Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat 2/2

 Zdieľať

Pridané: 28.05.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11134 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Už pri prvej zoznamovačke doma v garáži si všímam, že bezkľúčový systém funguje bezchybne. Pri priblížení sa vám podsvieti biely krúžok na otočnom ovládači Ignition, kde uvádzate motorku do života, ale bez štartovania. Na sedempalcovom TFT dispeji vás pekne privíta logo Goldwingu a rozsvietia sa svetlá a kontrolky, Golďas je pripravený na štartovanie. Hrám sa s nastaveniami, aby som si spároval telefón, najmä kvôli hudbe, ide to veľmi jednoducho a intuitívne. Už po pár sekundách mi hrá hudba, ktorú mám v telefóne a peckujem si ju na maximum, teda to má riadne grády.

Menu je prehľadné a nie je problém sa v ňom orientovať aj bez manuálu. Skúšam si pozrieť aj iné nastavenia, ako je nastavenie podvozku pre dvoch pasažierov, prípadne batožinu a podobne. Zoznamujem sa aj so spiatočkou, ktorá funguje tak, že musíte mať neutrál a stlačenú brzdu, stlačíte tlačidlo R (spiatočka) a potom stláčate páčku vedľa tlačidla R, aby sa Goldwing hýbal smerom dozadu. Keď cúvate, znie to ako autíčko na ovládanie :) Dvojspojková verzia má takýto pomalý pohon aj smerom dopredu.

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Skúšam ešte bezkľučový systém, ako naň reagujú kufre. Funguje samozrejme na jednotku, už po menšom vzdialení sa od motorky sa kufre uzamknú. Tu už ozaj netreba vyťahovať kľúčik a používať ho, všetko sa deje samo a funguje ako má. Jediné čo musím vytknúť je malá priehradka pred jazdcom, ktorú má Goldwing s manuálnou prevodovkou (automat tam má airbag). Táto priehradka má trošku obtiažnejšiu manipuláciu a nie vždy funguje.

Sedadlá sú široké a veľmi pohodlné. Obrovským plusom je vyhrievanie oboch sedadiel, ktoré oceníte pri náhlom znížení teploty. Rukoväte sú, samozrejme, taktiež vyhrievané. Sedadlo pre spolujazdca je jedno z najlepších aké môžete ľadvinke ponúknuť. Dajú sa tam oprieť ruky, vzadu je obrovská chrbtová opierka, takže počas dlhej jazdy si môže ľadvinka aj pospať. V zadnej časti sú krásne zapracované zadné svetlá a veľké koncovky výfuku, ktoré sú chrómové a veľmi pekne vyniknú keď sú čistučké. Musím priznať, že teraz je to prvýkrát, čo sa mi páčia na motorke aj bočné oranžové odrazky. Sú zakomponované tak, že nekazia celkový vzhľad Goldwingu.

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Skúšam ako sa narába s hlavným stojanom vzhľadom na váhu 379 kg (pohotovostná hmotnosť s manuálnou prevodovkou), ale nie je to nič náročné, podarí sa mi to celkom ľahko. Ďalším detailom sú padáky, a to hneď na oboch stranách dvojmo, jeden na motore a jeden na koncovke výfuku, to sa zíde najmä ak sa človeku niečo pokazí pri manipulácii a nedajbože mu motorka padne na stranu.

Menu sa ovláda počas státia na paneli, ktorý je pred vodičom a za jazdy sa dá ovládať na ľavej rukoväti. Poviem vám, že na ľavej rukoväti je tých tlačidiel vcelku dosť (ovládanie hlasitosti, telefón, trúba, smerové šípky pre ovládanie v menu a potvrdenie, hlavné menu, vrátenie sa späť, smerovky, výber Source, či chcete rádio FM/AM, Bluetooth, AUX a spiatočka). Keď som chcel prvýkrát trúbiť, tak som musel chvíľu hľadať medzi tými tlačidlami to správne tlačidlo, ale zvykol som si a časom to išlo hladko. Pravou rukou máte ovládanie na prepínanie módov, čo sa dá aj za jazdy, len je potrebné ubrať plyn, keď zmeníte mód. Ďalej je tu ovládanie tempomatu, štartovacie tlačítko a štvorblinker. Verte, že si zvyknete rýchlo a pri používaní tlačidiel už ani nespustíte zrak z cesty. Do nastavení podvozka a celkovo motorky je potrebné stáť na mieste, pri pohybe je to nemožné okrem spomínaných módov.

