Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 31717 [Testy a predstavenia - Test]
Pršať prestalo, ale skúter aj cesty sú mokré a Valencia vyzerá smutne a zamračene. Priestor pod sedlom je veľkorysý – odkladám dažďovky, utriem sedlo a už sedím. Pred jazdou máme ešte krátku rozpravu a sprievodca nás upozorňuje na šmykľavé cesty v meste, hlavne na farbu. Myslím si svoje. Sadáme do sediel a vyrážame. Keďže ešte mierne popŕcha, plexi som si dvihol do najvyššej polohy. Ide to bez náradia, ale treba na to povoliť dve plastové „skrutky“ po oboch stranách prístrojovky. Nie je to náročné, ale za jazdy to veľmi nespravíte.
Pred nami je naozaj krátka jazda k pýche mesta modernej architektúry v bývalom koryte rieky, ktoré nesie názov „Mesto umenia a vedy“. Prešli sme len pár kilometrov v mestskej premávke a ideme fotiť. Napriek dažďu a smutnému zamračenému mestu sa fotografi prekonávajú a my sa nevieme dočkať jazdy do hôr.
Pokračujeme cez mesto a čo je prekvapujúce, musím uznať, že cesty vo Valencii sú vskutku šmykľavé. Trakčná kontrola na výjazde z kruháča neraz kibicuje a vidím aj kolegu predo mnou ako krotí roztancovaného skútra. Toto je asi jediná vec, čo uberá z radosti z jazdy. Motor je fajnový, má pekný záťah odspodu a v spojení s variátorom naozaj svižné zrýchlenie, ktoré si užívam z každého semaforu. Najprv som si myslel, že trakčná kontrola na 60-koňový skúter je viac marketingový ťah ako nutnosť, ale musím uznať, že za naozaj šmykľavých podmienok má svoj zmysel.
Dostávame sa na cestu po pobreží smerom na sever a keď si už myslím, že sa z mesta vymotáme, znovu zastavujeme. Tentoraz v nádherných záhradách pri nejakom kaštieli – prestávka na kávu. Nie zlé, ale všetci sa zhodujeme, že by sme si už mohli aj zajazdiť. Počasie sa vylepšuje, tak to je možno ten hlavný dôvod, prečo ná sprievodcovia „zdržujú“; aby sme si užili hory aj na suchších cestách.
Po prestávke sme konečne na ceste. Neprší a plexi dávam do dolnej polohy, aby som si užil trochu čerstvého vzduchu. Keď sme pritom, musím Sporta pochváliť, pokiaľ ide o ochranu, poskytuje presne to, čo od skútra očakávate. Napriek dažďu som kompletne suchý, od hlavy po päty. Plexi v hornej polohe dobre ochráni aj jazdcovu prilbu pred kvapkami. Takže ideálny stroj na dochádzanie do práce aj v civilnom, resp. polo-civilnom oblečení. Tempo našej jazdy sa zvyšuje a vychádzame dokonca aj na diaľnicu. Sport veľmi ochotne zrýchľuje do cca 160 km/h a vyzerá aj veľmi odhodlane túto rýchlosť aj dlhodobo udržiavať. Dobrá je aj stabilita a necitlivosť na bočný vietor. Maximálka je ešte cca 20 km/h vyššie, takže tam stále je rezerva, ktorú využívam na dotiahnutie obiehacieho manévra a zaradenie sa do skupinky tesne pred exitom z diaľnice. C650 sa na diaľnici veru nestratí...
