Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvý test Ducati Panigale V4 S 2018 - nová superbike kráľovná na Slovakia ringu 2/2

 Zdieľať

Pridané: 17.05.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12237 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test Ducati Panigale V4 S 2018 - nová superbike kráľovná na Slovakia ringu

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Uff, to bola jazda, to bol metal, ešte teraz, keď si spomeniem na to chladné ráno a prvú jazdu na Ringu. Ten pocit zodpovednosti, že idem prvú jazdu a po mne na červenú beštiu čaká toľko ľudí...

Po kolečku som zabudol na všetko, beštia ma pohltila, zhltla celého i s čižmami, vtiahla ma do svojho krvavo červeného sveta. Ten otáčkomer je nekonečný, musíš mať hodne guráže, aby si ju držal v zákrute na 10 000 otáčkach a na výjazde ešte stále točiš do 14... Aj cieľovka na Ringu sa mi prvýkrát v živote zdá krátka, zaváham, či bude čas tam kopnúť aj šestku... Rev motora je návykový tak, že sa ti nechce uberať...

Jazda mi skončila neuveriteľne rýchlo, akoby som bol v časostroji a potom sa na asfalt Ringu potichu spustil dážď... A ja som mal čas dodatočne vstrebávať prežité v rohu v boxe... Toto presne tí Taliani vedia!

Konkurencia

Áno, nová Panigale V4 je naj. Myslím tým najvýkonnejšia, najvybavenejšia a s náskokom aj najdrahšia. Ak by sme porovnávali ceny iba základných verzií, rozdiely vychádzajú od 2 500 (YZF-R1) až po neuveriteľných 6 500 eur (GSX-R1000). V cenách príplatkových vybavenejších verzií sú potom niektoré rozdiely až päťciferné. Tu ťažko povedať nejakú všeobecnú radu - každý ma iné chute a iné cifry na kreditkách. Môžeš mať klasickú japonskú školu, alebo trochu svojskú taliansku, prípadne niečo medzi, teda nemeckú... Je toho na výber našťastie dosť.

Záver

Žiadna Ducati nie je lacná, a keďže Panigale V4 je míľnikom v histórii tejto značky, je drahá. Drahá aj pre Talianov či Nemcov. Základná V4 stojí 21 990 eur, verzia S 27 490 eur. K tomu si pripočítaj registračný poplatok 1 100 eur. Teda jedine že by si sa vážne rozhodol trápiť ju na našich rozbitých cestách. Podľa mňa by jej oveľa viac svedčali slicky a stála garáž na okruhu. Naň by si sa doviezol trebárs na Hypermotarde, s ktorým si v premávke užiješ oveľa viac zábavy.

Vývojári v Ducati dostali neľahkú úlohu, ale vyriešili ju excelentne - majú výborný motor, ktorý sa nedá uhnať, a dokázali zachovať obratnosť starších V2 modelov. Myslím, že ešte bude veľa zábavy, že sa môžeme tešiť na iné "šlehy" :) Ragazzi, grazie!

Plusy, mínusy

flexibilný motor, kompaktnosť, výkon, elektronika, široké možnosti personalizácie cena

Video: Jazdili sme na Ducati Panigale V4 S 2018 - nová superbike kráľovná na Slovakiaringu

Video: Ducati Panigale V4 2018 - nová opera

Video: Casey Stoner testoval Ducati Panigale V4 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ducati Panigale V4

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 7,5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 16 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 160 km
Cena základnej verzie 21 990 eur
Cena verzie S 27 490 eur
Cena verzie Speciale 39 900 eur
Počet dealerstiev na Slovensku 4 (BA, BS, DS, KE)

Ceny vybraných doplnkov:

Nastaviteľné stupačky 1 080 eur
Vyššie plexi 144 eur
Tankvak 204 eur
Pohodlnejšie sedlo 192 eur
Športové sedlo 192 eur
Karbónový predný blatník 300 eur
Karbónový držiak EČ 360 eur
Kompletný systém Akprapovič 4 800 eur
Koncovky Akprapovič 3 240 eur
Športové sklápateľné páčky 192 eur/kus

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 103,20 eur
Stupačka 63,60 eur
Spätné zrkadlo 162 eur
Smerovka zadná 51,60 eur
Svetlomet 972 eur

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovakia.