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Prejdem ale k samotnej jazde. Ráno štartujem Goldwing, ktorý ma privíta príjemným zvukom šesťvalca. Výfuk má síce utlmený zvuk, ale na tomto type motorky mi to neprekáža, veď je to cestovateľ a neviem si predstaviť pri presúvaní stoviek kilometrov, že by mi hučal výfuk. Ešte nastavím podvozok pre dvoch a hor sa na výlet. Vyberám si na výlet Rakúsko, majú o niečo krajšie cesty ako my. Najprv sa prepletám Bratislavou a som prekvapený ako ľahko sa pohybuje takýto kolos ulicami. Ale až mimo mesta začína byť priestor na zisťovanie pre koho je Golďas určený. Zdvihnem si predné plexi najvyššie a zisťujem, že nepotrebujem mať ani zaklopené sklo na helme, vôbec mi nefučí do očí. Hudba sa krásne ozýva zo štyroch reprákov a so stupňujúcou sa rýchlosťou automaticky prispôsobuje hlasitosť, takže aj pre toto je lepšie mať plexi hore, aby ste si vychutnali muziku bez obtekajúceho vzduchu okolo helmy. Záťah motora je neskutočný a krásne ťahá už odspodu, takmer ako dieselový motor v autách. Keď sa dorútite za auto, tak doslova vidieť, že vodič pred vami má rešpekt a snaží sa pustiť vás.

Podvozok je famózny, nerovnosti doslova žehlí. Aj vo dvojici je komfort na nadštandardnej úrovni. Prekvapivé je aj správanie sa v zákrutách, podvozok sa nepohupuje, nevlní a drží si pekne stopu. Takýto komfort je nevídaný, najmä vďaka novej prednej vidlici, ktorá je v tvare písmena ypsilon otočeného naopak. Jediná nevýhoda je, že nemáte žiaden cit v riadidlách. Pri brzdení sa ale tak neponára predok, čo oceňujem vzhľadom na to, že sa vezieme vo dvojici.

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Predsalen sa mi podarí nájsť aj v Rakúsku cestu v horšom stave, teda z panelov, ale ja ich cítim minimálne. Kamarát na druhej motorke sa mi sťažuje, že to s ním nepríjemne trasie, to ja som ako v bavlnke. Naspäť sa vraciam cez Záhorie a prechádzam kompou na slovenské územie. Už po prejdení hraníc viem, že sme doma, vďaka našim rozbitým cestám, no tentokrát majú smolu, ja mám v rukáve tromf v podobe Gold Winga. Vyberám si cestu cez Pernek a Pezinskú Babu, nedá mi to, aby som ju nevyskúšal aj tu. Už v druhej zákrute chytám stupačku o zem, a tak sa krotím. Manévruje sa mi ale pohodlne a s ľahkosťou, ťah smerom hore je neuveriteľný. Využívam tu naplno aj 6-piestikové brzdy Nissin vpredu a som vďačný akou silou sa dokážu s hmotnosťou moto vyrovnať. Miestami mám pocit, že idem na oveľa menšej motorke a bez ľadvinky.

Na druhý deň beriem Gold Wing do práce, chcem si vyskúšať ako sa s ním jazdí po preplnenom meste a v zápche. Už pri prvom kontakte so zápchou som zneistel, najmä kvôli rozmerom, ale nechce sa mi stáť, a tak to vyskúšam stredom. Predieram sa dopredu a naberám na sebavedomí, rozmery sú síce väčšie, ale vodiči si už pomaly zvykajú na motorky jazdiace v zápche stredom. Samozrejme, že mi v tom pomáha aj rešpekt, ktorý Gold Wing vzbudzuje, a prezradím vám, že aj keď sa našli arogantní vodiči, ktorí sa mi snažili schválne zatarasiť cestu, tak som použil naozaj silnú trúbu, a oni sa potom popratali k boku.

