Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 31719 [Testy a predstavenia - Test]
Po obede v prístavnej reštaurácii s výhľadom na pláž, ale aj na časti zaujímavého mestského okruhu, na ktorom sa jazdila aj Formula 1, sa dostávame do sedla GT. Základná technika je podobná, ale je na nej postavený úplne iný skúter.
GT už na prvý pohľad zaujme rozmernou širokou prednou kapotážou, ktorá sa ponáša na veľké turistické stroje ako RT alebo GT. Na prvé sadnute je cítiť aj iný, gaučový posed. Sedlo je vo výške 805 mm, ale riadidlá sú vyššie ako na Sporte a sedí sa tak vzpriamenejšie a pohodlnejšie. Prístrojovka je podobná ako na Sporte, ale chýba vedľa nej nastavovanie výšky plexi. Veď sedíme na GT, takže plexi ide hore a dole nastavovať pekne elektricky priamo z ľavej rukoväte. Vedľa prístrojovky sú teda dve klapky, ktorými je možné si regulovať a vpustiť do „kokpitu“ čerstvý vzduch. Praktické hlavne v lete v horúčavach a pomalej jazde v meste.
Na pravej rukoväti mám pre zmenu tlačidlo vyhrievaného sedla a rukovätí. Proste luxus ako má byť. Evidentne viac pohodlia sa dostáva aj spolujazdcovi a nechýba ani tam vyhrievané sedlo. Jazdec má na sedle opierku, ktorá sa dá aj polohovať, ale je nutné vybrať náradie. Priestor pod sedlom je väčší ako u Sporta a má kapacitu približne 60 litrov. Pojme rovnako dve prilby a to aj bez flexcase systému.
Už po rozbehu je evidentné, že GT je čosi iné. Výhľad z neho a pocit je ako z veľkého touring stroja. Luxus jazdca rozmaznáva a na rozdiel od touring bikov tu sa netreba ani zaoberať radením. Napriek tomuto dojmu si GT zachováva aj agilitu a obratnosť podobnú ako mal Sport. Kruháče, rozbehy zo semaforov a fajnové brzdy. Taká bezstarostná luxusná jazda.
Novinkou, ktorú nový model GT-čka prináša do sveta motoriek, je systém pre zvýšenie bezpečnosti SVA - Side View Assist. Systém má štyri ultrazvukové senzory, dva vpredu a dva vzadu, zakomponované do držiaku značky. Senzory sledujú okolie skútra počas jazdy a ich cieľom je jazdca varovať na prípadné nebezpečenstvo. V rýchlostiach od 25 do 80 km/h SVA informuje jazdca prostredníctvom žltých výkričníkov v držiakoch spätných zrkadiel ak sa vo vzdialenosti do 5 m pohybuje v okolí vozidlo idúce približne rovnakou rýchlosťou (-+ 10 km/h). Systém tak sleduje aj mŕtvy uhol. Navyše ak sa jazdec rozhodne zmeniť jazdný pruh, zapne smerovku a v jeho blízkosti je iné vozidlo systém SVA ho varuje aj blikaním výkričníka. Systém nemá byť náhradou spätných zrkadiel či obozretnosti jazdca, ale pomôckou praktickou hlavne v meste.
Nakoniec to ako systém SVA funguje si pozrite v nasledujúcom videu:
Počas našej jazdy cez Valenciu bolo množstvo príležitosti SVA vyskúšať. Sledoval som ho ako na mojom skútri, tak som sa snažil „strčiť“ do mŕtveho uhla aj jazdcovi predo mnou a sledoval či a ako to systém zachytí. Fungovalo to spoľahlivo, aj keď testovacia jazda bola krátka. Musím povedať, že v hustej premávke Valencie tie výkričníky svietili pomerne dosť.
