Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.03.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 27332 [Testy a predstavenia - Test]
Nová Africa Twin je konečne TU! Honda si dala načas, čo nás neteší, ale aspoň je to kus poriadnej motorky. Dizajnovo podľa mňa neskutočne podarená, nadväzuje na svojich predchodcov a pritom je vyslovene moderná. Dočkali sme sa enduro kolies 21 a 18 palcov, poriadneho podvozku so zdvihmi s možnosťou nastavenia a i štíhlej stavby a nízkeho ťažiska. Trakčná kontrola aj ABS sú vypínateľné a pre toho kto chce, je voliteľná dvojspojka. Africa z môjho pohľadu a po prvom kontakte nemá výrazne negatíva a konkurencii podľa mňa narobila mnoho vrások. Najväčšie negatívum vidím v tom, že tu mala byť už aspoň 5 rokov...
Kto hľadá stredne veľkú moto a jeho prioritou je aj jazda v teréne, isto ju zo zoznamu nevynechá. Ak by som ja teraz hľadal novú moto v týchto vodách, asi by som volil trikolóru a závahal len či ísť alebo neísť do automatu. Možno sa vám to zdá neuveriteľné od „ortodoxného“ bikera ako ja, ale pravda je taká, že toto DTC radí tak dobre, že 90 % času si to vyslovene užívate, jazda je zábavná a pohodlná v mestskej zápche. Otázne je ako to bude fungovať v náročnom teréne...
Z pohľadu turistiky si myslím, že je Afrika skvelým základným kameňom, na ktorom sa dá stavať. Či už s originálnymi alebo doplnkami z druhovýroby doriešiť ochranu pred pádom, batožinu a vyraziť na koniec sveta.
Pre náročné využitie v teréne by som šiel trochu ďalej, zdvihol riadidlá a predný blatník, ba neskôr možno uvažoval nad úpravou na motokrosový blatník, čo je už úprava pre fajnšmekra, ktorý chce vážne jazdiť v teréne s viac ako 200-kilovou mašinou. Píšem to preto, že viem že takí sú, i keď je nás málo :-)
Africa Twin ma nesklamala, čakal som niekde „zradu“, no nestalo sa. Motor ma prekvapil ako je podobný starému dvojvalcu zvukom i prejavom, a podvozok ma potešil, že ho neodflákli. Honda na toto sme čakali, kde si s tým trčala? Napriek tomu že dnes už aj popršalo (ba i snežilo) a teplota padla pod 10 stupňov, Africu sa mi veru vrátiť nechcelo... Ale veď my sa ešte uvidíme a budeme mať viac času a offroad obutie... No len počkaj... :-)
nádherný motor, zvuk a prejav v spodných otáčkach, pocit ľahkej motorky, veľký rajd, super manipulácia na mieste, ľahko ovládateľná spojka, super podvozok a brzdy, prepracované detaily, vlastné tlačidlo na ABS a trakčnú, prehľadná prístrojovka, možnosť voľby DCT | nízke riadidlá pre jazdu v stupačkách, páčka smeroviek pod klaksónom – zamieňa sa, mohli dať automatické vypínanie smeroviek (Honda už má na iných modeloch), páka centrálneho stojana „schovaná“ pod stupačkou spolujazdca - trochy zlý prístup, vedenie hadíc prednej brzdy ponad blatník |
Ak by sme sa obmedzili iba na konkurentov s dvadsaťjednotkou vpredu, vypadnú nám dva kúsky: BMW F 800 GS a Triumph Tiger 800 XC. Oba s úplne rovnakým výkonom ako má Afrika (70 kW, inak by nemohli legálne vytvoriť 35-kW verzie), ale sedemnástkami vzadu. Honda tu s prehľadom kraľuje v krútiaku (98 Nm verzus 83 alebo 79). Ak vedľa seba postavíme porovnateľné verzie týchto modelov (všetky s ABS), Honda vyjde najviac, 12 590 eur, za BMW si pýtajú 11 150, za Triumph najmenej, 10 600 eur. Afrika je však vekovo najmladšia.
