Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (140)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.03.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 27332 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Nová Africa Twin je konečne TU! Honda si dala načas, čo nás neteší, ale aspoň je to kus poriadnej motorky. Dizajnovo podľa mňa neskutočne podarená, nadväzuje na svojich predchodcov a pritom je vyslovene moderná. Dočkali sme sa enduro kolies 21 a 18 palcov, poriadneho podvozku so zdvihmi s možnosťou nastavenia a i štíhlej stavby a nízkeho ťažiska. Trakčná kontrola aj ABS sú vypínateľné a pre toho kto chce, je voliteľná dvojspojka. Africa z môjho pohľadu a po prvom kontakte nemá výrazne negatíva a konkurencii podľa mňa narobila mnoho vrások. Najväčšie negatívum vidím v tom, že tu mala byť už aspoň 5 rokov...

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016

Kto hľadá stredne veľkú moto a jeho prioritou je aj jazda v teréne, isto ju zo zoznamu nevynechá. Ak by som ja teraz hľadal novú moto v týchto vodách, asi by som volil trikolóru a závahal len či ísť alebo neísť do automatu. Možno sa vám to zdá neuveriteľné od „ortodoxného“ bikera ako ja, ale pravda je taká, že toto DTC radí tak dobre, že 90 % času si to vyslovene užívate, jazda je zábavná a pohodlná v mestskej zápche. Otázne je ako to bude fungovať v náročnom teréne...

Z pohľadu turistiky si myslím, že je Afrika skvelým základným kameňom, na ktorom sa dá stavať. Či už s originálnymi alebo doplnkami z druhovýroby doriešiť ochranu pred pádom, batožinu a vyraziť na koniec sveta.

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016

Pre náročné využitie v teréne by som šiel trochu ďalej, zdvihol riadidlá a predný blatník, ba neskôr možno uvažoval nad úpravou na motokrosový blatník, čo je už úprava pre fajnšmekra, ktorý chce vážne jazdiť v teréne s viac ako 200-kilovou mašinou. Píšem to preto, že viem že takí sú, i keď je nás málo :-)

Africa Twin ma nesklamala, čakal som niekde „zradu“, no nestalo sa. Motor ma prekvapil ako je podobný starému dvojvalcu zvukom i prejavom, a podvozok ma potešil, že ho neodflákli. Honda na toto sme čakali, kde si s tým trčala? Napriek tomu že dnes už aj popršalo (ba i snežilo) a teplota padla pod 10 stupňov, Africu sa mi veru vrátiť nechcelo... Ale veď my sa ešte uvidíme a budeme mať viac času a offroad obutie... No len počkaj... :-)

nádherný motor, zvuk a prejav v spodných otáčkach, pocit ľahkej motorky, veľký rajd, super manipulácia na mieste, ľahko ovládateľná spojka, super podvozok a brzdy, prepracované detaily, vlastné tlačidlo na ABS a trakčnú, prehľadná prístrojovka, možnosť voľby DCT nízke riadidlá pre jazdu v stupačkách, páčka smeroviek pod klaksónom – zamieňa sa, mohli dať automatické vypínanie smeroviek (Honda už má na iných modeloch), páka centrálneho stojana „schovaná“ pod stupačkou spolujazdca - trochy zlý prístup, vedenie hadíc prednej brzdy ponad blatník

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016

Konkurencia

Ak by sme sa obmedzili iba na konkurentov s dvadsaťjednotkou vpredu, vypadnú nám dva kúsky: BMW F 800 GS a Triumph Tiger 800 XC. Oba s úplne rovnakým výkonom ako má Afrika (70 kW, inak by nemohli legálne vytvoriť 35-kW verzie), ale sedemnástkami vzadu. Honda tu s prehľadom kraľuje v krútiaku (98 Nm verzus 83 alebo 79). Ak vedľa seba postavíme porovnateľné verzie týchto modelov (všetky s ABS), Honda vyjde najviac, 12 590 eur, za BMW si pýtajú 11 150, za Triumph najmenej, 10 600 eur. Afrika je však vekovo najmladšia.

