Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.03.2016 Autor: datadive
Čitatelia: 10990 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V tejto prilbe mám odjazdenú jednu sezónu, čo je u mňa okolo 15 000 km. A to na rôznych motorkách, v každom počasí, a tak mi dovoľte zopár postrehov.
Prilbu AGV-K5 sme vám predstavili na jeseň. Ja som ju mal k dispozícii trochu skôr a absolvoval som s ňou plnohodnotnú sezónu. Keďže v rámci testov sa povozím na rôznych motorkách, mal som ju možnosť dôkladne otestovať. Tu je zopár mojich postrehov.
K-5, novinka pre rok 2015 - prilba určená na športovú turistiku s dizajnom závodnej prilby a komfortom turistickej prilby. Škrupina je vyrobená zo sklolaminátových vlákien a uhlíkových vlákien, čo zaručuje vysokú odolnosť a ľahkosť, zatiaľ čo línie sú aerodynamickejšie v štýle AGV. Prilba perfektne sedí na hlave a jednoducho sa ovláda slnečná clona. Zadný integrovaný spojler zaručuje stabilitu aj pri vysokých rýchlostiach.
Počasie prilbe rozhodne problém nerobí. Nezateká do nej cez zavreté ventilácie, ani nenafúka prach, utesnená je dobre. Druhá strane tejto mince je, že sa pomerne rýchlo zahmlieva. Na všetkých typoch motoriek je naozaj výborná, až na superšport. Tam mi vadilo, že je príliš "do čela". Nemohol som v nej zaľahnúť až tak akoby som chcel, lebo by som nevidel poriadne na dráhu. Nič strašné, jazdiť sa dalo, ale nebolo to ono. Keď som ju potom doma porovnával s mojou predchádzajúcou japonkou, tá má asi o centimeter vyšší priezor, ale zas užší ako AGV-K5. Na naháči mi to nevadí, tam nie je posed až tak dopredu a aj pri zaľahnutí ma nijak neobmedzuje. Naopak pri bežnom používaní širšie periférne videnie, je plusom. Prilba AGV-K5 patrí proste do kategórie sport-touring a nie racing.
Najsuper na celej prilbe je aerodynamický tvar, ten si neviem vynachváliť. Predtým som mal prilbu klasického tvaru a pri rýchlostiach nezlučiteľnými s vodičákom sa mi stávalo, že mi turbulencie začali mykať hlavou, čím trpelo krčné svalstvo. Jazdím na naháči s mini plexi, aerodynamika je preto pre mňa podstatný faktor. V K5-ťke som tento jav, na moje príjemné prekvapenie, nepostrehol vôbec. Ten spodný klin a spojler vzadu robia výbornú robotu. Hmotnosť 1390g +/- 50g ma najskôr trochu vystrašila, moja ex mala 1050g, ale opäť vďaka výbornej aerodynamike to nepovažujem za problém.
Vetranie super, ale v 40tkach, v meste sa aj tak potíš, na to asi ešte nič nevymysleli. Mikro-vetrací systém (pootvorenie plexi na 1 - 2 mm) je paráda, hlavne keď sa plexi mierne zahmlí. Prúdenie vzduchu z mikro-vetrania nejde do očí. Prilba je výborne utesnená, a tak sa stáva, že jarné/jesenné rána zahmlievajú plexi. Vyriešil som to po starom, nanesením jarového filmu. Na zimu však treba dokúpiť plexi s pinlockom a potom už zahmlievanie neriešiš vôbec. Chvíľu mi trvalo kým som si zvykol na otvárací systém tých dvoch vrchných vetrákov, občas ich treba premazať, inak to ide ťažšie, hlavne keď sa tam nazbiera hmyz. Rovnako na ovládanie spodných vetrákov (zospodu z vnútra prilby), za jazdy a v rukaviciach vyžaduje cvik. Tesnenie okolo priezoru je gumené, takže aj to treba občas pretrieť silikónom, aby rýchlo nezostarlo.
Vnútorná výstelka, prijemne hrubá, ľahko vyberateľná a po opratí rýchlo vyschne (prídeš večer na hotel, operieš a po večeri je to suché). Výstelka je okolo celej hlavy, vrátane brady a tým eliminuje podfukovanie a prievan. Výrazne prispieva k zníženiu hluku aj doplnok v podobe dodatočnej výstelky v oblasti uší. Prilba je aj bez tejto dodatočnej výstelky tichá. Ďalším plusom je, že som výstelku nerozdriapal mojimi vyrastenými mini vláskami, ktoré pripomínajú skôr suchý zips, najmä 2 - 3 dni po ostrihaní. Uchytenie výstelky o škrupinu je spravené spôsobom, ktorý by mal vydržať aj pravidelne rozoberanie za účelom vyprania (plastové cvoky na presné umiestnenie a široké suché zipsy, ktoré výstelku držia na mieste). Čalúnenie má vybratie na okuliare. Po drobnej úprave sa dajú "zapichnúť" pod látku, tj. ani po dlhšom čase netlačia.
Zapínanie klasické, pomocou DD krúžkov, iné by som ani nechcel. Žiadny plastový hrebienok, ktorý povolí keď to je najmenej treba, hlavne ak je prilba staršia. Remienok je trochu kratší, akoby sa mi páčilo, o pol cenťáku dlhší a nespomeniem to.
Používam tmavé, škrabancom odolné plexi, takže vnútornú clonu nevyužívam, ale keď tak ju sklopím veľmi ľahko tým červeným šupátkom na ľavej strane za plexi. Vnútorná clona po zasunutí mierne tlmí vetrací účinok, lebo prekrýva zvnútra otvory v čalúnení, ostáva tam medzera, takže ozaj len mierne. Plexi sa vymieňa bez náradia, potiahnutím dvoch zarážok po stranách, smerom dole.
Keby sa ma kamoš pýtal na dobrú prilbu za rozumnú cenu a nemá v úmysle poletovať po okruhu, určite mu poradím vyskúšať si AGV K-5, ja som spokojný. Za 299 eur je to dobrá prilba.
Pohodlie, vetranie, aerodynamika, cena, servis, dostupnosť náhradných dielov a doplnkov | nižší priezor, krátky remienok |
Plexi číre | 44,99 EUR |
Plexi tónované 80% | 44,99 EUR |
Plexi modré | 49,99 EUR |
Plexi číre s antifog | 59,99 EUR |
Plexi žlté s antifog | 64,99 EUR |
Plexi dúhové s antifog | 79,99 |
Plexi s prípravou na pinlock | 47,99 EUR |
Pinlock fólia | 24,99 EUR |
Komunikačná sada SHARE SIDE EASY | 169 EUR |
Polstrovanie vrchný diel | 29,99 EUR |
Polstrovanie lícnice | 39,99 EUR/pár |
Pridané: 02.03.2016 Autor: datadive Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 20201 | Včera: 204053