Konkurenti s cestnejším obutím (19 a 17) sú vlastne len KTM 1050 Adventure a Suzuki V-Strom 650 vo verzii XT, ktorá má vypletané kolesá. KTM má pochopiteľne rovnaký výkon, ale väčší krútiak, k tomu o dosť športovejšie ladený motor a nenastaviteľný podvozok s odlievanými kolesami; to všetko za cenu o stovku vyššiu než má Afrika. V-Strom je pre záujemcu o Afriku iba voľba z rozumu pri nedostatku peňazí, pretože je o 4 400 eur lacnejší, nehovoriac o podstatne nižšom výkone a krútiaku.
S Awiom sme k obom Afrikám pristupovali spočiatku celkom pragmaticky, pretože po toľkých rokoch v motonovinárskej brandži sme už imúnni na marketingové medovo-motúzové naťahovačky. Lenže obe tieto motorky nás behom tých dvoch dní dostali, a opäť zopakujem, že viac sa nám páčila tá dvojspojková. Honda CRF1000L Africa Twin je kus modernej a veľmi solídne postavenej motorky. Budeš si užívať, ako sa nemusíš vyhýbať nerovnostiam, ako hutne sa ozve výfuk pri silnejších rozbehoch, ako celá motorka dobre vyzerá a pozerá na teba tým poloflegmatickým pohľadom... Ak ti vŕta v hlave a stále odolávaš, počkaj kým ťa prvá dobehne a uvidíš ju v zrkadle; nebodaj ešte so zapnutými hmlovkami! Pred Hondou skutočne klobúk dole za poctivo odvedený vývoj, za kvalitné a dobre vyzerajúce komponenty. Jediná škoda je tá, že sme museli čakať tak dlho.
podvozok, motor, ovládateľnosť, príslušenstvo, cena | nenastaviteľné sedlo, iba dušové pneumatiky |
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Klim prilbách Touratech a AGV od firmy Motostore.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | BMW | KTM | Triumph | Suzuki |
Model: | CRF1000L Africa Twin | F 800 GS | 1050 Adventure | Tiger 800 XC | V-Strom 650 XT |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 798 ccm | 1050 ccm | 799 ccm | 645 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 69.0 k (50.7 kW) / 8800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 6000 ot. | 83 Nm / 5750 ot. | 107 Nm / 5750 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 59.66 Nm / 6400 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 13.0:1 | 12.0:1 | 11.2:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm | 82 x 75.6 mm | 103 x 63 mm | 74 x 61.9 mm | 81.0 x 62.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 230 mm | 185 mm | 220 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 215 mm | 190 mm | 215 mm | 159 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová (ABS) | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 320 mm | 308 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 | 90/90-21 54 V | 110/80-R19 | 90/90-21 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 265 mm | 267 mm | 255 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 | 150/70-R17 69 V | 150/70 R17 | 150/70-17 | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | 191 kg | 212 kg | 190 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg | 214 kg | 235 kg | 218 kg | 215 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 880 mm | 850 mm | 840 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1578 mm | 1560 mm | 1545 mm | 1560 mm |
Dĺžka: | 2335 mm | 2320 mm | 2215 mm | 2290 mm | |
Šírka: | 875 mm | 945 mm | 865 mm | 835 mm | |
Výška: | 1475 mm | 1350 mm | 1390 mm | 1405 mm | |
Svetlá výška: | 250 mm | 220 mm | 175 mm | ||
Objem nádrže: | 18.8 l | 16 l | 23 l | 19 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 4.5 l/100km | 5.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 251 km | cca 266 km | cca 313 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | 15 000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | v sérii modelu s ABS | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | v sérii modelu s ABS | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Trakčná kontrola: | v sérii modelu s ABS | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | za príplatok | nie | nie | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Automatická prevodovka: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | nastaviteľný podvozok WP | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Predbežné ceny: CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015. | Cena 03/2016 11 150,-EUR | Cena 03/2016 12 690,-EUR | Cena 02/2015 10 600,00 € | Cena 03/2016 8 190,-EUR |
Pridané: 22.03.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 188546 | Včera: 140978