Konkurenti s cestnejším obutím (19 a 17) sú vlastne len KTM 1050 Adventure a Suzuki V-Strom 650 vo verzii XT, ktorá má vypletané kolesá. KTM má pochopiteľne rovnaký výkon, ale väčší krútiak, k tomu o dosť športovejšie ladený motor a nenastaviteľný podvozok s odlievanými kolesami; to všetko za cenu o stovku vyššiu než má Afrika. V-Strom je pre záujemcu o Afriku iba voľba z rozumu pri nedostatku peňazí, pretože je o 4 400 eur lacnejší, nehovoriac o podstatne nižšom výkone a krútiaku.

tt-africa-twin-v-teste-03-2016

Záver

S Awiom sme k obom Afrikám pristupovali spočiatku celkom pragmaticky, pretože po toľkých rokoch v motonovinárskej brandži sme už imúnni na marketingové medovo-motúzové naťahovačky. Lenže obe tieto motorky nás behom tých dvoch dní dostali, a opäť zopakujem, že viac sa nám páčila tá dvojspojková. Honda CRF1000L Africa Twin je kus modernej a veľmi solídne postavenej motorky. Budeš si užívať, ako sa nemusíš vyhýbať nerovnostiam, ako hutne sa ozve výfuk pri silnejších rozbehoch, ako celá motorka dobre vyzerá a pozerá na teba tým poloflegmatickým pohľadom... Ak ti vŕta v hlave a stále odolávaš, počkaj kým ťa prvá dobehne a uvidíš ju v zrkadle; nebodaj ešte so zapnutými hmlovkami! Pred Hondou skutočne klobúk dole za poctivo odvedený vývoj, za kvalitné a dobre vyzerajúce komponenty. Jediná škoda je tá, že sme museli čakať tak dlho.

Plusy, mínusy

podvozok, motor, ovládateľnosť, príslušenstvo, cena nenastaviteľné sedlo, iba dušové pneumatiky

Video

Video: Africa Twin - True Adventure

Video: Honda Africa Twin 2016 - Interaktívne video - Adventure Made By Honda

Pozadie / Wallpaper:

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ceny vybraných doplnkov:

katalóg na stiahnutie

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Klim prilbách Touratech a AGV od firmy Motostore.

Foto:
 Honda CRF1000L Africa Twin 2016 BMW F 800 GS 2016 KTM 1050 Adventure 2016 Triumph Tiger 800 XC 2016 Suzuki V-Strom 650 XT 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWKTMTriumphSuzuki
Model:CRF1000L Africa TwinF 800 GS1050 AdventureTiger 800 XCV-Strom 650 XT
Rok:20162016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2016
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm798 ccm1050 ccm799 ccm645 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.69.0 k (50.7 kW) / 8800 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 6000 ot.83 Nm / 5750 ot.107 Nm / 5750 ot.79 Nm / 7850 ot.59.66 Nm / 6400 ot.
Kompresný pomer:12:113.0:112.0:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm82 x 75.6 mm103 x 63 mm74 x 61.9 mm81.0 x 62.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm185 mm220 mm150 mm
Zdvih vzadu:220 mm215 mm190 mm215 mm159 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm320 mm308 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-R2190/90-21 54 V110/80-R1990/90-21110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm265 mm267 mm255 mm260 mm
Pneu vzadu:150/70-R18150/70-R17 69 V150/70 R17150/70-17150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg191 kg212 kg190 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg214 kg235 kg218 kg215 kg
Výška sedla:870 mm880 mm850 mm840 mm835 mm
Rázvor:1575 mm1578 mm1560 mm1545 mm1560 mm
Dĺžka:2335 mm2320 mm2215 mm2290 mm
Šírka:875 mm945 mm865 mm835 mm
Výška:1475 mm1350 mm1390 mm1405 mm
Svetlá výška:250 mm220 mm175 mm
Objem nádrže:18.8 l16 l23 l19 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km4.5 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 kmcca 266 kmcca 313 km
Servisný interval:12000 km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:v sérii modelu s ABSáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:v sérii modelu s ABSáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Trakčná kontrola:v sérii modelu s ABSza príplatokáno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:nieáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatoknienie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozoknastaviteľný podvozok WP
Poznámka:
Poznámka:Predbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.
Cena 03/2016 11 150,-EURCena 03/2016 12 690,-EURCena 02/2015 10 600,00 €Cena 03/2016 8 190,-EUR

<

Pridané: 22.03.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (140)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 188546 | Včera: 140978