Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.06.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4467 [Novinky - Editorial]
Sezóna fičí v plnom prúde, a tak je jasné, že cez víkendy nesedíme doma, ale beháme po rôznych akciách. Len za posledný mesiac to boli 8-hodinové vytrvalostné preteky, Haličská Motorkáreň, Africa Twin test days, WSBK v Brne... A to nás teší, lebo kvôli motorkám (a na motorkách) cestujeme veľmi radi!
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
Svetový šampionát vo vytrvalostných pretekoch (Endurance World Championship - EWC, alebo slangovo evecéčko :) ) sa na našom Slovakia Ringu zastavil po druhý raz. Bolo hádam ešte teplejšie než minulý rok, a našťastie prišlo aj viac ľudí. Len škoda, že organizátori opäť posunuli koniec pretekov na skorší čas, takže sa ani chvíľu nešlo za úplnej tmy.
Veľmi ma teší, že na preteky sa prišlo pozrieť viac ľudí, na Ringu to popoludní doslova žilo. Vidieť takéto podujatie na svetovej úrovni by mal hádam každý motorkár aspoň raz za život - prejsť sa po paddocku a vidieť čakajúcich jazdcov, tú techniku, tých mechanikov... To je paráda.
V EWC už dlhé roky súťaží aj náš Maco Racing team, ktorému sa však na domácom okruhu opäť nedarilo. Jedna motorka dokončila po problémoch s radením na 25. mieste, druhá s jazdcami Svitok, Ouředníček a Dulík nedokončila vôbec. Tešiť sa však mohol slovenský motomaxx racing team, ktorý dokončil na 27. mieste celkovo a na dvanástom v triede Superstock. Všeobecne sa však išlo pekelne rýchlo, padol aj ďalší rekord okruhu na motorke: 2:04,185, Freddy Foray na Honde CBR1000RR.
Na druhý deň ráno všetkých zasiahla veľmi tvrdá správa - zomrel človek nekonečne oddaný slovenskému motošportu a značke Ducati, Ľuboš Gréč. Ľubo sa pobral na druhý svet pokojne, v spánku, vo svojom karavane a na svojom milovanom Slovakia Ringu. S Ľubom sme sa rozlúčili 18. 5. v Banskej Štiavnici. Česť jeho pamiatke!
Awia potom úradoval na Africa Twin Test days v Trenčíne, čo bola akcia pre zákazníkov, kde si mohli vyskúšať nové Afriky najmä v teréne, ale aj na ceste, prípadne absolvovať enduro školu pod vedením Awiu. Napriek úvodnému dažďu bola účasť skvelá, a Afriky poorali zem trenčianskeho kraja skutočne dostatočne.
Ozaj, počuli ste správy z MotoGP? Okrem toho, že Jorge Lorenzo prestupuje do Hondy (továrenskej, samozrejme), tak po prvý raz dokázal na Ducati vyhrať. Stalo sa tak na ostatnej veľkej cene v Mugelle, teda pre Ducati domácej; za Lorenzom dokončil jeho kolega Dovizioso. Na uvoľnené Lorenzove miesto v Ducati od budúceho roka nastúpi Danilo Petrucci. Nuž a Honda na budúci rok nebude štartovať s troma jazdcami, a určite správne tušíš, že Marquezovi výpoveď nedali, čiže... Áno, po dlhočizných rokoch z Hondy odchádza človek, ktorý nikdy nepretekal na inej značke než Honda, večná dvojka Dani Pedrosa.
Po minulom ročníku Motorkárne mi v hlave furt lietala parafráza na výrok istého oddaného politika (dnes už nebohého, nech mu je zem ľahká), ktorý v novembri 1989 kachličkoval kúpeľňu, že "preži Motorkáreň a môžeš všetko". Preto som k tohtoročnej Motorkárni s "magickým" číslom 13. pristupoval s rešpektom :) Ale nakoniec všetko dobre dopadlo. Najmä asi preto, že sme sa tam s Awiom minuli o jeden večer, a že v sobotu aj trochu popršalo, čo preriedilo účastníkov. Organizátor Jožo Pročko je známy tým, že nerád vidí ľudí pri stole ako sa hrajú s mobilmi, preto aj bojuje proti wifinám a podobne :) Celý nasledujúci rok mi bude v hlave lietať tento jeho dialóg s malým Borisom Silárdom:
- Aké je tu heslo na wifi?
- Tu nie je wifi.
- S veľkým T?
- Nie, tuniejewifi.
- Nefunguje mi to.
- Veď ti hovorím, že tu nie je wifi.
Mimochodom, tieto riadky dokončujem v Brne na okruhu, kam sa po šiestich rokoch vrátil šampionát WSBK. Pred tými šiestimi rokmi som tu bol tiež, a dnes sa až musím zamyslieť nad tým, ako sa medzičasom ten svet zmenil - vtedy som bol v boxoch fabrického tímu Honda, za ktorý jazdil mladý Jonathan Rea, a ako-tak sa im darilo. Jonathan je dnes trojnásobným majstrom sveta po sebe, a to na Kawasaki. Na ZX-10RR dokázal vyhrať hneď prvý pretek v jej sedle, čo v Honde nemal zaručené ani po rokoch. Vlastne, niečo sa nezmenilo vôbec - Jonathan je stále rovnako skromný a tichý chlapec ako vtedy. Je aj dokonalým archetypom na prestup do MotoGP. Nie je žiadnym tajomstvom, že odmietol Hondu (ešte predtým, než s ňou podpísal Lorenzo), a povedal, že prestúpi až vtedy, keď bude mať v rukách "správny balíček" alebo "dobrý materiál". Aby to nebolo také jednoduché, tak popri tom vo WSBK podpísal Kawasaki na ďalšie dva roky. Keď si to človek v hlave trochu spojí, tak jednou z možností je, že... Že? Že zelená Kawa sa v blízkych rokoch objaví v MotoGP.
Ááá okrem toho na vás v blízkych dňoch vypustíme test zaujímavej bielej Husqvarny, Vitpilena. Dosť sme polietali aj na Honde NC750X s dvojspojkou, dokončujeme aj testy dvoch vynovených Tigrov, teda Triumph Tiger 800 a 1200. Ako sme si pri anglickej značke už zvykli, veľa detailov a drobností majú perfektne dotiahnutých, nehovoriac o tom, že sa na nich perfektne jazdí. Do pazúrov sa nám čoskoro dostanú aj Honda CB1000 a CB300, spolu s inovovaným kultovým PCX pre rok 2018. A tak ďalej, a tak ďalej, je toho celkom dosť :)
Extra poďakovanie patrí mojim ex-kolegom z Hondy za perfektnú hospitality, pokec a návštevu boxov :) A ďakujem aj jednému aktuálnemu kolegovi za... Veď on vie :)
Pridané: 11.06.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 94168 | Včera: 203365