozok stabilný, nepláva a drží vami zvolenú stopu aj pri naozaj svižnej jazde. Po príchode pred posilku parkujem v strmom kopci a opäť oceňujem nízku hmotnosť pri manipulácii.
Cestou domov sa snažím skoncentrovať moje dojmy z jazdy a usudzujem, že tak ako vyniká v meste, tak sa nestratí mimo neho. Ja som si čas strávený v sedle CB300R užil a hocikedy by som si na nej zajazdil znova. Ak vás zaujíma koľko vytiahne, tak je to niečo cez 150 km/h, a to už je slušné číslo.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 24.10.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23384 | Včera: 204053