Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme svižnú a priateľskú Ducati Monster 797 2017 2/2

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 15261 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Nový malý Monstrík je pre mňa návratom ku klasike. Nemám nič proti vodníkom, ale oku lahodiaca klasika a jednoduchosť by nemala vymrieť. Ja Ducati len chválim, že malému Monstru vrátila jeho vzducháč a celkový klasický dizajn. Len moderné svetlo a niektoré detaily prezrádzajú, že je to motorka "spútaná" normou EURO4, vyrobená v roku 2017...

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Mne sa páčila jeho jednoduchosť, štíhlosť, prejav motora a celková hravosť. Na talianku až prekvapivo ľahko sadne hneď do rúk, a je prívetivá od prvého momentu. Myslím si, že veľmi dobre môže sadnúť aj nežnejšiemu pohlaviu. Výkon motora nezastraší, ale na druhej strane sa s ním dá veľmi dobre športovo vyblázniť.

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

dizajn, návrat k vzducháču, agilita, hravosť, štíhla stavba, klasický vzhľad moderná prístrojovka nemá ukazovateľ zaradeného stupňa

Konkurencia

Mohlo by sa zdať, že Monster 797 má veľa konkurentov, ale stále treba mať na pamäti, že ide o takzvaný entry model, že má osemsto kubíkov a 75 koní, a napríklad že Ducati má aj Monster 821. Nemyslím si, že motorky ako Honda NC750S alebo Yamaha MT-07 sú priamymi súpermi 797. Po dlhej úvahe a hrbením sa nad tabuľkami som dospel k tomu, že konkurenti sú vlastne iba traja, a všetci európski: BMW F800R, Triumph Street Twin a Moto Guzzi V9. Prví dvaja sú rovnako ako Monster 797 ponúkaní aj v 35-kW verzii, čím sa o niečo rozširuje ich cieľová skupina.

BMW F800R je taký Monster na nemecký spôsob, teda s moderným radovým kvapalinou chladeným dvojvalcom, ktorý má takmer rovnaký objem ako 797, ibaže o 15 koní a 17 Nm viac, a to pocitovo v ešte plochších krivkách než má 797. Ponúka aj palivové mapy, ale aj trakčnú, aj keď iba za príplatok. Za ten môže majiteľ dostať aj elektronicky nastaviteľný podvozok. Bavorák má cenu rovných deväť tisícok, čiže od 797 je o päť kíl drahší. Triumph Street Twin je z iného súdka, aj keď je to tiež radový dvojvalcový vodník. Ponúka "iba" 55 koní, ale zato krúťak až 80 Nm, a to hneď za 3 000 otáčkami - tu sa pôjde oveľa viac na pohodu. Oproti 797 a F800R má aj trakčnú a aj palivové mapy, štýlovo je však ladený skôr na "vintage". Cenu má len o jednu nádrž vyššiu, teda o dvadsať eur. Posledný súper pochádza z rovnakej krajiny ako Ducati, a to z fabriky vzdialenej necelých 300 km od Bologne: Moto Guzzi V9, najskôr asi vo verzii Bobber. V ňom bije tiež tradičný old-schoolový pozdĺžne uložený vzduchový dvojvalec, ktorý síce má o 50 kubíkov viac, ale aj o 20 koní menej. Tu sa ide tiež tak kávičkovejšie, pretože vrchol krúťaku je už pri 3 000 otáčkach, celkovo 62 Nm. Aj V9 má trakčnú, ale necháva si za seba riadne priplatiť - je s riadnym náskokom najdrahšia zo všetkých spomínaných - stojí 10 299 eur (o niečo klasickejšia verzia Roamer má cenu 9 999 eur).

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Záver

Budem sa opakovať, ale zároveň to potrebujem zdôrazniť, že Ducati sa púšťa do vôd, kde by ju pred nejakými piatimi rokmi ešte vôbec nikto nečakal. Monster 797 je ešte viac friendly než Scrambler, láka do rodiny ďalších členov, ktorí keď sa trochu vyjazdia, presedlajú na väčšie a drahšie Monstre, prípadne ešte niečo viac. 797 je vhodná aj pre ženy a začiatočníkov, a to o to viac, že sa ponúka aj v 35-kW verzii.

Cena Monstra 797 je 8 490 eur, čo je jedna z najdostupnejších cien Ducati vôbec. Za ňu dostaneš nefalšovanú vstupenku do temperamentnej rodiny Ducati so všetkým, čo ku nej patrí - krásnym priehradovým rámom, peknými detailami, monoblokmi, alebo aj typickými pružinami na zvodoch. Privítajú ťa so širokým úsmevom a otvorenou náručou; rozhodnutie je na tebe.

Plusy, mínusy

modernosť, priateľskosť, cena chýbajúci ukazovateľ zaradenej rýchlosti, obojstranná kyvka

Video

Video: Ducati Monster 797 2017

Video: Ducati Monster 797 2017

Pozadie / Wallpaper:

Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017
Ducati Monster 797 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ducati Monster 797 2017:

Servisný interval 12 000 km alebo 1 rok
Cena motorky 8 490 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Ladený výfuk (Termignoni) 1 020 eur
Tankvak 197,50 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 111,80 eur
Stupačka 13,80 eur
Spätné zrkadlo 64,80 eur
Smerovka 32,90 eur
Svetlomet 456 eur

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbách AGV od firmy U. M. S., s. r. o..

Foto:
 Ducati Monster 797 2017 BMW F 800 R 2017 Triumph Street Twin 2017 Moto Guzzi V9 Bobber 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiBMWTriumphMoto Guzzi
Model:Monster 797F 800 RStreet TwinV9 Bobber
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:802 ccm798 ccm900 ccm853 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot.89.8 k (66.0 kW) / 8000 ot.55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot.55.0 k (40.4 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68.9 Nm / 5750 ot.86 Nm / 5800 ot.80 Nm / 3230 ot.62 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:11:112:110.55:110,5:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 66 mm82 x 75.6 mm84.6 x 80 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (2V)DOHC (4V)DOHCOHC (2V)
Chladenie:vzduchomkvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazkardan
Zdvih vpredu:130 mm125 mm120 mm
Zdvih vzadu:150 mm125 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, radiálne 4-piestikové strmene Brembodvojkotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17100/90-18100/90 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1-piestikový strmeň, pancierová hadicajednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2-piestokový strmeň
Priemer bŕzd vzadu:245 mm265 mm255 mm260 mm
Pneu vzadu:190/55-17180/55-ZR-17150/70 R17150/80 R16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg198 kg
Hmotnosť s náplňami:193 kg202 kg199 kg
Výška sedla:805 mm790 mm750 mm780 mm
Rázvor:1435 mm1526 mm1439 mm1465 mm
Dĺžka:2145 mm2090 mm
Šírka:860 mm785 mm
Výška:1235 mm1114 mm
Svetlá výška:150 mm
Objem nádrže:16.5 l15 l12 l15 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sérii
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 4/2017: 8 490 eurCena 10/2017: 9000 eurCena 8/2017: 8 510 eurCena 5/2017: 10 299 eur

<

Pridané: 30.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 4521 | Včera: 154454