Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 15261 [Testy a predstavenia - Test]
Nový malý Monstrík je pre mňa návratom ku klasike. Nemám nič proti vodníkom, ale oku lahodiaca klasika a jednoduchosť by nemala vymrieť. Ja Ducati len chválim, že malému Monstru vrátila jeho vzducháč a celkový klasický dizajn. Len moderné svetlo a niektoré detaily prezrádzajú, že je to motorka "spútaná" normou EURO4, vyrobená v roku 2017...
Mne sa páčila jeho jednoduchosť, štíhlosť, prejav motora a celková hravosť. Na talianku až prekvapivo ľahko sadne hneď do rúk, a je prívetivá od prvého momentu. Myslím si, že veľmi dobre môže sadnúť aj nežnejšiemu pohlaviu. Výkon motora nezastraší, ale na druhej strane sa s ním dá veľmi dobre športovo vyblázniť.
dizajn, návrat k vzducháču, agilita, hravosť, štíhla stavba, klasický vzhľad | moderná prístrojovka nemá ukazovateľ zaradeného stupňa |
Mohlo by sa zdať, že Monster 797 má veľa konkurentov, ale stále treba mať na pamäti, že ide o takzvaný entry model, že má osemsto kubíkov a 75 koní, a napríklad že Ducati má aj Monster 821. Nemyslím si, že motorky ako Honda NC750S alebo Yamaha MT-07 sú priamymi súpermi 797. Po dlhej úvahe a hrbením sa nad tabuľkami som dospel k tomu, že konkurenti sú vlastne iba traja, a všetci európski: BMW F800R, Triumph Street Twin a Moto Guzzi V9. Prví dvaja sú rovnako ako Monster 797 ponúkaní aj v 35-kW verzii, čím sa o niečo rozširuje ich cieľová skupina.
BMW F800R je taký Monster na nemecký spôsob, teda s moderným radovým kvapalinou chladeným dvojvalcom, ktorý má takmer rovnaký objem ako 797, ibaže o 15 koní a 17 Nm viac, a to pocitovo v ešte plochších krivkách než má 797. Ponúka aj palivové mapy, ale aj trakčnú, aj keď iba za príplatok. Za ten môže majiteľ dostať aj elektronicky nastaviteľný podvozok. Bavorák má cenu rovných deväť tisícok, čiže od 797 je o päť kíl drahší. Triumph Street Twin je z iného súdka, aj keď je to tiež radový dvojvalcový vodník. Ponúka "iba" 55 koní, ale zato krúťak až 80 Nm, a to hneď za 3 000 otáčkami - tu sa pôjde oveľa viac na pohodu. Oproti 797 a F800R má aj trakčnú a aj palivové mapy, štýlovo je však ladený skôr na "vintage". Cenu má len o jednu nádrž vyššiu, teda o dvadsať eur. Posledný súper pochádza z rovnakej krajiny ako Ducati, a to z fabriky vzdialenej necelých 300 km od Bologne: Moto Guzzi V9, najskôr asi vo verzii Bobber. V ňom bije tiež tradičný old-schoolový pozdĺžne uložený vzduchový dvojvalec, ktorý síce má o 50 kubíkov viac, ale aj o 20 koní menej. Tu sa ide tiež tak kávičkovejšie, pretože vrchol krúťaku je už pri 3 000 otáčkach, celkovo 62 Nm. Aj V9 má trakčnú, ale necháva si za seba riadne priplatiť - je s riadnym náskokom najdrahšia zo všetkých spomínaných - stojí 10 299 eur (o niečo klasickejšia verzia Roamer má cenu 9 999 eur).
Budem sa opakovať, ale zároveň to potrebujem zdôrazniť, že Ducati sa púšťa do vôd, kde by ju pred nejakými piatimi rokmi ešte vôbec nikto nečakal. Monster 797 je ešte viac friendly než Scrambler, láka do rodiny ďalších členov, ktorí keď sa trochu vyjazdia, presedlajú na väčšie a drahšie Monstre, prípadne ešte niečo viac. 797 je vhodná aj pre ženy a začiatočníkov, a to o to viac, že sa ponúka aj v 35-kW verzii.
Cena Monstra 797 je 8 490 eur, čo je jedna z najdostupnejších cien Ducati vôbec. Za ňu dostaneš nefalšovanú vstupenku do temperamentnej rodiny Ducati so všetkým, čo ku nej patrí - krásnym priehradovým rámom, peknými detailami, monoblokmi, alebo aj typickými pružinami na zvodoch. Privítajú ťa so širokým úsmevom a otvorenou náručou; rozhodnutie je na tebe.
modernosť, priateľskosť, cena | chýbajúci ukazovateľ zaradenej rýchlosti, obojstranná kyvka |
Servisný interval | 12 000 km alebo 1 rok |
Cena motorky | 8 490 eur |
Ladený výfuk (Termignoni) | 1 020 eur |
Tankvak | 197,50 eur |
Páčka brzdy | 111,80 eur |
Stupačka | 13,80 eur |
Spätné zrkadlo | 64,80 eur |
Smerovka | 32,90 eur |
Svetlomet | 456 eur |
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbách AGV od firmy U. M. S., s. r. o..
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Ducati | BMW | Triumph | Moto Guzzi |
Model: | Monster 797 | F 800 R | Street Twin | V9 Bobber |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |
Kategória: | Naháč | Naháč | Klasika | Klasika |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 802 ccm | 798 ccm | 900 ccm | 853 ccm |
Max. výkon: | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 89.8 k (66.0 kW) / 8000 ot. | 55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot. | 55.0 k (40.4 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68.9 Nm / 5750 ot. | 86 Nm / 5800 ot. | 80 Nm / 3230 ot. | 62 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 12:1 | 10.55:1 | 10,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 66 mm | 82 x 75.6 mm | 84.6 x 80 mm | 84 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (2V) | DOHC (4V) | DOHC | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 125 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 125 mm | 120 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, radiálne 4-piestikové strmene Brembo | dvojkotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 100/90-18 | 100/90 R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1-piestikový strmeň, pancierová hadica | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 265 mm | 255 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 180/55-ZR-17 | 150/70 R17 | 150/80 R16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 175 kg | 198 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg | 202 kg | 199 kg | |
Výška sedla: | 805 mm | 790 mm | 750 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1435 mm | 1526 mm | 1439 mm | 1465 mm |
Dĺžka: | 2145 mm | 2090 mm | ||
Šírka: | 860 mm | 785 mm | ||
Výška: | 1235 mm | 1114 mm | ||
Svetlá výška: | 150 mm | |||
Objem nádrže: | 16.5 l | 15 l | 12 l | 15 l |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 4/2017: 8 490 eur | Cena 10/2017: 9000 eur | Cena 8/2017: 8 510 eur | Cena 5/2017: 10 299 eur |
Pridané: 30.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 4521 | Včera: 154454