Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup 2/2

 Zdieľať

Pridané: 07.09.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9886 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík (jazdil Street Twin):

Street Twin je nabitý pomocníkmi ako je ABS a trakčná kontrola. ABS je však nastavené veľmi benevoletne, nezasahuje príliš do brzdenia, čo je pre jazdca veľkým pozitívom. Motor je chladený vodou a značka Triumph sa pýši znížením spotreby, čím si dovolili dať na Street Twin aj menšiu nádrž (12 litrov). Netreba sa ale báť, lebo počas testu na ešte surovom stroji (najazdených niečo okolo 600 km) je spotreba ustálená na 4,1 litra na sto. To znamená, že výrobcom udávaný údaj dojazdu na plnú nádrž 250 km nie je prehnaný a dá sa hravo dosiahnuť. Výzor Twinu je klasika a v dnešnej dobe café racerov a podobne zameraných strojov si určite nájde svojich priaznivcov. Detaily ako je veko nádrže sú oku lahodiace, majiteľ sa bude pri otváraní nádrže vždy tešiť.

Motor si zachoval typické rebrovanie, aj keď už je vodník. Výfuky sú vedené na obe strany a dotvárajú pekný dizajn. Musím ale priznať, že pri nasadnutí je Street Twin pre mňa celkom malý, ale o to je hravejší. To je predzvesť toho, že tohto modelu sa nemusia báť ani ľudia s menším vzrastom alebo baby. Kilá, ktoré výrobca uvádza (198 kg suchá hmotnosť), sa pri rozmeroch tejto motorky stratia veľmi ľahko.

Štartujem a beriem Triumpha na vychádzku prvý deň mimo mesto, aby som zistil, ako mu sedia aj dlhšie trasy. Štartovať je potrebné so stlačenou spojkou, aj keď je vyhodený neutrál. Prevodov je iba 5 a sú pomerne krátko sprevodované, a aj v 60 km/h sa dá už ísť na 5. prevodovom stupni. Záťah je veľmi slušný aj vďaka vysokému krútiacemu momentu (80 Nm). Displej, ktorý je osadený v tachometri ukazuje pomerne veľa informácií: zaradený prevodový stupeň, dojazd, ktorý ostáva na nádrž, počítadlá kilometrov, denné, dlhodobé a pod. V menu sa listuje jednoducho aj počas jazdy vďaka tlačidlu nad ovládačom smeroviek.

Triumph Street Twin 2017

Keď sa dostanem na otvorené priestranstvo, tak potiahnem za plyn a Triumph pekne vyrazí vpred. Cestovná rýchlosť je okolo 100 - 120 km/h. Vtedy je to ešte pohodlné, a to je základom pre tento typ moto. Pohodlnosť je to slovo, ktoré ho vystihuje. Spojka je na ovládanie veľmi ľahká a rýchlosti krásne cvakajú, chod radičky je krátky. Nie je tu síce otáčkomer, ale podľa zvuku vám bude hneď jasné, čo treba robiť. Keď už som pri zvuku, tak ten má hlbší tón a budí rešpekt. Vyskúšal som aj cestovnú rýchlosť 130 - 140 km/h, ale už aj názov Street Twin vám napovie, že na nejaké dlhé diaľnične presuny tento Triumph nie je určený. Okresné cesty zvláda hravo, jazdec si užije prácu s motorkou v zákrutách, na výjazdoch, jednoducho všade.

Na druhý deň beriem Triumpha do mesta, čo je jeho domáce teritórium. Vďaka malým rozmerom je šikovný aj medzi autami a v spleti uličiek. Výkonu a krúťaku má dostatok, a tak nie je problém striasť sa plechoviek. V meste mám možnosť poriadne otestovať komfort Triumpha a veru je to príjemné, keď vám nechce vytriasť zuby. Snaží sa vás híčkať komfortom. Pohodlný je aj posed, a tak sa budete chcieť voziť celý deň, a to kľudne aj po meste. Ovládanie a manipulácia je hračkou, čo nahráva aj menej skúseným jazdcom.

K tejto motorke sa budete chcieť zladiť oblečením a jazdiť štýlovo. Je určená najmä ľuďom, ktorí majú radi odkaz na históriu, ale preferujú už moderné technológie obalené v klasike.

záťah motora v spodných otáčkach, práca so spojkou, hravosť jemné narábanie s kľúčom v spínacej skrinke, rozmery motorky sú skôr pre osoby nižšieho vzrastu

Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup

Konkurencia

Fúha, konkurencia? Sám som prekvapený, nie je jej veľa. Ako prvá mi napadá podobne rezaná Moto Guzzi V9 Roamer. Rovnaká porcia koní a s prižmúrenými očami aj krúťaku (62 Nm pri 3 000 otáčkach). Charizmatický vzduchový vidlicový dvojvalec uložený pozdĺžne. Made in Italy, z fabriky asi o tisíc kilákov južnejšie než Triumph. Vpredu s devätnástkou a vzadu tiež stopäťdesiatkou, ale 16-palcovou. Ďalej sú tu dve dvojvalcové vzducháčové Yamahy: XV950R (taká akoby naháčovitejšia) a XV950 Racer (čistý kafáč). Aj tie majú parametre ako cez kopirák s Moto Guzzi a Triumphmi.

