Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme solídny tretinový liter - Honda CB300R 2018 2/2

 Zdieľať

Pridané: 24.10.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 13190 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Honda CB300R 2018
Honda CB300R 2018

Konkurencia

V prehľade konkurencie treba hneď úvodom napísať, že napriek tomu, že CB300R je čerstvá novinka, vychádza spomedzi všetkých konkurentov cenovo najlepšie. Sú tu však samozrejme ďalšie "ale", pretože pri motorkách berieme do úvahy aj kopec ďalších vecí. Honda má napríklad aj najnižší výkon a krúťak, čo je však dané najnižším objemom motora. Najsilnejší agregát v tejto triede má KTM Duke 390, dáva až 43 koní. KTM má ako jediná v triede farebnú TFT prístrojovku, vypínateľné ABS, a je značne športovo ladená. Je aj najdrahšia, jej cenovka je od Hondy vyššia o viac ako 700 eur. Jediným tristovkovým dvojvalcom tu je Yamaha MT-03 so 43 koňmi, a tradične nízkou cenou, len o stovku vyššou než Honda. MT-03 má ako užšiu zadnú pneumatiku než vyššie spomínané modely, 140 mm.

Zahrnúť by sme sem mali aj ďalšieho 35-kilowattového naháča, ktorý je však vzrastom a ďalšími parametrami "dospelý", je ním už spomínaná Honda CB500F. Jej výkon je rovných 35 kW, teda 47,6 koní, a má napríklad bežné naháčovské rozumery obutia (vpredu 120, vzadu 160), ale je ťažšia v priemere o 30 kíl. Aj cenovo je niekde úplne inde, stojí o tisícku viac než CB300R. V neprospech oboch Hond svedčí to, že ani jedna z nich nemá ukazovateľ zaradeného stupňa, kým všetci konkurenti áno.

Honda CB300R 2018
Honda CB300R 2018

Záver

Cena novinky Honda CB300R je 4 690 eur. Mladý chalanisko za túto cenu dostáva úplne jasnú príslušnosť do honďáckej rodiny CB, ktorej kvalita a úžitkovosť sú overené dlhými rokmi, teraz je navyše v štýlovom dizajne. Ak takémuto chalanovi nebude chýbať ukazovateľ zaradeného stupňa, tak za cenu najnižšiu z celej kategórie dostane primerane optimálny balík "muziky" - všimni si napríklad aký dlhý servisný interval má CB300R. A to sú ďalšie ušetrené peniaze.

Plusy, mínusy

ťah motora, brzdy, celkový dojem z motorky absencia indikátoru zaradenej rýchlosti, otváranie zadného sedadla

(Oficiálne európske video nie je k dispozícii):

Video: Honda CB300R 2018

Pozadie / Wallpaper:

Honda CB300R 2018
Honda CB300R 2018
Honda CB300R 2018
Vyskúšali sme solídny tretinový liter - Honda CB300R 2018

Vyskúšali sme solídny tretinový liter - Honda CB300R 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CB300R 2018

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 3,2 l/100 km
Objem nádrže 10 l
Približný dojazd 280 km
Počet dealerstiev na Slovensku 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO)
Cena motorky 4 690 eur

Ceny vybraných doplnkov

Doplnky ešte nie sú k dispozícii.

Ceny vybraných náhradných dielov

Páčka brzdy 16,42eur
Stupačka 49,20 eur
Spätné zrkadlo 69,60 eur
Smerovka 38,72 eur
Svetlomet 278,70 eur

Text: Matej Mularčík
Foto: Michal Meško - Cuba

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko.

Foto:
 Honda CB300R 2018 KTM 390 Duke 2018 BMW G 310 R 2018 Yamaha MT-03 2018 Honda CB500F 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKTMBMWYamahaHonda
Model:CB300R390 DukeG 310 RMT-03CB500F
Rok:20182018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:286 ccm373.2 ccm313 ccm321 ccm471 ccm
Max. výkon:31.4 k (23.1 kW) / 8500 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:27.5 Nm / 7500 ot.37 Nm / 7000 ot.28 Nm / 7500 ot.29.6 Nm / 9000 ot.43 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 112.6:110.6:111.2:110.7:1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm89 x 6080.0 x 62.1 mm68.0 x 44.1 mm67 x 66.8
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovaniePGM FI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm142 mm140 mm130 mm
Zdvih vzadu:107 mm150 mm131 mm125 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, radiálny 4 piestikjednokotúčová, 4 piestikjedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm320 mm300 mm298 mm320 mm
Pneu vpredu:110/70R17M/C 54H110/70-17110/70 R 17110/70-17M/C 54H120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm230 mm240 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:150/60R17M/C 65H150/60-17150/60 R 17140/70-17M/C 66H160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:149 kg173.4 kg
Hmotnosť s náplňami:143 kg158.5 kg168 kg190 kg
Výška sedla:799 mm830 mm785 mm780 mm790 mm
Rázvor:1352 mm1357 mm1374 mm1380 mm1410 mm
Dĺžka:2012 mm1988 mm2090 mm2075 mm
Šírka:802 mm896 mm745 mm780 mm
Výška:1052 mm1035 mm1060 mm
Svetlá výška:151 mm185 mm160 mm155 mm
Objem nádrže:10 l13.4 l11 l14 l15.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:145 km/h
Spotreba paliva:3.3 l/100km3.4 l/100km3.33 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 227 kmcca 295 kmcca 247 km
Servisný interval:12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidica
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: 4 690 eurCena 10/2018: 5 459 eurCena 10/2018: 4 950 eurCena 10/2018: 4 790 eurCena 10/2018: 5 650 eur

<

Pridané: 24.10.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 165361 | Včera: 122164