Ale my sa pomaly dostávame do kopcov. V späťákoch zostáva posledná dedinka a pred nami sú pokrútené horské cestičky. C650 Sport sa dostáva do svojho živlu. Napriek tomu, že to je skúter, posed je dosť „športový“, na sedle sa dá dobre pohybovať a nájsť si svoju polohu, prikrčiť sa a prípadne aj vysadnúť. Sedlo je vo výške 800 mm, riadidlá sú nižšie a posed je orientovaný na predné koleso. Celý skúter je veľmi robustný, tuhý a nekoná sa žiadne vlnenie či iné záludnosti skútrového rámu. Celok spolu s podvozkom dáva jazdcovi fajnovú odozvu, a fakt, že sedíš na skútri, registruješ hlavne „prázdnotou“ medzi nohami. Motor a variátor pracujú naozaj skvele a musím povedať, že je to aj so 60-timi koníkmi v zákrutách naozaj zábava. K tomu sa pridajú brzdy, ktoré sú dimenzované naozaj veľkoryso. Dva kotúče vpredu si hravo poradia s rozbehnutým skútrom.
Jazda je čoraz svižnejšia a napriek mokrej ceste tomu vcelku slušne nakladáme. Som si istý, že C650 Sport bude hravo stíhať tempo s akýmikoľvek ďalšími motorkami. Valíme cez nejakú miestnu prírodnú rezerváciu a zákruta strieda zákrutu, keď nás zastavuje druhé fotenie.
Tak je trochu času pozrieť sa na praktické detaily. Začnem prehľadnou prístrojovkou. Analógový rýchlomer dáva logiku, na skútri ma otáčky vlastne ani nezaujímajú. Na digitálnom LCD ďalej nájdem palubný počítač s priemernou spotrebou aj rýchlosťou, nájazdom od rezervy (4 litre paliva), servisný interval, dátum a čas, a poteší aj vonkajšia teplota. Všetky info sa pohodlne prepínajú z ľavej rukoväte.
Celý elektro systém je, ako je u BMW zvykom, CAN-BUS, takže na prístrojovke sa zobrazia aj info o vypálenej žiarovke či iné servisné údaje, ale aj info o stave doplnkov ako vyhrievané rukoväte či sedlo. Smerovky majú funkciu automatickej deaktivácie (po 10 sekundách alebo 210 metroch jazdy). Ak si dokúpite aj denné DRL LED svetlá, je tam automatika, ktorá prepína DRL a stretávacie svetlo a zapína aj podsvetlenie prístrojovky. Funguje to spoľahlo, stačí vbehnúť do tunela.
Dve odkladacie skrinky sú v prednej kapotáži. V tej ľavej nájdeme aj 12V zásuvku a táto skrinka sa aj automaticky uzamyká so skútrom. Ďalší praktický detail je parkovacia brzda, ktorú aktivuje bočný stojan. Je to taká vychytávka, až sa zamýšľam ako to, že na to prišli v BMW a nie v niektorej z firiem, ktoré produkujú už dlho milióny skútrov. Jednoduché, praktické, skvelé... Kým sa rozplývam nad jednoduchosťou, je čas fotiť a presúvame sa do mestského prístavu na obed.
Tu využívam ďalšiu vychytávku - BMW flexcase – teda riešenie, ako do relatívne menšieho štíhlejšieho športovo dizajnového skútra napratať dve prilby. V BMW sa zamysleli a vyriešili to klapkou v zadnej podsedlovej časti. Potiahnutím sivej páčky a klapka vyklopí smerom dole a zväčší tak výrazne odkladací priestor. Je to zabezpečené odolným textilným materiálom na báze kevlaru, ktorý vytvára flexibilné, ale špine a vode odolné spojenie medzi klapkou a batožinovým priestorom. Znovu praktická vecička, ktorú si dali v BMW aj patentovať. Počas jazdy musí byť klapka samozrejme zatvorená, takže nechýba bezpečnostný spínač, ktorý indikuje otvorenie na prístrojovke a zároveň blokuje naštartovanie motora. Celý batožinový priestor má samozrejme LED podsvietenie.