GT je o luxuse. Je to stále ten istý maxiskúter, ale v inom balení a výbave. Tu patrí aj ďalšia fičúrka známa skôr zo sveta áut. Obrysové svetlá a podsvietenie batožinového priestoru majú tzv. "Way home" funkciu, čo znamená, že zostávajú svietiť aj nejaký čas po odparkovaní, aby majiteľovi posvietili na cestu. Drobnosť, ale poteší...
GT bolo jasne postavené aj na turistiku, takže dostatok pohodlia si užije dvojica pasažierov. Rýchlosť je dostačujúca aj na diaľničné presuny a GT vynikne aj pri poznávaní mestských pamiatok rovnako ako aj na alpských cestách. 60 litrov batožinového priestoru môže dvojici postačiť na zbalenie základných veci pre spanie v hoteloch a môžu tak vyraziť na bezstarostnú moto dovolenku v luxusnom Grand Turismo koči.
el. nastavenie plexi, pohodlný podvozok, luxusné a pohodlné prevedenie, volitelný BMW Side View Assist, priestor pod sedlom, automatická parkovacia brzda, ABS a ASC v sérii | cena, denné LED svetlá za príplatok |
Najviac GT-čku konkuruje rozhodne Burgman od Suzuki. Motoricky sú si veľmi podobné, len Burgman je trochu ťažší, je podobne veľký a pohodlný pre dvojicu pasažierov, s veľkým odkladacím priestorom ako stvorený na turistiku. Elektronikou nie je Burgman nijako extra vybavený, ale cenou rúbe o dve tisícky EUR nižšie ako BMW.
Zaujímavý luxusný maxiskúter má v ponuke aj Kymco - MyRoad 700i. Výkon ako bavorák, ale s hmotnosťou už atakuje takmer tristovku - je zo všetkých najťažší. Je to typický predstaviteľ veľkého luxusného maxiskútra, veľký priestor pod sedlom, pohodlný posed. Zaujme elektrickým podvozkom v sérii - 3 režimy tvrdosti voliteľné na riadidlách. Toto všetko s cenou 8999 eur, čo je o 2500 eur menej ako BMW GT.
Pre model GT môžu byť konkurentom kľudne aj niektoré modely, ktoré som spomenul už pri športe, Honda Integra 750 alebo Aprilia SRV 850. Ak ste si spomenuli na modely ako Kymco Xciting 500, Honda SW-T 600, či Gilera GP 800, nespomenul som ich, pretože už nie sú v ponuke...
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | Suzuki | Kymco |
Model: | C650 GT | AN 650 Burgman | MyRoad 700i |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | ||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 647 ccm | 638 ccm | 699.5 ccm |
Max. výkon: | 59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot. | 56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot. | 59.2 k (43.5 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 6000 ot. | 62 Nm / 5000 ot. | 62.72 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6:1 | 11,2 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 66 mm | 75,5 x 71,3 | 76.9 x 75.3 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | reťaz | variátor | |
Zdvih vpredu: | 115 mm | 108 mm | |
Zdvih vzadu: | 115 mm | 96 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 270 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70 R15 | 120/70R15 | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | ||
Pneu vzadu: | 160/60 R15 | 160/60R14 | 160/60 R14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 261 kg | 277 kg | 292 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 750 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1591 mm | 1590 mm | 1623 mm |
Dĺžka: | 2218 mm | 2270 mm | 2309 mm |
Šírka: | 877 mm | 810 mm | 824 mm |
Výška: | 1430 mm | 1487 mm | |
Svetlá výška: | 120 mm | ||
Objem nádrže: | 16 l | 15 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | 170 km/h | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 7.5 s | ||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | ||
El. Podvozok: | nie | ||
Iná výbava: | el. nastavenie plexi, za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 12/2015 11500€ s DPH | Cena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€) | Cena 11/2015: 8999€ s DPH |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 4,5 l/100km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 16 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 266 km |
Cena motorky | Sport 11 250,- EUR, GT 11 550,- EUR |
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 58510 | Včera: 177955