Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.10.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 14025 [Testy a predstavenia - Test]
Moje prvé stretnutie s Huskou bolo podvečer, čo znamená, že som nevidel poriadne detaily. Na prvý pohľad pôsobí motorka robustne, no po prvom zvezení tento pocit zmizne. Je pekne farebne zladená a v šere máte pocit, že aj kapotáž je na vysokej úrovni, ale pri dennom svetle zistíte, že sú to plasty, ktoré majú byť hlavne funkčné. V prípade, že ju zablatíte alebo inak zašpiníte, iba ich ošpliechate vodou a idete ďalej. Jediné čo mi na motorke vadí je výfuk, je obrovský a neprodukuje ten zvuk, čo by ste od takejto moto čakali.
Je sobota ráno a ja beriem Husku na Pezinskú Babu s kamarátmi. Ideme skoro, aby sme nemali premávku a mohli sme sa vyblbnúť. Hneď na nás číhajú "zelení", tak aspoň testujem brzdy. Predná brzda vydáva pekný zvuk a brzdí ako šialená. Po prvých piatich kilometroch mám pocit, že mi odpadnú ruky, ale odradiť sa nenechám. Prvé stúpanie na Pezinskej Babe dávam opatrne a po príjazde hore sa dušujem kamarátom, že to nie je motorka pre mňa. Tak si ale idem pre veľký neúspech znova dať kolečko. Na druhý pokus sa mi motorka stále nepáči a navyše hádže falošný neutrál viac ako by som čakal, resp. toto sa mi ešte na žiadnej moto nedialo. Točíme Babu celé doobedie. Premávka je slabá a motorkárov veľa nepribúda, čo nám vyhovuje. Ako tak jazdíme, Huska sa mi začína páčiť. Pri rozbehu ide krásne na zadné a do zákrut si ju človek môže pohadzovať ako sa mu zachce aj vďaka nízkej váhe a dobrej vyváženosti. Gumy sú zahriate poriadne a ja z motorky dostávam maximum. Stíham aj litrovým naháčom a nádherne sa bavím. Zákruty Huska prechádza s ľahkosťou a nerovnosti poberá bez problémov, aj keď je sedadlo trošku tvrdšie, ale tu mi to neprekáža. Brzdy sú na vysokej úrovni a aj vďaka nim si dovolím brzdiť neskôr ako ostatní. Huska je presne motorka na takéto zákruty a nenechá sa zahanbiť. Ako ideme dole z Baby, tak dvíham Husku na rovine na zadné, je neskutočné ako ľahko to ide, je to návykové a zábavné. Huska mi vyčarila úsmev na tvári a ja som spokojný s dnešnym vozením, už chápem hravosť tejto motorky. Jej výhodou je nízka hmotnosť, záťah okamžite a fun factor.
Prichádzam domov a spomeniem si, že ráno som rozmýšľal ako budem radiť na Huske keď nemá otáčkomer. Priznám sa, ani mi nechýbal, iba raz ma zastavil obmedzovač, aj to len preto, že rovinka bola trošku dlhšia a brzdný bod mi začínal neskôr ako obvykle. Nie je tu ani ukazateľ zaradeného prevodového stupňa, ani ten mi však nechýbal. Doma parkujem motorku a púšťam sa do čistenia. Všetko ide tak neuveriteľne ľahko. Tie plasty sú super, ale pri pohľade zblízka vidieť, že sú to funkčné plasty. Ľahko sa čistia a za chvíľu mám motorku čistú. Keď si spomeniem na jazdenie, tak mi vyčarí úsmev na tvári. Huska si ma získala a zvezenie na nej bolo pre mňa zážitkom.
brzdy, hmotnosť, výkon | zvuk výfuku |
Tento odstavec bude veru krátky, a to je tak trochu aj na zaplakanie. Sériové a ortodoxné supermoto je dnes veru vec vzácna; reálne sa môžeme rozprávať iba o jednom konkurentovi. Ním je "takmer dvojča" KTM SMC R s rovnakým rámom a motorom, veľmi podobným podvozkom a v podstate zhodnými komponentami, a to všetko ešte k tomu o tri stovečky nižšou cenou. S Husqvarnou však budeš takpovediac imidžovejší, akoby drsnejší, menej opozeraný.
Sedemstojednotka je taká, že na nej sa budeš tešiť aj na cestu do práce. A na fajront dvojnásobne :) V meste sa táto raketka cíti fakt dobre, a najlepšie je, že ak nebývaš na úplnej rovine, tak mimo mesta jej fun faktor ešte narastie, čo sa nedá povedať takmer o žiadnej inej mestskej motorke či skútri. Pri kúpe 701 ti do hlavy napália aj "chuligánsky softvér", vďaka ktorému budeš drzejší, až občas možno prekvapíš aj sám seba. Táto motorka je totiž čistý nekompromisný koncentrát toho najmotorkovejšieho: obratnosti, športovosti a zábavy. Myslím si, že jej cena 9 499 eur je vzhľadom na jeden z najvhodnejších podvozkov na naše cesty, neomrziteľný motor, celkovú nenáročnosť a 10 000 km servisný interval viac ako priaznivá. A pozor, robí sa aj v 35-kW verzii!
motor, podvozok, imidž, cena | zvuk sériového výfuku, záťah motora príliš vysoko |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 5 - 6,5 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 13 l (2,5 l rez.) |
Cena motorky | 9 499 eur |
Páčka brzdy | 76,14 EUR |
Stupačka | 32,10 EUR |
Spätné zrkadlo | 42,96 EUR (pár) |
Smerovka | 37,32 EUR |
Svetlomet | 120,48 EUR |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Veronika Klimonová
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE s. r. o. Redaktor Motoride.sk oblečený vo 4SR, obutý v čižmách TCX od spoločnosti Styx, s prilbou AGV od firmy Motostore.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Husqvarna | KTM |
Model: | 701 Supermoto | 690 SMC R |
Rok: | 2016 | 2016 |
Kategória: | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 690 ccm | 690 ccm |
Max. výkon: | 66.6 k (49.0 kW) / ot. | 66.6 k (49.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6000 ot. | |
Vŕtanie x Zdvih: | 102 x 84,5 mm | 102 x 84,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 215 mm | 215 mm |
Zdvih vzadu: | 250 mm | 250 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 145 kg | 144 kg |
Výška sedla: | 890 mm | 890 mm |
Rázvor: | 1480 mm | |
Svetlá výška: | 270 mm | 270 mm |
Objem nádrže: | 13 l | 12 l |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Pridané: 14.10.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 223482 | Včera: 242263