Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme nádhernú klasiku Kawasaki ZZR 1400 v plnej verzii Performance Sport 2/2

 Zdieľať

Pridané: 01.08.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 20574 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Vrátim sa do minulosti, a nie až tak dávnej, keď som čerstvo po výške zarábal prvé eurá v Nemecku a šetril na veľkú športovú a cestovnú motorku. Kawasaki v tom čase vypustila na trh ZZR1200, a tú keď som zbadal v Nemecku naživo, tak som sedel na lavičke a pol hodinu na ňu zamilovane zízal. Po návrate som kúpil starú jazdenú CBR1000F, a na tej začal cestovať po Európe. Áno, to bola doba, keď ste do Álp šli na takejto motorke a alpským kráľom bola napríklad VFR... Športovo-cestovné motorky boli na vrchole.

A dnešná ZZR je totálnym zdokonalením tejto kategórie. Kawasaki na tento segment nezanevrela, ako jedna z mála inovuje, a priniesla dokonca verziu Performance Sport. Každý milovník mašín sa musí zahľadieť do krásnych detailov tohto stroja. No a keď som vysadol do sedla, bolo to ako návrat strateného syna domov. Veľká analógová prístrojovka, široká kapotáž, plexi, ruky pekne dole, medzi nohami veľká a dlhá nádrž a stupačky relatívne hore. Posed športový, na veľkej motorke s podvozkom i na turistiku. Motor má famózny záťah už odspodu a reakcia na otočenie plynu neskutočná... Ak by mal toto Tom Cruise v Top Gune, asi by mu tá F14-ka neušla... :-) (mlaďas, použi gúgl)

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport 2016
Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport 2016

Jazda na niečom takom je totálna klasika, ale s výkonom dnešných dní. Nie je to pre nejakého rozmaznaného týpka, čo kupuje vyššie plexi na svojom "cestovnom endure v plnke", lebo a neho trošku fúka. ZZR-u buď chceš a vieš prečo, alebo ju nechaj tak. Toto je motorka pre jazdca, čo vie chytiť i tento silný a ťažký stroj poriadne za pačesy. Jazdca, ktorý nerieši či na neho fúka a či motorka za neho nastavuje podvozok, zohrieva mu riť, brzdí za neho, radí rýchlosti a reguluje mu koľko môže pridať. Je to stroj pre jazdca, čo sa navlečie do kože, dá si kvalitnú prilbu a lieta pekelne nízko...

neskutočný motor, neskutočná charizma pre niekoho kto ju tam vidí, podvozok, brzdy, výbava, detaily, výkon asi len papierovo vyššia hmotnosť, cena

Konkurencia

Takéto motorky dnes vymierajú, takže táto časť bude pomerne stručná. Úplne jasným a starým konkurentom je známa Suzuki Hayabusa 1300. Má o niečo slabší motor, ale podstatne jednoduchší podvozok, zvyšok je plus mínus porovnateľný. Cenový rozdiel je však brutálny, a to takmer šesť tisíc eur. To je naozaj veľa. Typovo by sme ešte mohli brať do úvahy aj Hondu VFR1200F, ktorá má moderný véčkový štvorvalec, produkuje však menej sily aj krútiaku, ale má k dispozícii veľmi pohodlnú dvojspojkovú prevodovku a kopec dobre sediaceho originálneho príslušenstva. Jej cena začína na 14 900 eurách, za prevodovku sa pripláca tisícku.

Najväčší konkurenti však opäť prichádzajú z vlastných radov - stále hovoríme o najvyššej a najdrahšej verzii Performance Sport. Tá je od základu drahšia o 3 200 eur (ešte je stredná verzia - iba s pridanými doplnkami - s cenou 17 995 eur). Ak teda niekto váha nad cenou, určite bude vedieť oželieť Öhlins, Akrapy, krásny lak aj Brembo, a otočí za to dve dovolenky. Alebo si kúpi charakterovo podobnú a oveľa pohodlnejšiu GTR 1400 a hotovo. Tá je síce menej štýlová, ale dva litre lacnejšia. (!)