Foto:
 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
BMW S1000RR 2018 Honda CBR1000RR Fireblade 2018 Suzuki GSX-R 1000 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiBMWHondaSuzuki
Model:Panigale V4S1000RRCBR1000RR FirebladeGSX-R 1000
Rok:2018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1103 ccm999 ccm999 ccm1000 ccm
Max. výkon:214.5 k (157.7 kW) / 13000 ot.198.6 k (146.0 kW) / 13500 ot.191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot.202.6 k (149.0 kW) / 13200 ot.
Max. krútiaci moment:124 Nm / 10000 ot.113 Nm / 10500 ot.114 Nm / 11000 ot.118 Nm / 10800 ot.
Kompresný pomer:14.0:113.0:113 : 113.2:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 50.3 mm80 x 49.7 mm76 x 55 mm76.0 x 55.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mmvstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm120 mm138.2 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:330 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70 R17120/70ZR17 58W120/70ZR17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:200/60 ZR17190/55 R17190/50ZR17 73W190/55ZR17 M/C (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg
Hmotnosť s náplňami:198 kg204 kg196 kg202 kg
Výška sedla:830 mm815 mm832 mm825 mm
Rázvor:1469 mm1438 mm1405 mm1420 mm
Dĺžka:2065 mm2050 mm2065 mm2075 mm
Šírka:826 mm720 mm705 mm
Výška:1130 mm1125 mm1145 mm
Svetlá výška:130 mm130 mm
Objem nádrže:16 l17.5 l16 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.9 l/100km6.7 l/100km5.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 173 kmcca 195 kmcca 203 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24000km)
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiza príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič Sachsanti-hop spojka, plne nastaviteľný podvozok, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABSUSD vidla Showa BPF 43 mm, tlmič Showa, náklonové ABS a TC
Poznámka:
Poznámka:Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Sachs

Cena 5/2018: 21 990 eur
Cena 5/2018: 17 500 eurCena 5/2018: 17 490 eurCena 5/2018: 15 490 eur
Foto:
 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Kawasaki Ninja ZX-10R 2018 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Yamaha YZF-R1 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiKawasakiApriliaYamaha
Model:Panigale V4Ninja ZX-10RRSV4 RRYZF-R1
Rok:2018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1103 ccm998 ccm999 ccm998 ccm
Max. výkon:214.5 k (157.7 kW) / 13000 ot.200.1 k (147.1 kW) / 13000 ot.201.3 k (148.0 kW) / 13000 ot.200.1 k (147.1 kW) / 13500 ot.
Max. krútiaci moment:124 Nm / 10000 ot.113.5 Nm / 11500 ot.115 Nm / 10500 ot.112.4 Nm / 11500 ot.
Kompresný pomer:14.0:113:113.6:113:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 50.3 mm76.0 x 55.0 mm78.0 x 52.3 mm79 x 50,9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm114 mm130 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:200/60 ZR17190/55ZR17M/C (75W)200/55 ZR 17190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg180 kg179 kg
Hmotnosť s náplňami:198 kg206 kg199 kg
Výška sedla:830 mm835 mm845 mm855 mm
Rázvor:1469 mm1440 mm1420 mm1405 mm
Dĺžka:2065 mm2090 mm2040 mm2055 mm
Šírka:740 mm735 mm690 mm
Výška:1130 mm1145 mm1120 mm1150 mm
Svetlá výška:145 mm105 mm130 mm
Objem nádrže:16 l17 l18.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 173 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24000km)
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič SachsAprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP, tlmič riadenia
Poznámka:
Poznámka:Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Sachs

Cena 5/2018: 21 990 eur
Cena 5/2018: 17 695 eurCena 5/2018: 16 900 eurCena 5/2018: 19 190 eur

<

Pridané: 17.05.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 27148 | Včera: 202310