Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Honda CBR1000RR Fireblade z portugalského Portimaa - alebo aké je ísť za Freddiem Spencerom na vode 3/3

 Zdieľať

Pridané: 01.02.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11864 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CBR1000RR Fireblade
Honda CBR1000RR Fireblade

Otázky od čitateľov

1. + 2. Prečo Honda vyrobila nový Fireblade, ktorý má v priemere o 10 - 11 koní menej ako konkurencia? Čo je jeho konkurenčná výhoda oproti ostatným výrobcom v danom segmente, kedže výkon ňou nie je?

Odpovedá Ľubomír Konečný, PR manažér importéra Honda Motor Europe Ltd Slovensko: Výkon je prvoplánová informácia. Dôležitý je pomer výkonu k hmotnosti motocykla. Je to hľadanie kompromisu. My môžeme vyrobiť motorku, ktorá bude mať o 20 koní viac, ale potom musia byť väčšie brzdy, pevnejší rám a podobne. Základom je motocykel, ktorý ideálne sadne do ruky a je ľahko ovládateľný. Potom si môžte vychutnať všetky kone naplno a dovolíte si s ním urobiť to, čo by ste si s inou značkou netrúfli.

3. Môžeme sa tešiť na naháča odvodeného od superbajku (Fireblada)?

Odpovedá Ľubomír Konečný, PR manažér importéra Honda Motor Europe Ltd Slovensko: My ako PR oddelenie nemôžeme komunikovať žiadny model, dokým naňho neskončí embargo. Momentálne informácie o takomto modeli nemáme, ale to neznamená, že nepríde.

4. Da sa nastavit brzdna sila motora?

Áno, vysvetlené v článku.

5. Ma modifikovatelne palivove mapy, nie iba jednu?

Termín modifikovateľné je asi nesprávne použitý, pretože také mapy nemá žiadny sériový motocykel. Ako však je spomenuté v článku, k dispozícii je päť rôznych výkonových kriviek.

6. Ma zabudovany loger, diagnostiku, vystup do PC ... alebo zase treba dokupit krabicku?

Jazdné údaje sú v motocykli a je možné ich zobraziť na prístrojovke, bežný užívateľ ich však nevie preniesť do počítača.

7. Daju sa pouzit rozne rozmery pneu na zadku, ako prebieha prepocet?

Oficiálne sa dajú použiť iba pneumatiky v rozmeroch, s ktorými vyšla z továrne, pretože iba tie sú zapísané v technickom preukaze.

8. Kazetova prevodovka?

Nový CBR1000RR Fireblade 2017 nemá kazetovú prevodovku.

9. Da sa pomocou kitu spravit zo standartu sp2? Cena?

Zloženie kitov a ani ich ceny ešte nie sú známe, Honda ich oznámi s fyzickým príchodom verzie SP2. Tieto kity však budú slúžiť ako nadstavba konkrétnej verzie, nie ako upgrade nižšej verzie.

10. Má SP podobnú elektroniku ako Yamaha R1M? Quick shift má obojsmerný ako Ducati, BMW či Yamaha? Možnosti elektroniky ako brzdný účinok motora, trakcia? Možnosti nastavenia?

Áno, quickshifter je obojsmerný, a brzdný účinok motora, ako aj trakčná kontrola sú nastaviteľné, všetko je podrobnejšie opísané v článku.

Priznám sa, že nasledujúce štyri otázky som sa hanbil položiť. Každému, kto sa aspoň trochu vyzná v tejto kategórii, musia byť odpovede jasné:

Lankova spojka, preco nie hydro? Sedia racing plasty zo starsich modelov? Uvidíme SP2 v seriali EWC? Antihop alebo sliper clutch?

Text: Peter Fischer
Foto: HondaPress, Peter Fischer

Redaktora na test pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktor oblečený vo 4SR, s prilbou AGV a čižmami TCX od spoločnosti Styx.

Porovnanie verzie SP s ostatnými konkurentami nájdeš tu.

Foto:
 Honda CBR1000RR Fireblade 2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP 2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP2 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHonda
Model:CBR1000RR FirebladeCBR1000RR Fireblade SPCBR1000RR Fireblade SP2
Rok:201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:999 ccm999 ccm999 ccm
Max. výkon:191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot.191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot.191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot.
Max. krútiaci moment:114 Nm / 11000 ot.116 Nm / 11000 ot.116 Nm / 11000 ot.
Kompresný pomer:13 : 113 : 113 : 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 55 mm76 x 55 mm76 x 55 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanie PGM-DSFI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:138.2 mm138.2 mm138.2 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17 58W120/70ZR17 58W120/70ZR17 58W
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/50ZR17 73W190/50ZR17 73W190/50ZR17 73W
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:196 kg195 kg195 kg
Výška sedla:832 mm834 mm834 mm
Rázvor:1405 mm1405 mm1405 mm
Dĺžka:2065 mm2065 mm2065 mm
Šírka:720 mm720 mm720 mm
Výška:1125 mm1125 mm1125 mm
Svetlá výška:130 mm129 mm129 mm
Objem nádrže:16 l16 l16 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:anti-hop spojka, plne nastaviteľný podvozok, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABSanti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshianti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi
Poznámka:
Poznámka:SP2 je pretekový špeciál s homologizácou postavený na základe modelu SP na využitie na okruhu.

• trikolóra
• zlaté Marchesini kolesá
• Upravená hlava, spaľovacie komory, piesty, ventily (zväčšené priemery).
• Dostupný doplnkový racing kit

<

Pridané: 01.02.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 299913 | Včera: 140495