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport 2016
Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport 2016

Záver

Musím povedať, že mi bolo so "zezederou" veľmi dobre. Krásne som si zajazdil a vždy som si ju rád poobzeral. Po toľkých cestovných endurách a rôznych hybridoch som sa opäť povozil na krištáľovo čistej klasickej športovej motorke. Zámerne som použil prívlastok klasickej, a tu ho musím zdôrazniť: ZZR nepodľahla módnym trendom, nie je nadupaná elektronikou ani inými modernými vychytávkami. Na jednej strane je to dobré, lebo jej cieľovú skupinu odhadujem na zabezpečených týpkov vo veku päťdesiat plus, čo už majú niečo odlietané a nevadí im vziať do ruky skrutkovač a nastaviť si podvozok. Na druhej strane je cena verzie Performance Sport nastavená až sebavedomo vysoko (18 995 eur), čo môže takýchto týpkov veľmi rýchlo odlákať ku konkurencii alebo k oveľa lepšie vybaveným masovým cestovným endurám.

Archetyp majiteľa ZZR 1400 Performance Sport vyzerá asi tak, že je to povedzme doktor, s miernymi šedinami, dávno za vodou, s mnohými vystriedanými motorkami, ktorý vyžaduje esenciu klasiky, ale bez moderných vychytávok. Nevadí mu, že na motorke zmokne, ale v garáži ju hneď potom vyumýva, lebo na vzhľade mu záleží.

Plusy, mínusy

vzhľad, špičkové spracovanie, motor, top komponenty slabo viditeľný displej, chýbajúca kontrolka rezervy, nemožnosť dokúpiť originálne kufre, cena plnej verzie

Video

Video: Kawasaki ZZR1400 2016

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport 2016:

Servisný interval každých 6000 km malý servis, každých 12 000 veľký
Spotreba 6,5 - 8 l/100km
Objem nádrže 22 l
Cena motorky 18 995,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 184,07 EUR
Kufor topcase od 100 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre nie je v ponuke
Vyhrievané rukoväte nie sú v ponuke

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 75,75 EUR
Stupačka 81,29 EUR
Spätné zrkadlo 162,20 EUR
Smerovka 46,99 EUR
Svetlomet 515,99 EUR (jedna polovica)

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport 2016
Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport 2016

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motostore. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport 2016 Suzuki Hayabusa 2015 Honda VFR1200F 2015 Kawasaki 1400 GTR 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiSuzukiHondaKawasaki
Model:ZZR 1400 Performance SportHayabusaVFR1200F1400 GTR
Rok:2016201520152016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Športovo cestovnáSuperšportŠportovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)V4 (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1441 ccm1340 ccm1237 ccm1352 ccm
Max. výkon:210.1 k (154.5 kW) / 10000 ot.172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot.155.0 k (114.0 kW) / 8800 ot.
Max. krútiaci moment:162.5 Nm / 7500 ot.129 Nm / 8750 ot.136 Nm / 6200 ot.
Kompresný pomer:12.3 :112,5 : 112:110.7:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 65 mm81.0 x 63.0 mm81 x 60mm84,0 x 61,0 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 44 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)Unicam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardankardan
Zdvih vpredu:117 mm43 mm113 mm
Zdvih vzadu:124 mm136 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 3 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, 6 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C120/70-ZR17120/70 ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm276 mm270 mm
Pneu vzadu:190/50ZR17M/C190/50-ZR17190/55 ZR17MC (75W)190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:268 kg267 kg305 kg
Výška sedla:800 mm805 mm815 mm815 mm
Rázvor:1480 mm1480 mm1545 mm1520 mm
Dĺžka:2170 mm2190 mm2250 mm2230 mm
Šírka:770 mm735 mm886 mm790 mm
Výška:1170 mm1165 mm1220 mm1345 mm
Svetlá výška:125 mm120 mm125 mm125 mm
Objem nádrže:22 l21 l18 l22 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:Akrapovic výfuky, tlmič Öhlins TTX39, Brembo M50 monoblok strmene + radiálna pumpaSystém monitorovania tlaku v pneumatikách, Vyhrievané rukoväte
Poznámka:
Poznámka:Eco indikátor, bočné kufre, bezkľúčový štart, elektrické plexi

<

Pridané: 01.08.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 134454 | Včera: 176428