Toto je teda BMW C650 Sport – maxiskúter so štíhlym športovým dizajnom, skvelou dynamikou a ovládateľnosťou. Spracovanie je na vysokej úrovni ako u ostatných modelov značky. Potešia vychytávky ako automatická parkovacia brzda a variabilný batožinový priestor. V sérii naozaj funkčne nastaviteľné plexi a ABS a trakčná kontrola. Nevýhody sa hľadajú ťažko, asi len vyššia hmotnosť a cena, ktorá z praktickeho a lacného mestského približovadla, ako si mnohí skuter predstavujú, robí v tomto prípade len to praktické... :-)
robustný tuhý rám, kvalitný podvozok, automatická parkovacia brzda, variabilný batožinový priestor, v sérii ABS a ASC, dobre fungujúce nastaviteľné plexi | rozmery a hmotnosť, cena, Denné LED svetlá za príplatok |
Konkurentov pre športovejšie zameraný model som našiel troch. Začnem Tmax-om od Yamahy: menší motor znamená aj menší výkon a krútiak, ale Yamaha je aj o 30 kg ľahšia. Tmax bol nedávno obnovený, má full LED svetlá, radiálne brzdy, USD vidlicu, bohatú výbavu a s cenou tesne pod 10 tisíc je viac ako o tisícku lacnejší ako BMW.
Z Hondy by som spomenul kríženca moto a skútra - Integra. Výkon, krútiak a hmotnosť ako cez kopirák, pre rok 2016 bola tiež inovovaná, LED denné svetlá a ABS v sérii, dobrá spotreba a podvozok na dospeláckych 17-palcových kolesách. Za 8 a pol tisíca je na tom cenou výrazne lepšie ako BMW.
Ako poslednú spomeniem Apriliu SRV 850 - dizajnová aj technická chuťovka z Talianska. Veď ktorý maxiskúter má vidlicový dvojvalec? Výkon je vrcholom v kategórii, nechýba ABS a ani trakčná kontrola, ale podobne ako Integra, je poháňaná reťazou. Cenovo si Taliani zapýtajú za SRV850 o 100 eur viac ako za BMW.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí C650 GT, Konkurencia, Záver, Videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Yamaha | Honda | Aprilia |
Model: | C650 Sport | TMAX 500 | Integra 750 | SRV 850 |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 | ||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec do V (4T) |
Objem: | 647 ccm | 530 ccm | 745 ccm | 839.3 ccm |
Max. výkon: | 59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot. | 46.5 k (34.2 kW) / 6850 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 76.0 k (55.9 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 6000 ot. | 52.3 Nm / 5250 ot. | 68 Nm / 4750 ot. | 76.5 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6:1 | 10:9 : 1 | 10.7: 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 66 mm | 68.0 x 73.0 mm | 77 x 80mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická 6 stupňová dvojspojková | automatická |
Sekundárny pohon: | reťaz | variátor | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm | 120 mm | 120 mm | 122 mm |
Zdvih vzadu: | 115 mm | 116 mm | 120 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 270 mm | 267 mm | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R15 | 120/70-15 | 120/70-17 | 120/70 R16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | 267 mm | 240 mm | 280 mm |
Pneu vzadu: | 160/60 R15 | 160/60-15 | 160/60-17 | 160/60 R15 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 235 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 249 kg | 219 kg | 237 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 800 mm | 790 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1591 mm | 1580 mm | 1525 mm | 1593 mm |
Dĺžka: | 2155 mm | 2200 mm | 2195 mm | |
Šírka: | 877 mm | 775 mm | 810 mm | |
Výška: | 1475 mm | 1440 mm | ||
Svetlá výška: | 125 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 16 l | 15 l | 14.1 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | 200 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 7.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 3.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 302 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | 12000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | |||
Iná výbava: | za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo | full LED svetlá, USD vidlica, radiálne strmene, bezkľúčový štart, 12V zásuvka | automatická prevodovka DCT | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 12/2015 11250€ s DPH | Cena 11/2015 9990€ s DPH | Cena 04/2016 8650€ s DPH | Cena 12/2015 11350€ s DPH |
Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 4769 | Včera: 236087