Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.08.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 17122 [Testy a predstavenia - Test]
Ja som SuperDobrodruha testoval v Slovinsku a mal som ho možnosť v jeden deň porovnať so všetkými tromi súrodencami. SA rozhodne všetkých prevyšuje luxusom prevedenia a bohatosťou sériovej výbavy. Tá je tak bohatá že takmer nieje čo dokúpiť. Je super že napriek mohutnému vzhľadu je to stále skvele ovládateľná motorka. Super je aj podvozok, ktorý je konečne aj v KTM semi-aktívny. Motor je masaker k tomu sa viac napísať nedá a brzdy... hmm s ich popisom by básnik... Viete ako to je... :-)
V Slovinsku som mal možnosť otestovať aj voliteľnú funkciu a to HHC – Hill Hold Control. Je to funkcia, ktorá ma pomôcť jazdcovi pri rozbehu do kopca. Viac napovie ukážkové video:
SuperAdventure je luxusne vybavený bike, v ktorom nájdete v sérii takmer všetky moderné technológie, ktoré sa dnes montujú. Je to veľký bike, s veľkou nádržou, maximálne pohodlný ako stvorený na dlhé cesty vo dvojici. Napriek tomu len o 12kg ťažší ako 1190 a stále so schopnosťami jazdy aj v teréne.
neskutočne silný motor, robustné prevedenie, semi-aktívny podvozok s anti-dive, brzdy, extrémne bohatá výbava, pohodlie vyhrievané sedadlá aj rukoväte, 30l nádrž, stále prijateľná hmotnosť | najdrahšia zo štvorice :-), prehrievanie sedla od zadného valca - citeľné v horúčavách |
Každý konkurent má niečo, ale ani jeden všetko to čo má KTM 1290 Super Adventure. Ducati Multistrada má výkon motora, BMW R1200GS Adv. má elektorniku a veľkú nádrž, SA-čko má všetko spomínané a za podobný peniaz. KTM rozhodne postavilo veľké kladivo na konkurenciu a za svoje peniaze dostanete ozaj výborný stroj v plnej výbave. V danom segmente ešte stoja za zmienku Tiger 1200 Explorer XC, Aprilia Caponord 1200 Rally (motoricky podobná) a Yamaha XT1200ZE Super Ténéré avšak tí popri KTM 1290 Super Adventure vyzerajú ako chudobný príbuzní.
Hneď na rovinu poviem, mať na to prachy neváham ani chvíľu a ani frajerka by nebola proti. Prvá mnou testovaná mašina, ktorá vo dvojici jazdí lepšie ako sólo, teda aspoň po asfalte. Ak máš rád technologické vychytávky, sem tam rohy vystrčíš a na víkendy/dovolenky jazdíš vo dvojici, nič lepšie v segmente cestovných endúr momentálne nenájdeš, rovnako dobré možno, ale lepšie nie. Ja som z toho bajku príjemne prekvapený a nebojím sa vyhlásiť, že to je najbezpečnejšia motorka na akej som sedel, tí asistenti vyžehlia skoro každý potencionálny prúser. To teplo od zadného valca som už videl riešiť takým homemade deklom, takže ani to by ma neodradilo. Zhrniem to asi takto, do mesta je Super Advíka škoda, stačí náznak cesty a Super Advík to zvládne, na asfalte je to King s veľkým K. Dodám, že po sadnutí na môjho naháčika som mal pocit, že som presadol na 50ccm minibajk, tak v prípade, že by ste šli testovať buďte na to pripravení.