Slušnými konkurentmi však môžu byť aj modely z rovnakej fabriky, a to buď základný Bonneville T100, alebo scramblerovská variácia Street Scrambler.

Ceny všetkých vyššie spomenutých motoriek sú takmer rovnaké, pohybujú sa v rozmedzí zhruba siedmich stoviek, pričom strop je tesne pod hranicou 10 tisíc éčiek. Jedinou výnimkou je Street Twin, ktorý má cenovku zo všetkých najkrajšiu - spomeniem ju nižšie v závere.

Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup

Záver

Ej, boli to krásne dni s týmito motorkami! V meste zúrilo leto, okolo nás chodili bezstarostní dovolenkári a nikomu sa poriadne nič nechcelo. Tým chcem povedať, že charakter tých dní si perfektne sadol s charakterom motoriek. Mali sme šťastie. Pre nás to bola tiež pekná oddychovka.

Len sa ma nepýtajte, že ktorú by som si vybral! Lebo, každý z nás vie, že to záleží od nálady :) Vyššie spomínaná cenovka jednoduchšieho Street Twinu je fakt pekná, nesie hodnotu iba 8 510 eur. A to je na taký štýlový all-rounder veľmi fajn. Len si ho prosím ťa objednaj v inej farbe než sme mali my, lebo v čiernej veľmi zaniká a vyzerá lacnejšie. Keď si potom pozrieš bohatý katalóg doplnkov (klikni na Accessories a All), za rozumný príplatok sa vieš dopracovať k oveľa personalizovanejšej motorke, ktorá sa navyše bude líšiť od ostatných Streetov.

Znamená to, že odpisujem o 860 eur drahší Street Cup na plnej čiare? Ááále kdeže. Ten je určený skôr pre kajnšmetke kožmekerov, lebo byť furt na zápästiach nie je med lízať. Preto som v úvode spomínal, že Cup je skôr vhodný ako druhá motorka do garáže. Taká, s ktorou sa budeš piplať a rozmaznávať ju (mrkni konfigurátor), vyťahovať ju von iba keď bude bezpodmienečné sucho a teplo. Cena Street Cupu je 9 370 eur.

Plusy, mínusy Triumph Street Twin

vynikajúci motor, spotreba, detaily, perfektne skĺbená úžitkovosť s klasikou, parádny katalóg doplnkov, cena veľmi jemná spínačka

Plusy, mínusy Triumph Street Cup

vynikajúci motor, spotreba, ešte lepšie detaily, parádny katalóg doplnkov, štýl, magnet na pohľady veľmi jemná spínačka, vpredu mohlo byť 17-palcové koleso

Video: Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup

Pozadie / Wallpaper:

Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup
Triumph Street Cup 2017
Triumph Street Twin 2017
Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup
Triumph Street Twin 2017
Triumph Street Cup 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Street Twin a Street Cup 2017

Servisný interval 16 000 km
Spotreba 4,2 l/100 km
Objem nádrže 12 l
Približný dojazd 260 km
Počet dealerstiev na Slovensku 1 (Bratislava)
Cena modelu Street Twin 8 510 eur
Cena modelu Street Cup 9 370 eur

Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, KLMwear a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Triumph Street Twin 2017 Triumph Street Cup 2017 Moto Guzzi V9 Roamer 2017 Yamaha XV 950R 2017 Yamaha XV 950 Racer 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumphMoto GuzziYamahaYamaha
Model:Street TwinStreet CupV9 RoamerXV 950RXV 950 Racer
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:KlasikaKlasikaKlasikaKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:900 ccm900 ccm853 ccm942 ccm942 ccm
Max. výkon:55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot.55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot.55.0 k (40.4 kW) / 6250 ot.52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot.52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment:80 Nm / 3230 ot.80 Nm / 3230 ot.62 Nm / 3000 ot.79.5 Nm / 3000 ot.79.5 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:10.55:110.55:110,5:19.0 : 19.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:84.6 x 80 mm84.6 x 80 mm84 x 77 mm85.0 x 83.0 mm85.0 x 83.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHCOHC (2V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardanremeňremeň
Zdvih vpredu:120 mm120 mm135 mm135 mm
Zdvih vzadu:120 mm120 mm110 mm110 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembojedno kotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm320 mm298 mm298 mm
Pneu vpredu:100/90-18100/90-18100/90 R19100/90-19M/C 57H100/90-19M/C 57H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2-piestokový strmeňjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm255 mm260 mm298 mm298 mm
Pneu vzadu:150/70 R17150/70 R17150/80 R16150/80B16M/C 71H150/80B16M/C 71H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:198 kg200 kg
Hmotnosť s náplňami:210 kg247 kg251 kg
Výška sedla:750 mm780 mm785 mm690 mm765 mm
Rázvor:1439 mm1435 mm1465 mm1570 mm1570 mm
Dĺžka:2090 mm2090 mm2240 mm2290 mm2295 mm
Šírka:785 mm785 mm830 mm830 mm
Výška:1114 mm1114 mm1120 mm1160 mm
Svetlá výška:150 mm130 mm135 mm
Objem nádrže:12 l12 l15 l12 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:16 000
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:nienie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2017: 8 510 eurCena 8/2017: 9 370 eurCena 8/2017: približne 9 999 eurCena 8/2017: 9 590 eurCena 8/2017: 9 990 eur

<

Pridané: 07.09.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 113910 | Včera: 199133