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Do práce prídem s vypeckovanou muzikou a zisťujem, že cesta mi trvala ako aj na menších, v meste šikovnejších motorkách. Po práci rozmýšľam, že pôjdem domov menšou „skratkou“, opäť cez Záhorie a Pezinskú Babu. Vyberám si kus diaľnice do Lozorna, tu si skúšam maximálku, ktorá je 180 a ani za nič viac, vyzerá, že je elektronicky obmedzená. Skúšam aj tempomat, ktorý funguje bezproblémovo, na diaľnicu je ako stvorený. No ja sa aj tak teším na zákruty, nastavenie mám na jedného jazdca bez batožiny a SPORT. Odozva na plyn je ostrejšia, reaguje takmer hneď, aj podvozok je tvrdší, a to je dôvod dovoliť si na ceste viac. Vyrážam z Perneku hore na Babu a v zákrutách klopím až na stupačky, je až zarážajúce ako ma baví Gold Wing na Babe, sám som z toho prekvapený.

Hore parkujem na parkovisku a stretávam azda prvého majiteľa dvojspojkového Gold Winga na Slovensku. Začneme sa obaja smiať. Vymieňame si skúsenosti a názory a porovnávame, čím sa líši manuál od automatu. Ako tak idem dole z Baby smerom na Pezinok, tak dole sa otáčam a musím si to dať ešte raz, športovosť tejto motorke rozhodne nechýba. Svojho majiteľa bude Gold Wing rozmaznávať komfortom na dlhých cestách a v prípade zákrut v si môže vychutnať aj jeho športovú stránku.

podvozok, ťah motora, bohatá výbava otváranie priečinku na nádrži, možno trochu vyššia cena

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Konkurencia

Zlaté krídlo nikdy nemalo veľa konkurentov, a nie je ich veľa ani dnes. Najbližším rivalom je celkom určite BMW K 1600 GTL, ktoré je tiež šesťvalec, ibaže radový. Roluje na klasických 17-palcových kolesách, má značne vyšší výkon než Honda a aj nižšiu hmotnosť. Áno, má aj nižšiu cenu, ale v základe aj podstatne mešiu výbavu než Gold Wing, treba si priplácať trebárs za bezkľúčové ovládanie, centrálne uzamykanie či dokonca spiatočku. Tu si treba uvedomiť, že GTL je značne športovejší stroj než Gold Wing.

Charakterovo odlišný a takmer úplne nešportový je potom druhý konkurent, Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited, prípadne Road Glide Ultra. Na prvý pohľad sa to nemusí zdať, ale Electra aj Road Glide majú veľmi modernú výbavu ako napríklad LED svietenie, bezkľúčové ovládanie, alarm, farebnú dotykovú obrazovku, navigáciu či tempomat. Ide však o dvojvalec, ktorý nemá žiadne športové ambície. Aj estetika je ladená veľmi klasicky, pričom cena je v podstate rovnaká akú má Gold Wing.

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Záver

Tak čo, na ktorej sa nám lietalo lepšie, manuál či dvojspojka? V našom prípade vyhral manuál. Je to jednoduché - za cenu o tri tisícky nižšiu dostaneš praktickejšiu motorku. Ak to mám vysvetliť celkom pragmaticky, radšej budem mať pred sebou v kastlíku mobil a peňaženku než airbag, ktorý aj tak vybuchne až vtedy, keď ja sa už dávno budem váľať v priekope. Radšej budem pri otáčaní sa na ceste spojkovať, než sa otáčať na dvakrát. Výhody dvojspojky sa viac ukážu napríklad v Amerike, kde je všetko také veľké, že motorku vlastne nemusíš parkovať alebo presúvať, ale ju iba odstaviť.