Super motor, Super podvozok, Brzdy, Pohodlie jazdca a spolujazdca, Elektronická výbava | Teplo od motora, reťaz trochu moc na rane, kábliky |
Servisný interval | 15 000 km |
Spotreba | 6,5l - 7,4l / 100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 30 l ( 7,5l rez.) |
Dojazd | 500 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 3200 ot. / ot. / XXX ot. |
Cena motorky | 17.800,- EUR |
Plastovo hliníkové kufre 31L | 469,43 EUR |
Plastovo hliníkové kufre 42L | 469,43 EUR |
Plastovo hliníkový topcase | 469,43 EUR |
Hliníkové kufre 38L | 318,86 EUR |
Hliníkové kufre 45L | 318,86 EUR |
Držiak hlikových kuftov | 249 EUR |
Hliníkový topcase 38L | 318,86 EUR |
Držiak hliníkového topcase | 89,59 EUR |
Opierka na topcase | 37,21 EUR |
Akrapovič Slip-On | 939,96 EUR |
Nastaviteľné páčky s kĺbom | 332,47 EUR |
Hliníkový plech pod motor | 269 EUR |
Ochrana svetlometu | 79,82 EUR |
Alarm | 318,86 EUR |
Držiak GPS | 53,21 - 69,95 EUR |
Prídavné svetlá | 448,72 EUR |
Konfigurátor s prílušenstvom
Páčka brzdy | 94,02 EUR |
Stupačka | 48,96 EUR |
Spätné zrkadlá 2ks | 73,09 EUR |
Smerovky 2ks | 36,54 EUR |
Chrániče páčok 2ks | 58,13 EUR |
Text: datadive, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: datadive, Jan Zemiar
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV K5 od firmy Motostore.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | Triumph | BMW | Aprilia |
Model: | 1290 Super Adventure | Tiger 1200 Explorer XC | R 1200 GS Adventure | Caponord 1200 Rally |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1301 ccm | 1215 ccm | 1170 ccm | 1197 ccm |
Max. výkon: | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. | 137.4 k (101.0 kW) / 9000 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 140 Nm / 6750 ot. | 121 Nm / 6400 ot. | 125 Nm / 6500 ot. | 116 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 108 x 71 mm | 85 x 1.4 | 101.0 x 73.0 mm | 106 x 67.8 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 190 mm | 210 mm | 167 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 194 mm | 220 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm | 305 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-19 | 110/80 R19 | 120/70-ZR19 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 282 mm | 276 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-17 | 150/70 R17 | 170/60-ZR17 | 190/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 267 kg | 260 kg | |
Výška sedla: | 860 mm | 837 mm | 890 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1435 mm | 1510 mm | 1565 mm |
Dĺžka: | 2248 mm | 2255 mm | 2240 mm | |
Šírka: | 962 mm | 980 mm | ||
Výška: | 1410 mm | 1456 mm | ||
Svetlá výška: | 220 mm | |||
Objem nádrže: | 30 l | 20 l | 30 l | 24 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.75 s | |||
Spotreba paliva: | 6.1 l/100km | 4.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 245 km | cca 523 km | ||
Servisný interval: | 15 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | ||
El. Podvozok: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Iná výbava: | V sérii: LED smerovky, svetlá do zákruty, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí, vyhrievané sed | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 06/2015 17 800,-EUR | ABS, ASC, jazdné režimy Rain a Road v sérii |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | Ducati | Yamaha | Honda |
Model: | 1290 Super Adventure | Multistrada 1200 | XT1200ZE Super Ténéré | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2016 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1301 ccm | 1198.4 ccm | 1199 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. | 112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 140 Nm / 6750 ot. | 136 Nm / 7500 ot. | 117 Nm / 6000 ot. | 98 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12,5 : 1 | 11.0 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 108 x 71 mm | 106 x 67.9mm | 98 x 79.5 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 170 mm | 190 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 170 mm | 190 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-19 | 120/70-ZR17 | 110/80 19M/C 59V | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 265 mm | 282 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-17 | 190/55 ZR17 | 150/70 17M/C 69V | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 209 kg | 208 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 232 kg | 265 kg | 228 kg |
Výška sedla: | 860 mm | 825 mm | 845 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1530 mm | 1540 mm | 1575 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2255 mm | 2335 mm | |
Šírka: | 1000 mm | 980 mm | 875 mm | |
Výška: | 1495 mm | 1470 mm | 1475 mm | |
Svetlá výška: | 220 mm | 190 mm | 250 mm | |
Objem nádrže: | 30 l | 20 l | 23 l | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 251 km | |||
Servisný interval: | 15 000km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | v sérii modelu s ABS |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | v sérii modelu s ABS | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | v sérii modelu s ABS |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Automatická prevodovka: | za príplatok | |||
Iná výbava: | V sérii: LED smerovky, svetlá do zákruty, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí, vyhrievané sed | plne nastaviteľný podvozok | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 06/2015 17 800,-EUR | Cena 05/2015 16 490,00 € | Predbežné ceny: CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015. |
Pridané: 19.08.2015 Autor: datadive Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 155699 | Včera: 212814