Cena nového Gold Winga začína na 23 900 eurách. Základná verzia je vlastne bagger a nástupca modelu F6B, čiže bez zadného kufra a zadných reproduktorov, a len s nízkym plexi. Všetko ostatné je však rovnaké ako na vyšších verziách, teda aj bezkľúčové ovládanie či farebná obrazovka s navigáciou. U nás sa však nedá objednať s dvojspojkovou prevodovkou. Za majestátny Gold Wing ako ho poznáme už veky, v tomto prípade teda s manuálnou prevodovkou (ale bez airbagu) bude musieť majiteľ vysypať takmer rovných tridsať tisíc eur. Jeho cena sa vždy pohybovala v plus mínus tejto hladine, ibaže teraz vidím výhodu v tom, že novinka je za túto cenu neporovnateľne lepšie vybavená než ktorýkoľvek jej predchodca.

Najvyššia verzia s airbagom a automatickou dvojspojkovou prevodovkou stojí o tri tisícky viac: 32 900 eur. Je to nielen najvybavenejší Gold Wing aký kedy doteraz Honda vyrobila, ale je to aj motorka, ktorá vo svojej triede nastavila nový štandard. Pekne vysoký štandard!

Plusy, mínusy

športovosť, prejav motora, konečne moderná výbava niektoré lacné detaily, nízka maximálka

Video: Honda GL1800 GoldWing 2018 - manuál či DCT?

Pozadie / Wallpaper

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
Honda GL1800 Gold Wing Tour DCT 2018 automat (bordová) + Gold Wing Tour 2018 manuál (biela)
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda GL1800 Gold Wing 2018

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 6,5 l/100 km
Objem nádrže 21 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 270 km
Počet dealerstiev u nás 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO)
Cena motocykla (základ) 23 900 eur (manuál, bez kufra, nízke plexi)
Cena motocykla (stred) 29 900 eur (manuál)
Cena motocykla (plná výbava) 32 900 eur (DCT + airbag)

Ceny vybraných dielov

Páčka brzdy 108 eur
Stupačka 49 eur
Spätné zrkadlo 264 eur (komplet)
Svetlomet 1020 eur

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť, 188 cm, 76 kg), Matej Mularčík
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd. Redaktori jazdia v oblečení Klim, Rev'it a prilbách Touratech Aventuro a AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..

Foto:
 Honda GL 1800 Gold Wing Tour 2018 BMW K 1600 GTL 2018 Harley-Davidson Ultra Limited 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWHarley-Davidson
Model:GL 1800 Gold Wing TourK 1600 GTLUltra Limited
Rok:201820182018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:CestovnáCestovnáCestovná
Motor:
Typ motora:šesťvalcový boxer (4T)šesťvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1833 ccm1649 ccm1745 ccm
Max. výkon:126.5 k (93.0 kW) / 5500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:170 Nm / 4500 ot.175 Nm / 5250 ot.152 Nm / 3250 ot.
Kompresný pomer:10,5 : 112.2:110:1
Vŕtanie x Zdvih:73 x 73 mm72 mm x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová + spiatočkamanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanreťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:135 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:130/70 R18120/70-ZR17130/60B17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:316 mm320 mm
Pneu vzadu:200/55 R16190/55-ZR17180/65B16 81H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:321 kg398 kg
Hmotnosť s náplňami:365 kg350 kg414 kg
Výška sedla:745 mm750 mm740 mm
Rázvor:1695 mm1680 mm1625 mm
Dĺžka:2475 mm2489 mm2600 mm
Šírka:925 mm1000 mm
Výška:1340 mm1465 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm
Objem nádrže:21.1 l26.5 l22.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:180 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 282 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Štart-stop funkcia motora:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sériiza príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:áno, v sériiáno, v sérii
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sériiáno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiza príplatok
Audio systém:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Spiatočka:áno, v sériiza príplatok
Automatická prevodovka:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:Cena: 29 900 eur (5/2018)
(základná verzia bez kufra a plexi: 23 900 eur)
Cena od: 24 200 eur (5/2018)Cena od: 29 650 eur (5/2018)

<

Pridané: 28.05.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 85495 | Včera: 132917